"Nagyon szeretek rádiós lenni!" - Staféta Váczy Zoltánnal

"Nagyon szeretek rádiós lenni!" - Staféta Váczy Zoltánnal

Zolitól legalább három tételmondatot szívesen beraktam volna címnek. Az egykori rádiós fenegyerek szépen, magabiztosan lett Nyíregyháza egyik rádiós ikonja, aki nélkül már elképzelhetetlen, hogy rádió szóljon. Különösen ajánlom neked a 8. kérdésre adott válaszát.
Hölgyeim és Uraim!
Váczy Zoltán

stafetavaczy.png

1. Vissza tudsz emlékezni az első pillanatokra, amikor rádióstúdióba léptél? Mit éreztél?

Elvarázsolt. Azt éreztem, hogy én ezt akarom csinálni ! Ezt csak az tudja, aki hozzám hasonlóan érzett abban a bizonyos pillanatban.

2. Hogyan fejlesztetted magad az elején?

Tanultam az idősebb kollégáktól, beszédtanárhoz jártam, angol tanárhoz stb.. Elfogadtam a kritikát és próbáltam kijavítani a hibáimat. Szerencsére a kezdetektől remek lehetőségeket kaptam, hamar fel kellett nőnöm a feladatokhoz.

3. Volt-e műsor álmod, és van-e még műsor álmod?

Volt és mind össze is jött már. Több műsorálmom nincs. Egyedül reggel nem vezettem még műsort, de nem is mondanám álomnak.  

4. Most hogyan fejleszted magad?

Országos rádiókat hallgatok, de külföldi adókat is.  Kedvenc külföldi DJ-im podcast műsorait. Ezekből sokat lehet tanulni minden téren. Sőt a konkurenciákat is figyelem. 

5. Vissza tudsz emlékezni az utolsó pillanatra, amikor rádióstúdióba léptél? Mi éreztél?

Pl ma � Ez elég gyakori hiszen minden nap van műsorom, így maximum arra gondolok, hogy holnap folytatás ugyanitt.

Kedvenc film? 
Terminator, Rocky, Csillagok Közt.. sokáig sorolhatnám, nagy film rajongó vagyok.

Kedvenc sorozat? 
Stranger Things, Két Pasi Meg Egy Kicsi, Szökés.

Mi a kedvenced azok közül, amit most játszotok a rádiódban és mi az, amit csak otthon hallgatsz?
A rádióban játszott zenék közül : Dua Lipa, Kygo, The Weekend slágereit kifejezetten szeretem.
Otthon nagyon szívesen hallgatom Tiesto – In search of sunrise című, régi mix sorozatát. Kikapcsol és végig úgy érzem magam mint ha Ibizán lennék �  de a legújabb zenéket is szívesen hallgatom.  Illetve mostanság egyre jobban a Nu Disco-ra vagyok rákattanva.

6. Mit adott az életedben a rádiózás?

Erre egy egész cikk kéne. Nagyban fejlesztette a személyiségemet és ismét bebizonyította az élet számomra, hogy ha elég keményen dolgozol - és az álmaidra fókuszálsz - akkor bármi lehetséges. Még az is hogy Példaképemmel Tiesto-val, vagy Arnold Schwarzenegger is találkozhatok, fotózkodhatok. Ezeket is tulajdonképpen a rádiózásnak köszönhetem. Na, és még megszámlálhatatlanul sok élményt. Ezeket felsorolni sem tudnám. Rengeteg különleges embert ismerhettem meg és olyan ajtókat is kinyitott számomra, amik enélkül aligha sikerültek volna...vagy nem így. Továbbá azt adta, hogy egy kreatív munkát végezhetek, amit szeretek. Nagyon szeretek rádiós lenni!

7. Hogyan látod a rádiózás jövőjét?

Egyre borúsabban. (szomorú fej)
Fáj de kimondom, manapság már nem akkora státusz a rádiós szakma mint régen. Magam sem tudom, hogy hol, de az évek alatt megkopott az egész. Mondjuk ezért sokan le is morzsolódtak, ami viszont jó. Nekem ez szerelem, csak másodsorban megélhetési forma. Szóval amíg megtehetem csinálni fogom.

8. Mivel inspirálódsz, ha úgy érzed „leeresztettél”?

Sokat számít, hogy ha arra gondolok, hogy rengeteg embernek ez számít és fontos, amit én csinálok. Ez felelősség. Aztán a főnököm is bizalmat szavazott nekem azzal, hogy évek óta biztos helyem van, napi műsorom. Ami azonban a legjobban ösztönöz, hogy olyankor belegondolok abba hogy egyszer mennyire szerettem volna, hogy ott tartsak, ahol most és hogy mennyien irigylik azt, amit én csinálok. Szóval ilyenkor mentálisan saját magamat rakom helyre, hogy „hékás, ne felejtsd el honnan jöttél.

9. Sorolj fel maximum három rádióst, akitől a legtöbbet tanulsz/tanultál?

Molnár Árpád, Balogh Béla, Kővári János. Tőlük kaptam meg a legjobb alapokat.

10. Itthon szerinted melyik a TOP 3 előremutató rádió?

Passzolom a kérdést. Miben mutat előre?
Technikailag, tartalmilag, vagy zeneileg? Netán műsorvezetés terén ?
Mert olyat nem tudok mondani, ami minden téren előremutató lenne. Vannak olyanok, ahol tőlem sokkal tapasztaltabb és profibb szakemberek dolgoznak, akiktől lehet tanulni és ellesni jó ötleteket. Nincs nagyon előremutatás, inkább csak az igényeknek és a közízlésnek való megfelelés.