3 rendkívüli megoldás, hogy pénzt csinálj a műsorodból
Ha egy kooperatív és a műsorvezetés mellett a személyes márka építő ambícióidat is támogató vezetés van a rádiód élén, akkor ezek azok a lehetőségek, amelyekkel akár egy kis pluszt pénzt is szerezhetsz.
Forrás: Thought Catalog on Unsplash
Kezdjük azzal, hogy egyik sem nyújt azonnali, gyors bevételt.
Dolgozni kell velük!
Lehet nem is keveset, viszont, amikor az első gyümölcse beérik ennek a befektetésnek,akkor látni fogod, hogy érdemes volt összehozni e két területet.
Miért?
- Mindegyik úgy nyújt neked bevételszerzési lehetőséget, hogy nem rontod a rádió érdekeit
- Mindegyik úgy segít, hogy nem több pénzért kell bértárgyalásokra és "majd megbeszéljük" hegyekre járni, hanem világos és konkrét béren kívüli juttatási lehetőségeket teremt, a már egyébként is ismert megoldások mellé.
Szóval megoldásokra fel!
Építsd a saját bizniszed a műsord segédletével, amelyben bármikor tehetsz egy említést a businessedről, a vállalkozásodról, a missziódról, legyen az egy:
- egy rendezvény
- egy szolgáltatás
- egy könyv
- szinte bármi.
Fontos!
Ez csak akkor működhet, és akkor mehet bele a vezetőség is, ha szigorúan az énmárkádhoz kötődik, annak mentén alakul ki.
Kávézót, húsboltot egyéb üzletet nagyon szájbarágós építeni egy rádióműsoron keresztül.
1. Növeld az e-mail listádat!
Korábban már írtunk a hírlevelek 2018-ban is meglepő erejéről, amely nem elsöprő ugyan, de online szakemberek meleg szívvel ajánlják.
Ez talán a legkellemesebb és legsemlegesebb módja annak, hogy növeld a konverziódat. Azt megemlíteni, hogy iratkozz fel a hírlevelemre, ha erről és erről szeretnél többet tudni, egyáltalán nem gázos.
Jól jegyezd meg!
Azzal, hogy van egy műsord nem csak minőségi, de folyamatos kontentet is szolgáltatsz!
Ez az alapja annak, hogy elindulj.
Plusz tipp:
Építsd a közönséged és a bizalmat kettőtök között!
Kérd őket, hogy kérdezzenek tőled e-mail-en keresztül! Ha lesz egy súlyos listád elkezdheted az alább olvasható módszereket tolni. Ráadásul ez akár a rádiódnak is javára válhat. Ha ódzkodsz az email lista építéstől, akkor növeld a követőid számát és onnan is szépen tudsz leadeket generálni.
A GDPR-ra azonban jól vigyázz!
2. Add el a könyved - vagy más terméked!
Használhatod a műsorodat a terméked népszerűsítésére. Nem túltolva. Okosan.
Írj egy könyvet valamilyen témában és szentelj neki egy rövid rovatot, amelyben a szakértőkkel készítesz interjút, vagy a könyv tematikájához hasonlóan szerzel interjúalanyokat!
Egy valamit tarts észben:
Közben adj a hallgatóidnak!
Élményt, információt. Ne önsimogatás legyen, hanem színtiszta segítőszándék, hogy abból te is, de főleg a rádió is jól jöjjön ki.
Plusz tipp:
Ide kapcsolnám azt a részt is, amikor tulajdonképpen az élő produktumodat teszed termékké.
Mixműsord van? Vagy egy mozis műsor?
Kezeld termékként a rádiós műsorodat és told fel a netre.
Rádió szinten itthon ezt elég jól csinálja a Karc Fm, akik a 42NET rendszer segédletével rögzitik a megszólalásokat és direktbe teszik ki a netre a műsor után.
Tovább lépek: Aztán vegyél fel extra részeket a műsorod mellé, és rakd ki azt is. Legyen valami plusz, ami eladja a termékedet, a műsorodat.
Aztán arról már lehet tárgyalni, hogy a saját felületeden, a saját műsorodat hogyan értékesíted.
3. Promotáld a kurzusod/az előadásod/rendezvényed!
Csakúgy, mint a könyvednek, az online kurzusodnak/rendezvényednek is tökéletes terep lehet a műsorod.
Szintén nem túl direkt és könnyen megoldható, amennyiben a rendezvény nem fizetős.
Itt is a legfontosabb szempont, hogy egyezzen a rádió értékeivel és ne sérüljön egyikőtök érdeke sem.
Végül:
Fontos leszögezni még egyszer, hogy egy-egy ilyen lehetőséget, csak a vezetőség együttműködésével és bevonásával érdemes végigcsinálni.
Ha más terveik, üzletpolitikájuk van, akkor nem érdemes "fű alatt" becsempészni utalásokat.
Ráadásul, ha együtt dolgoztok ki egy komplett stratégiát erre, akkor sokkal profibban is szól adásban, ami azért sem neked, sem a rádiónak nem mellékes.
Közös érdek. Közös ügy. Közös hajó.
Már régen csinálod? Tudsz mutatni pozitív példát a hazai rádiók közül?
Szívesen beszámolunk róla!
Írnál egy cikket? Az is jöhet!
blog@42netmedia.com
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.