"Nem tudom elképzelni az életet rádió nélkül" - Staféta Petykó Ágival

"Nem tudom elképzelni az életet rádió nélkül" - Staféta Petykó Ágival

Petykó Ágit még Nyíregyházán ismertem meg és volt olyan szerencsém, hogy ő mutatott meg nagyon sok alapot a kereskedelmi rádiózásról. Empatikus, nyíltszívű és hihetetlenül profi hozzáállása van a rádiózáshoz. Csak tanulni lehet tőle...így, vagy úgy.
Ismerd meg őt!

stafetapetykoagi.png

1. Vissza tudsz emlékezni az első pillanatokra, amikor rádióstúdióba léptél? Mit éreztél?

Azt hiszem ezt a pillanatot nem is tudnám elfelejteni soha, mert az álmom vált valóra. Tudom, elcsépeltnek tűnhet a történet, de már 14 évesen tudtam, hogy ezzel szeretnék foglalkozni. A felsőoktatásban eltöltött éveim alatt indult a Nyíregyházi Főiskolán egy rádió, ahová a hallgatók mehettek gyakorlatra. Nem volt kötelező, önszorgalomból jött oda mindenki, mert tanulni szerettünk volna. Minden feltétel adott volt ahhoz, hogy a rádiózás alapjait elsajátítsuk. Én pedig végtelenül hálás voltam azért, hogy ott lehetek és a lehető legkomolyabban vettem a feladatokat. Nagyon izgultam, amikor az első hírblokkomat felolvastam, tele bakival :D és egyből arra gondoltam, hogy lehet mégsem ezen a pályán a helyem?! Ez 17 éve volt. „Szerelem” lett.

2. Hogyan fejlesztetted magad az elején?

Nagyon sokat hallgattam vissza magam. Néha nehéz, de azt hiszem, ebből lehet a legtöbbet tanulni, illetve a tapasztaltabb kollégák véleményére is nyitott voltam. Sokszor ültem be hozzájuk csak úgy „hallgatózni”, hogy megfigyeljem őket, mit hogyan csinálnak? Jaaa…és persze kérdeztem, kérdeztem, kérdeztem.:)

3. Volt-e műsor álmod, és van-e még műsor álmod?

Szerettem volna reggeli műsort vezetni, annak ellenére, hogy utálok hajnalban ébredni. Ez megvalósult, hiszen gyakorlatilag mióta rádiózom, egy-két évet leszámítva végig a reggeli sávban tevékenykedtem. Hol hírszerkesztő-hírolvasóként, hol műsorvezetőként. Álmodozni pedig jó, tehát a jövőre nézve is van tervem, de ez most még titok.

4. Most hogyan fejleszted magad?

Elég sokat hallgatok külföldi rádiókat és onnan próbálok inspirálódni. Sokszor van úgy, hogy az adott nyelvet nem beszélve, csak a hangulatát próbálom átérezni, műsorelemeket figyelni. Valószínűleg életkori sajátosság is, hogy egyre inkább szeretem a riport műsorokat is. Ezeket nem tudom csak hallgatóként figyelni, hanem szerkesztői, riporteri füllel is ott vagyok. Sokat lehet belőle tanulni. Saját magamat pedig vissza szoktam hallgatni, bár általában mikor lehúzom a potmétert már akkor tudom, hogy ez a megszólalás/ riport jó volt, vagy inkább gyorsan felejtsük el.

5. Vissza tudsz emlékezni az utolsó pillanatra, amikor rádióstúdióba léptél? Mi éreztél?

Persze. Ma reggel. 5 óra 55 perckor. Nagyon hideg, sötét téli reggel és a kérdés bennem, hogy hol a kávém és gyorsan adjunk egy kis hangerőt a zenére?! :) A reggeli tánc és ének segít, hogy felébredjek. Szerencsére ezt a hallgatók nem látják….

Kedvenc film? 
Dirty Dancing :D

Kedvenc sorozat? 
Legutóbb a Tudhattad volna gyakorolt rám nagy hatást, de ez mindig változik.

Kedvenc könyv? 
Antonie de Saint- Expéry: A kis herceg

Kedvenc játék? 
Klasszik társasok: Gazdálkodj okosan, Hotel, Activity…és a tetrisz (csak viccelek)

Mi a kedvenced azok közül, amit most játszotok a rádiódban és mi az, amit csak otthon
hallgatsz?
Kygo – Tina Turner: What’s love got to do whit it, amit nagyon szeretek most.
Amit otthon hallgatok az az összes 90’-es évekbeli magyar és külföldi sláger és a Neotontól a Tini dal, de ezt a legutóbbit, ha megkérdezik letagadom! :D

6. Mit adott az életedben a rádiózás?

Ez egy jó kérdés (csak, hogy téged is dicsérjelek Ákos ;) ). Olyan nehéz ezt megfogalmazni. Talán úgy lehetne összefoglalni, hogy nyitottságot adott az emberek, a témák és úgy élet minden területén. Hogy gondolkozzak és kérdőjelezzek meg, még teljesen egyértelműnek tűnő kérdéseket is.
Alaposságot, figyelmet, kitartást, kudarctűrést és a sikerek szerény, alázatos megélését.

7. Hogyan látod a rádiózás jövőjét?

Az életben, csak a változás a biztos. Ez a terület is változni fog, de nem tudom elképzelni az életet rádió nélkül, akár készítem a műsort, akár hallgatom.

8. Mivel inspirálódsz, ha úgy érzed „leeresztettél”?

Olyankor van az, hogy el kell távolodnom a munkától és ezt tudatosan meg is teszem. Nagyon szeretek utazni. Nem csak külföldön, hanem belföldön is. Ilyenkor jönnek a legjobb ötleteim és születnek a legjobb sztorik. Szeretek a barátaimmal időt tölteni, szórakozni és sportolni. Ezek mind feltöltenek. Hiszem, ha én rendben vagyok, akkor ez adásban is átmegy a hallgatóknak, akkor tudok kreatív, vidám és lelkes lenni. Ha már „szerelemnek” neveztem a munkám, akkor a mi kapcsolatunk is olyan, hogy néha el kell távolodni tőle, mert akkor érezzük igazán mennyire fontos.

9. Sorolj fel maximum három rádióst, akitől a legtöbbet tanulsz/tanultál?

Azt hiszem, hogy itt nem tudnék csak három embert kiemelni. Szinte minden kollégámtól tanultam. Volt, akitől szakmailag. Volt, akitől emberileg. Jót és rosszat egyaránt. De, ha igazán őszinte akarok lenni, nem akarok kiemelni senkit. Úgy érzem, ezek az emberek pontosan jól tudják, hogy milyen hálás vagyok nekik és kapcsolatban is vagyok velük, legyenek azok jelenlegi, vagy egykori kollégák, mentorok, tanárok.

10. Itthon szerinted melyik a top 3 előremutató rádió?

Mindegyiket másért szeretem és mindegyiknek mások a lehetőségeik a sajátosságaik és van bennem nem kicsi elfogultság is egyes rádiók irányában. Magyarázat nélkül: Sunshine Rádió, Rádió88, Rádió1.