"A rádió megtanított, hogy megéri dolgozni és nem szabad feladni" - Staféta Járay Zsanettel

"A rádió megtanított, hogy megéri dolgozni és nem szabad feladni" - Staféta Járay Zsanettel

Zsanett a határon túl éli lelkes és elhivatott rádiós életét. A műsor készítés feldobja és még mindig élvezi a munkáját. Mert ezt akarta csinálni. Meert ezt csinálja. 
Hölgyeim és Uraim!
Járay Zsanett

stafetajarayzsanett.png

1. Vissza tudsz emlékezni az első pillanatokra, amikor rádióstúdióba léptél? Mit éreztél?

Egyetemista voltam, mikor először jártam rádióstúdióban. Akkor elképzelni sem tudtam, hogy egyszer rádiózni fogok. Iszonyatos lámpalázam volt. Viszont úgy hozta az élet, hogy lehetőségem adódott egyedül vezetni az én kis városomban, Nagykárolyban a helyi magyar műsort, ami olyan optimizmussal töltött el, amit azóta is csak a rádiózásban találok meg.

2. Hogyan fejlesztetted magad az elején?

Hááát igazából a megérzéseimre hallgattam. Innen – onnan olvasgatva igyekeztem picit jobb lenni, aztán pedig jött a nagy lehetőség, hogy szintet lépjek, ami hozta magával a temérdek fejlődési lehetőséget is.

3. Volt-e műsor álmod, és van-e még műsor álmod?

Úgy érzem mindennap az álmom élem meg, kívánságműsort vezetek, van interakcióm a hallgatókkal, és a mérhetetlen szeretet, amit tőlük kapok, ez az én álmom.

4. Most hogyan fejleszted magad?

Másokat hallgatok. És persze csinálom a beszédtechnika gyakorlatokat, amiről hajdanán nem is tudtam, hogy léteznek.

5. Vissza tudsz emlékezni az utolsó pillanatra, amikor rádióstúdióba léptél? Mi éreztél?

Alig pár perce hagytam el stúdiót. Felszabadító érzés...mindig. Mintha leraknál egy jó nagy, súlyos csomagot a földre, vagy mintha lefutottad volna a maratont, ugyanakkor pedig már várom a holnapot, hogy megint beülhessek és csinálhassam a dolgom. Azt hiszem ettől is olyan szép ez.

Kedvenc film? 
Ciki, vagy nem ciki Harry Potter részek :D az összes. Csontdarálók,és az önéletrajzi filmeket is kedvelem.

Kedvenc sorozat? 
Gyilkos elmék

Kedvenc könyv? 
Most épp az  Így lettem - Michelle Obama

Kedvenc játék? 
Activity :D

Mi a kedvenced azok közül, amit most játszotok a rádiódban és mi az, amit csak otthon
hallgatsz?
Amit most játszunk? Hát Deniz újdonságait nagyon bírom, őt otthon is hallgatom gyakran, ha konkrét dalt kellene megneveznem, van Orsovai Renivel a daluk, ami a Ha nem hibázom. Ott van a Hősök és a Halott Pénz, akik szintén mindig olyat hoznak, amit szívesen hallgatok, otthon pedig szeretem azokat a dalokat előtérbe helyezni,
amelyek szövegcentrikusak, ilyenek például a kicsit szókimondóbb szerzemények mondjuk Essemmtől.

6. Mit adott az életedben a rádiózás?

Csak jót. A legjobbkor talált rám, amikor úgy éreztem, hogy semmi nem jön össze, de aztán megtanított, hogy bármit lehet csak nagyon kell akarni, és, hogy megéri dolgozni és nem szabad feladni.

7. Hogyan látod a rádiózás jövőjét?

Hát azt gondolom, hogy mint minden területen itt is hódit majd az online. Ehhez kell majd igazódniuk a meglévő rádióknak, viszont szerintem 50 év múlva is fognak az emberek valamilyen formában rádiót hallgatni.

8. Mivel inspirálódsz, ha úgy érzed „leeresztettél”?

Nehéz kérdés, mert még mindig keresem a módszereket, de eddig az utazás vált be leginkább. Elmenni egy új helyre, új dolgokat látni, új emberekkel megismerkedni, az mindig feltöltödés.

9. Sorolj fel maximum három rádióst, akitől a legtöbbet tanulsz/tanultál?

Sokan egyengeték hál'Istennek az utamat. Egykori kolléganőm Bartos Erzsébet, mostani kollégáim, például Karakás Balázs, akivel sokat beszélgetünk a rádiózásról. Ez szintén úgy érzem, hogy tesz hozzám.

10. Itthon szerinted melyik a top 3 előremutató rádió?

Magyarországon? Hát a Retro Rádió, ami amúgy nálunk Romániában is hallható. Elég sokak
kedvence, na meg a Rádió 1 és a Sláger FM, de én személy szerint, ha átlépem a határt, akkor a debrecení Best FM-et hallgatom.

+1 Ki legyen a következő?

Árgyélán Kriszta.