TOP 8 gondolat, hogy kitűnj a nagy zajból

TOP 8 gondolat, hogy kitűnj a nagy zajból

Sokszor foglalkoztunk már itt a 42NET Blogon belül is azzal, hogy hogyan tudunk elérni különböző célcsoportokat. Szakemberek vagyunk, nyilván tudjuk, hogy pozicionálni kell!

pozicionalj.jpg

Forrás: rawpixel on Unsplash

Nagyon szeretem ezt a témakört, mert annyira szép mélysége van, ráadásul rengeteg energiát megspórolhatunk, ha jól kommunikálunk a nagy zajban. Most, hogy költözünk újra a kezembe került egy régi könyvem, ami nem mai darab, de újra felizzított bennem sok-sok parazsat, amit most átadnék Neked is!

  • Egy új rádió indulása?
  • Egy műsor megújítása?
  • Egy általunk szervezett esemény kampánya?

Akarj bármit is „eladni”, az első lépés a pozicionálás.

kép

De mi is az a pozicionálás?
Az egész egy termékkel kezdődik. Ez lehet egy konkrét árucikk, egy műsor, egy webshop, vagy akár te magad is, de ez mindig csak a nulladik lépés. Ha ez megvan, akkor jön az igazi cél:

ezt a terméket el kell helyezni - pozicionálni kell – a fejekben.

Ez az első lépés…az első, amikor elérjük, hogy a túlkommunikált világban felfigyeljenek ránk.

Ez egy kis helyi rádiós piacon még nem jelentett akkora fegyvertényt, hiszen, ha egyedüli voltál a városban, vagy, ha kétszereplős piacon hadakoztatok egymás ellen még nem indokolta, hogy réspiacokat töltsetek be – pedig jól pozicionálni akkor is kellett volna. Most viszont, amikor egyszerre kell a Youtube, stremaing, podcastek és más platformok kontent kínálatával felvennünk a versenyt, akkor jól jön egy olyan régi bevált fegyver, mint a pozicionálás.

anna-sastre-3401_1.jpg

Néhány alapgondolat:

  • Ahhoz, hogy sikeres légy, nagyon fontos, hogy ne szakadj el a valóságtól. Az pedig csak egy van: az, ami az általad megcélzottak fejében van.
  • Nem kell újat alkotnunk, nem kell a kreatív kismacskákat egy tüllös lepkehálóval kergetnünk – ööö bocs, belemelegedtem – szóval nem kell reformerkednünk, csak azokat a gondolatokat kell befolyásolnunk, amelyek már ott vannak eleve.
  • Ne úgy képzeld el az üzeneted, mint ami eltalálja a hallgatót, hanem úgy, mint ami körbeveszi őt, egyfajta ködként belengi a sok millió más üzenettel együtt. Így sikert csak úgy érhetünk el, ha szelektív módon csak egyes szűk célpiacokra összpontosítunk. Alkossunk kis ködfoltokat!
  • Az emberi agy megszűri a beérkező információkat és nagy részüket visszautasítja – gondolj csak arra, amikor pörgeted a Facebook faladat! Főleg csak azokat hajlandó befogadni, amelyek összhangban vannak a már korábban megszerzett tudással és tapasztalattal.
  • Nyugodtan befogadják, ha „újdonságról”, ismeretlen dolgokról beszélnek nekik, de leblokkolnak, ha azt mondják nekik, hogy valamiben tévednek és eddig rosszul csinálták.
    Tehát ne akard megváltoztatni őket!
    - Ez utóbbi két pont teljes mértékben alátámasztja a tartalommarketing tényét. Egy jól felépített kontenttel, edukálni lehet őket úgy, hogy miközben ismeretet adsz át nekik, elköteleződnek irányodba. -
  • Az üzenet dömpingben az egyszerű üzenetnek van hatása! Egyszerűsítsd le, amit mondani szeretnél!

Fordítsd meg gondolkodásod és NE magadRÓL akarj kommunikálni, hanem a hallgatóidNAK!

  • A befogadó fejében keletkező érzetekre kell összpontosítani.

Ha nagy igazságokról van szó, akkor ezek az alapszabályok mindig is ott lebegtek a fejünkben, de remélem Te is úgy érezted, hogy időnként jó újra felidézni őket.
Azért osztottam meg Veled is, mert nekem rengeteg inspirációt szereznek egy-egy rádió, műsor vagy énmárka felépítésében.

Ha van meglátásod, vagy egy-két jó példád, akkor szívesen vesszük, mert jól lehet tőled érkezik egy új nézőpont!
Jó munkát és jó rádiózást!

Forrás: Al Ries-Jack Trout:Pozicionálás, Bagolyvár Könyvkiadó