"A rádió nem csak zenegép, hanem a társunk" - Staféta Koltai Tomival

"A rádió nem csak zenegép, hanem a társunk" - Staféta Koltai Tomival

Nem tudok nem elfogultan írni Koltai Tomiról. Tanúja voltam annak, ahogy felnőtt fejjel szószerint felküzdötte magát a rádiózásba. Köze nem, de lelkesedése és kitartása annál több.
Olyan erőforrás ez, amiből csak olvasva is sokat lehet merítenünk.
Hölgyeim és Uraim!
Koltai Tamás!

stafetakoltai_tomi.png

1. Vissza tudsz emlékezni az első pillanatokra, amikor rádióstúdióba léptél? Mit éreztél?

Az igazat megvallva restellem, de a pontos dátumra nem emlékszem már. Olasz Gabi barátom vitt fel magával a Sunshine Fm szerkesztőségébe erre tisztán emlékszem. Biztos vagyok abban is, hogy a 2007-es év környékén, annak is az elején történt , ahogyan arra is, hogy meghatározó élmény volt az életemben. Az egész rádiózás egy elérhetetlen és elképzelhetetlen zárt világ volt számomra. Napokig a hatása alatt voltam.

2. Hogyan fejlesztetted magad az elején?

2009-ben szólaltam meg először élő adásban, azt a gyomorgörcsöt érettségin éreztem utoljára :) Sosem akartam rádiós műsorvezető lenni, pontosabban sosem tudtam ebben a szerepben elképzelni magam. A technikai háttérmunkák vonzottak az elején, a stúdió számomra nagy mumus volt. Az első években hétvégente egy élő mixműsorban Dj PéGé és Olasz Gabi társaságában „ismerkedtem a hangommal”. Napokig hallgattam vissza az adásokat, és próbálgattam köszörülni a hibáimat. Volt mit…

3. Volt-e műsor álmod, és van-e még műsor álmod?

2019 februárja óta mondhatni a „műsorálmom” élhetem köszönhetően annak, hogy a Sunshine Fm reggeli műsorában lehetek műsorvezető. A jubilálás ébresztett rá arra, mekkora szerencsés fickó is vagyok.

4. Most hogyan fejleszted magad?

Amikor csak tehetem, hallgatok más rádiókat és más műsorvezetőket. Nem csak országos, vagy régiómon belüli rádiókról van szó. Sőt rengetegszer pörgetem fel magam egy-egy BBC Radio1 vagy KISS FM becsekkoláson. Másoktól tanulni sosem szégyen, sőt ennek a szakmának szerintem a folyamatos önképzés a titka. Persze én is hajlamos vagyok néha ellaposodni, bekényelmesedni a helyzetembe. Ilyenkor mindig jön valami impulzus, vagy egy intő jel, hogy rázzam meg magam! Vannak olyan műsorvezetők, akik folyamatosan inspirálnak, de a legnagyobb hatással az elmúlt években Kadarkai Endre volt rám.

5. Vissza tudsz emlékezni az utolsó pillanatra, amikor rádióstúdióba léptél? Mi éreztél?

Igen, ma reggel volt. Rohadt fáradt voltam. :)

Kedvenc film? 
Halálsoron, Esőember

Kedvenc sorozat? 
Narcos

Kedvenc könyv? 
Krusovszky Dénes - Akik már nem leszünk sosem

Kedvenc játék? 
Fifa 20 bámikor bármeddig!

Mi a kedvenced azok közül, amit most játszotok a rádiódban és mi az, amit csak
otthon hallgatsz?
Kedvenc: IRIE MAFFIA x FOLLOW THE FLOW - B-oldal
Otthon: Hans Zimmer, Vangelis, Enya

6. Mit adott az életedben a rádiózás?

Azt hiszem, azt teljességgel kijelenthetem, hogy mérhetetlenül megváltoztatta az életemet. Teljesen más világba csöppentem ahol egy új életformát kellett elsajátítanom. Egy elég léhűtő és önfejű gyerekként kerültem be ebbe a miliőbe, és talán lassan elmondhatom, hogy egy céltudatos agilis felnőtt férfi lettem.
Megtanultam bánni a szavakkal, és megtanultam értékelni saját magam. Összességében talán az egyik legjobb dolog ami történhetett velem!

7. Hogyan látod a rádiózás jövőjét?

Szerintem ez az a kérdés, amire nem lehet egzakt módon válaszolni. Annyi platformon ömlik a fülünkbe a zene, hogy a standard rádiózás nyilvánvalóan háttérbe szorult. Viszont a rádió örök. A rádió nem csak a zenéről, hanem a információközlésről szól. A rádió nem csak zenegép, hanem a társunk. Társunk a kocsiban, a munkahelyen, a bánatunkban, az örömünkben, az emberek érzelmileg kötődnek a kedvenc rádiójukhoz. Tudja ugyanezt a Spotify?
Kétlem… :)

koltai2.jpg

8. Mivel inspirálódsz, ha úgy érzed „leeresztettél”?

Az első lépés mindig az, hogy beismerem és felismerem a hibáim. Ha ez megvan akkor már azt is tudom, hogy milyen úton induljak el. Lehet az egy kis önismereti túra, vagy egy jó riport meghallgatása/megnézése. Vannak olyan műsorvezetők, akik folyamatosan inspirálnak, de a legnagyobb hatással az elmúlt években Kadarkai Endre volt rám.

9. Sorolj fel maximum három rádióst, akitől a legtöbbet tanulsz/tanultál?

Balogh Béla, Olasz Gábor, Mikos Ákos

10. Itthon szerinted melyik (volt) a top 3 előremutató rádió?

Sunshine Fm, Rise Fm, Petőfi

+1 Ki legyen a következő?

Asztalos Norba (Paks Fm)