"Fejlődni leginkább visszajelzésekből, kritikákból tudok" - Staféta Faragó Jankával

"Fejlődni leginkább visszajelzésekből, kritikákból tudok" - Staféta Faragó Jankával

Janka válaszaiban az elhivatottság és a humor mellett ott van valami báj, ami feltölthet Téged is. Vissza tudsz emlékezni milyen voltál az elején? Nehezen?
Akkor most kapsz egy nagy adag lendületet tőle...csak fogadd be! 
Hölgyeim és Uraim!
Faragó Janka

faragojankacover.png

1. Vissza tudsz emlékezni az első pillanatokra, amikor rádióstúdióba léptél? Mit éreztél?

Persze, azért annyira nem strapás ez a rádiózás, hogy 2-3 év távlatából ne emlékezzen az ember. �

Én az esélytelenek nyugalmával léptem be, (A Gong FM stúdiójába) gondoltam, hogy adnak majd valami papírmunkát, szerkesztői feladatot és biztos voltam benne, hogy nekem pl. a keverőpulttal nem lesz dolgom. Haha, aztán lett.

2. Hogyan fejlesztetted magad az elején?

Az elejét inkább nem mondom, szegény Jámbor Csaba, kapott egy adagot a legkomolyabb szófordulatokból és nyelvbotlásokból.. De sok nevetéssel is telt az az idő. :)
Aztán csak figyelgettem, hogyan csinálják a többiek, néha visszahallgattam magam és már egy idő után, nem temettem a kezembe az arcom. Viccet félretéve, sok gyakorlással és az legelső kollegáim türelmével!

3. Volt-e műsor álmod, és van-e még műsor álmod?

Nagyon szeretnék még a 20-as éveimben, hasonló fiatalokkal együtt, reggeli műsort csinálni, ahol a korosztályomnak rádiózhatunk.  És akkor most tényleg az álmomat mondtam! ;)

4. Most hogyan fejleszted magad?

Fejlődni leginkább visszajelzésekből, kritikákból tudok, úgyhogy NE KÍMÉLJEN senki! �

Egyébként a 95.8 Sláger FM programigazgatójával és egy pár kollegával folyton arra törekszünk, hogy egyre jobb legyek és az éles adás, a legjobb gyakorlás. Személyesen is próbálok érdekes maradni, és önmagam 120%-át beletenni 1-1 megszólalásba és nem megelégedni annyival, hogy szép a hangom. 

farago2.jpg

5. Vissza tudsz emlékezni az utolsó pillanatra, amikor rádióstúdióba léptél? Mi éreztél?

Valószínű nagyon fáztam, mert a kollegák közül mindenki a hideget szereti. Az első dolgom lekapcsolni a légkondit, és onnantól mehet is!

Kedvenc film?
Nem nyavalygok, de nagyon nehéz mindenből 1-et mondani..
Harcosok Klubja

Kedvenc sorozat?
A Nagy Pénzrablás

Kedvenc könyv?
A Viskó

Kedvenc játék?
Gyilkosos

Mi a kedvenced azok közül, amit most játszotok a rádiódban és mi az, amit csak otthon hallgatsz?
Dua Lipa-t nagyon szeretem és sűrűn is játsszuk a Sláger FM-en.
Ami otthonra marad az Alt J, Tame Impala, The Neighbourhood.

6. Mit adott az életedben a rádiózás?

Izgalmas, kreatív kihívásokat, nagyon sok nehéz és több boldog pillanatot. Néha elégedetlenséget és néha önbizalmat, de azt hiszem, hogy erre a kérdésre később érdekesebb választ tudnék adni! :)

7. Hogyan látod a rádiózás jövőjét?

Amíg lesznek emberek, akik sajnálják a pénzt a Spotify-ra, addig működni fog! .. Viccelek, és nem is mennék most bele összehasonlító elemzésbe, de a rádiónak van egy meglepetésszerűsége. Így azt is mondhatnám, hogy amíg Kindertojás van, addig nem kell aggódni!

8. Mivel inspirálódsz, ha úgy érzed „leeresztettél”?

Bármi mással, ami nem rádió. Kiszakadok, más zene, más környezet, más emberek. A lényeg, hogy egy rádiós műsorvezetőt érjenek impulzusok a stúdión kívül.  Minél több ilyen élmény ér, annál színesebb tudok lenni adásban.  Valami ilyesmi, viszont elég új még nekem ez a téma és a környezetemnek hála, benne vagyok egy olyan nyüzsgésben, ami miatt ritkán ülök egyedül otthon, így nem igazán éltem még át az ötlettelenséget.

Hogy konkrétumot mondjak, egy igazi jó sütés-főzéssel töltött vidéki vagy balatoni hétvége, egy új sorozat, egy koncert, egy borozgatós este a barátaimmal, egy hatalmas edzés, de még egy reggeli a kedvenc helyemen, amit nem én készítek és persze mellé egy beszélgető partner is új témákat juttat eszembe.  Na meg a Nagymamám almáspitéje, mert mindig elmondja a receptet!!

9. Sorolj fel maximum három rádióst, akitől a legtöbbet tanulsz/tanultál?

Ilyenkor nagyon sok olyan ember is segít a háttérben, pl technikusok, akikre most nem vonatkozik a kérdés, de ha ki kell emelni, CSALNOM KELL!!!

Az első rádiós munkahelyemen egy komplett triumvirátusnak köszönhettem mindent: Jámbor Csaba, Faragó Miklós és Holló Róbert és itt a Sláger FM-ben meg Somogyi Zoltán és Garami Gábor azok a műsorvezetők, akiktől ellesek ezt azt!

10. Itthon szerinted melyik a TOP 3 előremutató rádió?

Úgy látom, hogy sémák alapján dolgoznak a leghallgatottabb hazai rádiók is. Most nem mernék feltenni egyik rádióra sem nagyobb összeget, hogy létezni fog, mondjuk 10 év múlva.

Viszont vannak műsorok, vagy elcsípek néha 1-1 beszélgetést, játékot, reflektálást, ami nagyon tetszik. Akkor jóérzéssel konstatálom, hogy ez MÉG MINDIG hat, viszont tudjuk, hogy műsorok jönnek-mennek, és ebben a környezetben senki sem pótólhatatlan.