"Azt csinálhatom ami gyerekkoromban is már az álmom volt" - Staféta Rompos Gergővel

"Azt csinálhatom ami gyerekkoromban is már az álmom volt" - Staféta Rompos Gergővel

Rompos Gergő a Méz Rádió veszprémi műsorvezetője mutatkozik be a Stafétában.

stafeta_rompos.png

1. Vissza tudsz emlékezni az első pillanatokra, amikor rádióstúdióba léptél? Mit éreztél?

Persze, ezt sose fogom elfelejteni: ez 2017 februárjában történt. Egyetemi gyakorlatomat töltöttem a Méz Rádióban. Gondolom meg van a tipikus izgulás és gyomor ideg, amikor az ember belép az új munkahelyére, nos ez volt nálam is és persze a hatalmas öröm, hogy végre egy rádióban dolgozhatok. Ez mindig is az álmom volt. Beléptem a stúdióba és egyből mosolyogtam: tudtam, hogy "óóó igen megérkeztem", és valami nagyon jó kezdetén állok. Pont a reggeli műsor kellős közepébe csöppentem be, amit egy volt kolléganő Rakk Virág vezetett. Örök élmény marad.

2. Hogyan fejlesztetted magad az elején?

Szerencsémre az egyetemi évek alatt sikerült némi gyakorlatra szert tenni, úgyhogy nem voltam elveszve. Élesben azért teljesen más volt a dolog, rengeteget kellett tanulnom. Értem ezt a beszédre és a technikai dolgokra is. Rengeteg segítséget kaptam az akkori kollégáktól főleg Habóczki Mátétól. Szinte mindent ő mutatott meg nekem, hogy mit hogyan, merre, meddig. :D
Emellett rengeteg más rádiót hallgattam, és gyűjtöttem az infókat, miként is lehetne színvonalas műsort készíteni.

3. Volt-e műsor álmod, és van-e még műsor álmod?

Szerintem mindenki, aki rádiózik szeretne életében eljutni odáig, hogy reggeli beszélgetős műsort vezethessen. Szóval igen, ez az én műsor álmom is, ami részben meg is valósult az Ébredj Veszprém! keretében, de sajnos az első COVID-hullám ennek véget vetett. Remélem mihamarabb lesz újra lehetőségem.

4. Most hogyan fejleszted magad?

Rengeteget segítenek ebbe a kollégák építő kritikákkal és persze emellett továbbra is hallgatom a többi rádió állomást hogy, hol éppen mi a trendi. Ezekből próbálok építkezni úgy, hogy a saját stílusom is megmaradjon.

5. Vissza tudsz emlékezni az utolsó pillanatra, amikor rádióstúdióba léptél? Mi éreztél?

Igen, ez pont ma reggel történt és éppen az járt a fejemben, hogy elküldtem-e az e-mailt a stúdióba, amibe felírtam témákat, amikről beszélni szeretnék adásban. :D

Kedvenc film? 
Gran Torino

Kedvenc sorozat? 
Dexter

Kedvenc könyv? 
J. R.R. Tolkien - A Szilmarilok

Kedvenc játék? 
The Witcher 3

Mi a kedvenced azok közül, amit most játszotok a rádiódban és mi az, amit csak otthon
hallgatsz?
TOPIC BREAKING – ME című dalát sikerült nagyon megkedvelnem az elmúlt időszakból
:D
Otthon ritkábban hallgatok zenét, viszont vezetés közben rendszeresen. Igen változatos
lejátszási listát szoktam összeállítani, van benne minden féle stílus. A nagy kedvenc
akitől viszont szinte bármit meghallgatok és sose maradhat ki dal az Boris Brejcha

6. Mit adott az életedben a rádiózás?

Ezt, ha egy szóban kéne megfogalmaznom annyit mondanék… élményeket. Kicsit bővebben talán annyit tudnék mondani erről, hogy azt csinálhatom ami gyerekkoromban is már az álmom volt. Rengeteg új embert ismerhetek meg és egy-egy interjú alatt végre találkozhatok személyesen a kedvenc énekesimmel és zenekar tagokkal.

7. Hogyan látod a rádiózás jövőjét?

Ez egy nagyon komplikált kérdés. Rádióra mindig szükség lesz szerintem...amíg világ a világ. Innen értesülhet a hallgató először és leggyorsabban bármely történésről a világból. Viszont kétségtelen, hogy ezt rengeteg dolog befolyásolja, szóval nem lehet ezt előre megjósolni. A különböző zenei streaming szolgáltatások némileg megnehezítik a helyzetet, mivel ott mindent megtalál az ember, amire szüksége van és érdekelheti. Adott esetben podcastek, ha inkább beszélgetés érdekli, de bármikor összeállíthat egy zenei listát is. Hozzáteszem én is legtöbbször így hallgatok zenét.

8. Mivel inspirálódsz, ha úgy érzed „leeresztettél”?

Mindennel, ami nem rádióhoz köthető. Igyekszem elvonulni olyankor pár napra és teljesen feltöltődni szellemileg. Általában ilyenkor a családdal és a barátaimmal szoktam huzamosabb időt eltölteni, de ha erre nincs éppen idő, vagy lehetőség, akkor a kocsimmal foglalatoskodom - ez a másik szerelem az életemben a rádiózáson kívül :D 

9. Sorolj fel maximum három rádióst, akitől a legtöbbet tanulsz/tanultál?

Akitől az elején a legtöbbet tanultam az kétségtelenül a volt kollégám Habóczki Máté, és az összes többi rádiós kolléga, aki bármilyen úton módon hozzájárult a fejlődésemhez.

10. Itthon szerinted melyik a TOP 3 előremutató rádió?

Érdekes kérdés ez. Külön rádiót nem tudnék megnevezni, inkább műsorokat adott esetben egy jó reggeli műsor, betelefonálós műsor, vagy játék mindig izgalmas tud lenni.