Hogyan lehetne még jobb munkahely egy rádió?

Hogyan lehetne még jobb munkahely egy rádió?

Az egy nagy szerencsés helyzet, hogy a rádiósok jobbára szerelmesek a munkájukba. Ez jó a munkavállalónak, mert jobban szeret majd dolgozni, ergó jobb a munkáltatónak is, mert könnyebb olcsón dolgoztatni motiválni. Pedig ez a helyzet egy szempontból senkinek sem jó!
Hajlamosak vagyunk belesüppedni ebbe a helyzetbe!

radiosmunkahelyheader.jpg

A fotón a boldog Buda Márton szerepel.

Ez az időszak a munkavállalói oldalon az employee experience-ről szól. És, lehet, hogy elsőre ez egy rádiónál semmiségnek, bolondságnak számít, de pontosan a kezdő gondolatra utalnék vissza:

Szerencsések vagyunk, hogy a munkánk a szerelmünk, de sok szempontból ne feledjük el, hogy ez is munka!

Itt most ne arra gondoljunk, hogy munkavállalói oldalról igenis tessék az asztalt csapkodni, hanem arra, hogy munkaadó oldalról vannak kötelessé.. lehetőségek, amelyeknek érdemes/lehet/kell megfelelni.

Aztán a munkavállalók részéről jön egy komoly feladat: Hálásnak lenni!
Mert hallgatassék meg a másik oldal is...sokszor hajlamosak vagyunk mindent alapként kezelni.
Mint a béren kívüli juttatásokat.
Pedig milyen jó, hogy vannak...és mennyire elfelejtünk örülünk neki egy idő után.

Az employee experience azonban egy olyan fegyvert ad a rádiós munkaadó kezébe, amit senki másnak. 

Felerősítheti azt a flow érzést, ami egyébként is meg van a rádiós státuszunkból adódóan.

Mit jelent ez?

  • Legyen élmény a munkahelyen jelen lennie
  • Jól essen bejárnia
  • Akarjon a csapattal lenni

Ez mind csodás, de hogyan lehet elérni, ha a műsorvezetőm hazahúz rögtön a műsora után?

  • Rendezd be úgy a szerkesztőséget, stúdiót, hogy szeressen ott lenni. Kérd ki a véleményét!
  • Helyezz el olyan szórakozási formákat, amelyeket akár szabadidejében is szívesen csinálna. Pl.: Playstation, darts, stb.
  • Támogasd őket a munkaidőn kívüli, vagy még jobb, ha belüli felfrissülésben Pl. gyümölcslé party, közös reggelik, stb.
  • Mutasd, hogy te is bent vagy
  • Ne várj el sokat tőlük!

A Gallup felmérése szerint a dolgozók 68,5 %-a nem elkötelezett a munkahelye iránt. Életkori megoszlást is vizsgálva pedig azt találták, hogy a nem elkötelezettek aránya 4%-kal magasabb az Y generációs korosztályban, mint az X és a baby boomerek esetében. Míg utóbbiak átlagosan 4,6 évente váltanak munkahelyet, addig az Y-ok nagyjából 2 évig bírják egy helyen.
Annyi idő alatt meg sem szokják a hallgatók. Vagy még rosszabb, hogy megszokják, de te már kereshetsz másik embert. 

A HR-re valamicskét adó cégek arra törekszenek, hogy a kollégák a munkahelyet éljék meg élményként.

Ezek alapján érdemes megnézni a saját munkahelyedet, hogy vajon a nyilvánvaló élményteli rádiózáson túl, vajon élményteli munkakörnyzettel is bír?

Akkor akár magad is tehetsz érte. Miért ne kezdődhetne egy kis lépéssel az egész, amire a vezetőség is megteszi a magáét.

Éppen ezért szeretnénk a jó példákat is összegyűjteni. Keressük azokat a rádiókat, ahol adnak a munkavállalói élményre!

  • Van nálatok csocsó?
  • Együtt ebédeltek?
  • Van egy növény, amit nevelgettek?

Küldj róla egy képet, vagy egy rövid sztorit és mi megírjuk, hogy mások is kedvet kapjanak, hogy más kollégáknak is jó legyen!

blog@42netmedia.com

Forrás: Jobline