"20 éve tart ez a szerelem" - Staféta Simori Renátával

"20 éve tart ez a szerelem" - Staféta Simori Renátával

Újságírónak készült, de milyen jó, hogy végül rádiós lett. Most a KARC FM-nél azt érzi, hogy azt a műsort csinálhatja, amelyet mindig is akart.
Hölgyeim és Uraim!
Simori Reni

stafeta_simori_renataval.png

1. Vissza tudsz emlékezni az első pillanatokra, amikor rádióstúdióba léptél? Mit éreztél?

Izgalmat:) Nem készültem rádiósnak, újságíró szerettem volna lenni, de egy beszédtanárom azt mondta, hogy olyan szép hangom van, amelyet mindenkinek hallania kellene. Szakmai gyakorlatra így a Rádió Brigde-be jelentkeztem. Ott léptem először rádióstúdióba. Bár ott csak tudósító voltam, és ritkán szólaltam meg az éterben, de nagyon tetszett, hogy az emberek a rádióból, és Tőlem informálódnak, tőlünk hallanak először fontos dolgokról. Tetszett az, hogy a hangunkkal lehet játszani, és a hangunk alapján képzelnek el, és kedvelnek meg minket az emberek. Akkor már tudtam, hogy ez az én világom. Ez a szerelem pedig lassan 20 éve tart.

2. Hogyan fejlesztetted magad az elején?

Egerben lettem először igazi rádiós: műsorvezető, aztán hírszerkesztő. Miközben dolgoztam, ott jártam főiskolára, tehát a gyakorlatban tanultam meg azt, amit elméletben oktattak. Ez nagyon sokat segített. Amikor pedig Budapestre kerültem a Sláger Rádióhoz, akkor Ságodi Gabi lett a beszédtanárom. Ő volt az, aki igazából megtanított arra, hogy hogyan képezzem helyesen a hangokat, hogyan hangsúlyozzak, hogyan játszak a hangommal, vele találtam meg az igazi hangomat!
Ezért örökké hálás leszek Neki :)

3. Volt-e műsor álmod, és van-e még műsor álmod?

Volt! :) Amikor hírszerkesztő voltam, mindig arra vágytam, hogy reggeli műsorban mondhassam a híreket, mert nálam az volt a szakmai csúcs. Ezt szerencsére megélhettem a Juventus Rádiónál, ahol később hétköznap reggeli műsort is vezethettem. Erről álmodni sem mertem soha, de örülök, hogy így alakult. Sokáig vágytam arra, hogy legyen egy saját műsorom: olyan, amelyet én találhatok ki, én formálhatok, és azokkal beszélgethetek, akikkel, és amiről szeretnék. Szerencsés vagyok, mert a KARC FM-nél most pontosan ezt csinálom, az Otthon című életmódmagazinban.

4. Most hogyan fejleszted magad?

Nagyon sokat olvasok hangosan. Egyrészt a kislányomnak esténként, másrészt amikor adásmeneteket írok, mindig felolvasom azokat, hogy halljam, hogy hogyan hangzanak. Szakmailag pedig úgy próbálok fejlődni, hogy sok-sok kollegám műsorát hallgatom, figyelem, követem azokat, akik inspirálnak.

5. Vissza tudsz emlékezni az utolsó pillanatra, amikor rádióstúdióba léptél? Mi éreztél?

Szinte minden nap bent vagyok a rádióban, mert készülök az adásokra. Legutóbb hétfőn vezettem ÉLŐ műsort. Nem mondom, hogy nem izgulok. De nem magam miatt, inkább azért, hogy felvegye az interjúalany a telefont, és jól sikerüljön a műsor. :)

Kedvenc film? 
Sok van. Nagy kedvencem az Angyalok városa, és bármennyire ciki bevallani, imádom a zenés filmeket: Dirty Dancing, Grease, Muzsika hangja, Mamma mia. Mindegyik jöhet!

Kedvenc sorozat? 
Jóbarátok, Modern család, Szívek szállodája, Így jártam anyátokkal

Kedvenc könyv? 
Nincs igazán kedvencem. Rengeteget olvasok, rengeteg jó könyvet olvastam, nem tudok egy kedvencet mondani, maximum sok jó könyvet.

Kedvenc játék? 
Milyen játék? Ha társas, akkor Gazdálkodj okosan, Dobble. Telefonon nem játszok, XBOX-on pedig a bowling a kedvenc.

Mi a kedvenced azok közül, amit most játszotok a rádiódban és mi az, amit csak otthon hallgatsz?
A KARC FM-et nem a zenéi miatt hallgatják, onnan nem is tudok dalt mondani. Itthon pedig a nagy-nagy slágerek szólnak. Jöhet ABBA, Queen, a 90-es évek slágerei. Az autómban jelenleg a Pál utcai fiúk musical dalai szólnak :)

6. Mit adott az életedben a rádiózás?

Nagyon sok mindent. Hivatást. :)
Szakmai elismeréseket, olyan találkozásokat és élményeket, amelyeket nem élhettem volna meg, ha más szakmát választok. Rengeteg barátot, hasznos kapcsolatokat, és sok-sok szeretetet. Még mindig hihetetlen, hogy emberek csupán a hangom alapján szeretnek, családtagnak tekintenek, volt, hogy ajándékokat is küldtek! Pedig nem is találkoztak velem soha:)

7. Hogyan látod a rádiózás jövőjét?

Nehéz kérdés. Szeretném azt mondani, hogy még van jövője a rádiónak, de csak bizonyos korosztályok esetében. A fiatalok már nem hallgatnak rádiót, de az idősebbek még igen, és szerintem vannak, akik még fognak is. Vezetés közben néha jó egy jó beszélgetést hallgatni egy érdekes témáról, vagy egy érdekes emberrel. Vagy otthon, néha jó egy társ, aki az éterből szól hozzájuk, és emiatt úgy érzik, hogy nincsenek egyedül. Amíg ezt tudja adni egy rádió, addig lehet helye az életünkben.

8. Mivel inspirálódsz, ha úgy érzed „leeresztettél”?

Figyelek, hallgatok és sokat beszélgetek. Egyébként is ezt teszem, de ha úgy érzem, hogy nincs téma, nem tudom, miről szóljon a következő műsor, akkor elég csak jobban odafigyelnem a körülöttem élőkre, a gondjaikra, a véleményükre, és tudod hogy van: az utca a témán hever. Lehet, hogy a következő interjút arról készítem, ami az anyukám, vagy a barátnőm aktuális problémája. Nem nagyon szoktam leereszteni, de ha igen, biztos, hogy a környezetem segít ebben :)

9. Sorolj fel maximum három rádióst, akitől a legtöbbet tanulsz/tanultál?

Bolla Zsolttól mindent meg lehetett tanulni a kereskedelmi rádiózásról és a műsorkészítésről, Berényi Attilától mindent megtanultam a hírekről, és Farkas Beatrixtól mindent megtanultam a közszolgálati magazinműsorok készítéséről.
Mindannyiuknak nagyon hálás lehetek.

10. Itthon szerinted melyik a top 3 előremutató rádió?

Szívesen mondanék akár egyet is, de sajnos nem tudok ilyet. :)

+1 Ki legyen a következő?

Leirer Timi, mert imádom a hangját.