Ezért érdemes belekezdened a hírlevelezésbe

Ezért érdemes belekezdened a hírlevelezésbe

GDPR ide, vagy GDPR oda egyre több márka kezd hírleveles listát építeni...már...még. 2018-ben ez akár ósdinak is tűnhet, pedig nem az.
Máris alátámasztjuk!

hirlevelheader.jpg

(Forrás: rawpixel on Unsplash)

A Rádió88 a napokban indította el hírlevél szolgáltatását, amelyben a jövőben havonta küldenek egy kis összefoglalót a legfontosabb, a 88 branddel kapcsolatos történésekről. Akármennyire is furcsa, ez az utóbbi időszak egyik legötletesebb és legújszerűbb húzása.
- Ebből egyébként mi is kivonatoltunk egy keveset legutóbb a RADIOSITE-on. - 

Az ötlet természetesen nem új keletű, és mint ahogy a bevezetőben is írtuk egyáltalán nem példanélküli mostanában, viszont érdekes módon amennyi sikert és örömet tartogat, annyira kevesen mernek/akarnak belevágni.
Pedig hírlevelezni csodálatos érzés, arról nem beszélve, hogy a nagy online almanach szerint is abszolút megéri...még akkor is, ha egy-egy kiküldött kampánynak a konverziós aránya igencsak gyengécskére sikeredik.



Három elemzés alapján szedtük össze a legfontosabb érveket a hírlevelezés mellett:

1. A kapcsolat

Talán a legfontosabb érv mindenekelőtt. Az email lista építése és a KÖVETKEZETES hírlevelezés egy olyan elkötelezett és valós kapcsolatot épít ki közted és az irántad érdeklődők között, amelyhez nem ér fel egy megnyomott követés-, vagy like gomb sem. Ez ráadásul nekünk rádióknak külön jó hír, hiszen azt a bensőséges viszonyt, amelyet műsor közben alakítunk ki, itt lehet a legkönnyebben átültetni online térbe.

2. Kontroll

Amíg a Facebook és a Youtube kiszolgáltatott a vezetés és a fejlesztők kényének-kedvének, addig a saját email listád felett teljes uralmad van. Akkor használod és úgy, ahogy szeretnéd. Ügyesen építkezhetsz, vagy, ha nem jól és nem konzisztensen csinálod akkor egyedül építheted le az eddig elért sikereket.
Viszont ez nem mástól, csakis tőled/tőletek függ!
Ha maholnap összeomlik a Facebook, akkor az a keservesen összegründolt követi csoportod a szélnek ered. Egy tudatosan épített email listával ez nem jelenthet gondot.
Persze ez nem egyenértékű az elkötelezett hallgatók számával.

3. A beleegyezés öröme

Aki feliratkozik a hírleveledre tulajdonképpen engedélyt ad rá, hogy normális keretek között közvetlenül kommunikálj vele. Ez a felhatalmazás könnyedebbé teszi a párbeszédet, ráadásul a közvetlenséget is alátámasztva és kihasználva gördülékenyebb lesz a bizalom építése.
Mint, amikor bekapcsolják a rádió készüléket...az ő döntése, az ő öröme.
Az emberek többsége szívesebben megadja az email címét, mint a telefonszámát, pedig visszaélni mindkettővel lehet. Ezért kell megbecsülni az utóbbi lépést is úgy, hogy egy közvetlen, barátságos és visszafogott csatornát építünk feljéjük..

4. Kortalan

Habár lassan Facebook accountja is mindenkinek van, de az biztos, hogy email címe pláne. Ráadásul, ha van bőven tartalmunk - nem csak magunkról - akkor érdemes úgy gondolni a hírlevelünkre, mint egy egyszerűbb RSS feliratkozási lehetőségre, ahol a jobb kontentjeinket úgy mutathatjuk meg a cyber térben kevésbé kvalifikált követőinknek is, hogy hosszan kellene magyarázni mit és hová kell kattintani.
- Kicsit ide tartozik, hogy elsődlegesen nem ez a legnagyobb előnye, de a blogodra, site-odra látogatókat terel, így növeli a mutatószámait az oldaladnak. Nem sokkal, de növeli. -

5. Olcsó

A költsége szinte nulla, főleg akkor, ha már van bőven tartalmad. 
Ráadásul a befeketett munka is tovább redukálható, ha sablonokkal dolgozik az ember. A legjobb, hogy még úgyis megéri írni egy-egy hírlevelet, hogy nagyon sokan nem kattintják le.
Mivel több száz oldalt követ egy átlagos Facebook felhasználó nagy a harc a bekerülésért, már csak azon a szinten is, hogy csak a márkanevünk "emlékeztetőként" megjelenik a postafiókjában.

Ha szeretnél sűrűn és hagyományosan kommunikálni a követőiddel, - márpedig miért ne szeretnél - akkor nagyon ajánljuk ezt a módszert.
Érdemes azonban három dolgot betartani ezzel kapcsolatosan:

Légy következetes!
Azaz, ha megígéred, hogy kéthetente pénteken jön az új levél, akkor kéthetente pénteken legyen ott.

Légy hasznos!
Fontos természetesen az önmagunkról történő beszámolás, de ugyanolyan pozitív visszhang lesz a fejükben velünk kapcsolatosan, ha összegyűjtjük nekik a város 6 legjobb hamburgerezőjét, vagy ha Google Maps-en berajzoljuk a legújabb útfelújítás egérútját, mintha a saját sikereinkről számolnánk csak be. 

Légy könnyed!
Ne feledjük el! Ez egy levél, amelyet az ismerősünknek küldünk. Ha túl direkt marketing szagú akkor le fog pattanni róla, de ha tényleg baráti a megfogalmazás, akkor komoly sikereket érhetünk el vele.

Jó munkát kívánunk vele!
Ha tudunk segíteni ebben, akkor szóljatok bátran, vagy kérdezzétek a szegedieket. 
Ha tudtok abban segíteni, hogy kik nyomják még a hírlevelezést hazai rádiók közül, akkor azt is szívesen vesszük!

Forrás: ambitionally, danieldecker.net,inc.com