"Nagy hatással volt a személyiségemre a rádiózás" - Staféta Karakas Balázzsal

"Nagy hatással volt a személyiségemre a rádiózás" - Staféta Karakas Balázzsal

Már találkozhattunk ezzel a fiatal titánnal, akkor feltörekvő tehetségként, mára az új generáció legaktívabb tagjaként tarthatjuk számon a szakmán belül. Tele életenergiával és a rádiózás iránti tiniszerelemmel. Ő is megmutathatja, hogy ez a sírig is tarthat.
Hölgyeim és Uraim!
Karakas Balázs

stafeta_karakas_balazs.png

1. Vissza tudsz emlékezni az első pillanatokra, amikor rádióstúdióba léptél? Mit éreztél?

Izgultam, de nagyon! Érdekes volt számomra, hiszen már akkor be voltam zsongva a rádió szó hallatán. Elcsodálkoztam, "váóóó keverőpult! Aztaaa SM7!"
Már ezen pillanat előtt rádióztam, otthonról dolgoztam egy helyi kisközösségi adónak. 

2. Hogyan fejlesztetted magad az elején?

Odafigyeltem arra, hogy ki mit mond, és rengeteget hallgattam rádiót. Próbáltam mindenben logikát keresni, amit adásban a műsorvezetők csinálnak :)
Persze utána kaptam segítséget (nem is keveset).

3. Volt-e műsor álmod, és van-e még műsor álmod?

Kis kamaszként én akartam lenni az új Bochkor Gábor :D Most igazából nincs, én szeretek a munkaidő mellett lenni az a csávó, aki dumál két zene között, és az is, aki haza kísér a munkából, és elmondja, hol mérnek :)

4. Most hogyan fejleszted magad?

Több felől is lehetőségem van aircheckre, ami nagyon jó, mert több különböző álláspontról hallok. Beszédtechnikázni szoktam, most épp otthon, de egy időben jártam órákra is. (Köszi Kata!!)
Persze a mai napig hallgatok rádiókat, a legjobb olyat, amihez nincs közöm :)

5. Vissza tudsz emlékezni az utolsó pillanatra, amikor rádióstúdióba léptél? Mi éreztél?

Home stúdió számít? Mert ha igen, épp onnan írok! :) Igazából az elégedettséget érzem, hogy valaki hazafelé tart, megy bevásárolni, ül a munkahelyén, és közben én vagyok az, aki szórakoztathatja őt. Tök jó érzés beszélni az emberekhez!

Kedvenc film? 
Így karácsony előtt nagy poén a Reszkessetek betörők. Ebből hagyományt teremtettem, és a páromat megőrjítem vele! :)

Kedvenc sorozat? 
Így jártam anyátokkal.

Kedvenc játék? 
Age of Empire!!! :D

Mi a kedvenced azok közül, amit most játszotok a rádiódban és mi az, amit csak otthon
hallgatsz?
Rádióban Senorita… :D
Otthon? áá az túl ciki…

6. Mit adott az életedben a rádiózás?

A mostani barátaim 99%-át! Rengeteg jó embert. Egy életcélt, egy szakmát, és ez adott egy löketet a felnőtt világ felé pár éve. Tehát a mostani személyiségem kialakulására a rádiózás, a szakma, és a benne lévő emberek nagy hatással voltak. Rengeteg jó sztorit, amiket az unokáimnak fogok röhögve mesélni! :D
Összegezve: Mindent.

7. Hogyan látod a rádiózás jövőjét?

Izgalmas kérdés. Elfogytak a rádiók. Nagyjából azt tapasztalom, hogy már szinte csak a megyeszékhelyeken vannak rádiók, és azok is elég hasonló sablonnal mennek. Elég sok helyen megy a konzervgyár, és a wikipedia rádió, ami véleményem szerint a lelket öli ki az egészből. Várom a feltámadást, és a konkurenciákat! :)
Jaa, és az internetes rádiókészülékek elterjedését…:)
Ez új utakat nyitna meg.

8. Mivel inspirálódsz, ha úgy érzed „leeresztettél”?

Rengeteg sorozatot nézek. Így jártam anyátokkal, Agymenők, és egyéb butító társai! :)
Szeretek kirándulni, autózni, túrázni, vagy éppen csak a belvárosban sétálni, és enni egy Gyrost :) Szeretek elszöszmöszölni dolgokkal, ha elromlik valami „kütyü” fontos szétszednem, és áttanulmányozni.
(Jobb esetben össze is rakom :D )

9. Sorolj fel maximum három rádióst, akitől a legtöbbet tanulsz/tanultál?

Ez nagyon nehéz, és igazságtalan! :) Nem mondhatom azt, hogy XYZ tanított meg rádiózni, mert sok szakember, kollégák, barátok mondtak dolgokat...így fejlődtem, nem ér kihagyni senkit.
Kis Kata, Bende Gábor, Ádori Péter, Bolla Marci, Nacsa Norbi, de mondhatnék bárkit, akivel együtt dolgoztam, bárkit akivel beszélgettem a szakmáról, mindenki szélesítette a látóköröm.

10. Itthon szerinted melyik a top 3 előremutató rádió?

A nap legnehezebb kérdése. Olyat nem ér mondani, ahol dolgozom, úgyhogy egy van, ami engem lenyűgöz, a Sláger FM. Tetszik a rádió átgondoltsága, hallatszik rajta, hogy nem össze van dobva aztán „jóvanazúgy”. Hallatszik, hogy nem a vaksötétben tapogatóznak, hanem tudják, mit miért csinálnak. De szeretem hallgatni az Aktív Rádiót, a Rádió Antrittot, a 88-at, és sűrűn hallgatok Pécs FM-et is. Mindben van valami, ami megfog, mindegyikben más és más. De leginkább előremutatónak a Sláger FM-et hívnám.

+1 Ki legyen a következő?
Csizinszky Éva