TOP 8 gondolat, hogy kitűnj a nagy zajból
Sokszor foglalkoztunk már itt a 42NET Blogon belül is azzal, hogy hogyan tudunk elérni különböző célcsoportokat. Szakemberek vagyunk, nyilván tudjuk, hogy pozicionálni kell!
Nagyon szeretem ezt a témakört, mert annyira szép mélysége van, ráadásul rengeteg energiát megspórolhatunk, ha jól kommunikálunk a nagy zajban. Most, hogy költözünk újra a kezembe került egy régi könyvem, ami nem mai darab, de újra felizzított bennem sok-sok parazsat, amit most átadnék Neked is!
- Egy új rádió indulása?
- Egy műsor megújítása?
- Egy általunk szervezett esemény kampánya?
Akarj bármit is „eladni”, az első lépés a pozicionálás.
kép
De mi is az a pozicionálás?
Az egész egy termékkel kezdődik. Ez lehet egy konkrét árucikk, egy műsor, egy webshop, vagy akár te magad is, de ez mindig csak a nulladik lépés. Ha ez megvan, akkor jön az igazi cél:
ezt a terméket el kell helyezni - pozicionálni kell – a fejekben.
Ez az első lépés…az első, amikor elérjük, hogy a túlkommunikált világban felfigyeljenek ránk.
Ez egy kis helyi rádiós piacon még nem jelentett akkora fegyvertényt, hiszen, ha egyedüli voltál a városban, vagy, ha kétszereplős piacon hadakoztatok egymás ellen még nem indokolta, hogy réspiacokat töltsetek be – pedig jól pozicionálni akkor is kellett volna. Most viszont, amikor egyszerre kell a Youtube, stremaing, podcastek és más platformok kontent kínálatával felvennünk a versenyt, akkor jól jön egy olyan régi bevált fegyver, mint a pozicionálás.
Néhány alapgondolat:
- Ahhoz, hogy sikeres légy, nagyon fontos, hogy ne szakadj el a valóságtól. Az pedig csak egy van: az, ami az általad megcélzottak fejében van.
- Nem kell újat alkotnunk, nem kell a kreatív kismacskákat egy tüllös lepkehálóval kergetnünk – ööö bocs, belemelegedtem – szóval nem kell reformerkednünk, csak azokat a gondolatokat kell befolyásolnunk, amelyek már ott vannak eleve.
- Ne úgy képzeld el az üzeneted, mint ami eltalálja a hallgatót, hanem úgy, mint ami körbeveszi őt, egyfajta ködként belengi a sok millió más üzenettel együtt. Így sikert csak úgy érhetünk el, ha szelektív módon csak egyes szűk célpiacokra összpontosítunk. Alkossunk kis ködfoltokat!
- Az emberi agy megszűri a beérkező információkat és nagy részüket visszautasítja – gondolj csak arra, amikor pörgeted a Facebook faladat! Főleg csak azokat hajlandó befogadni, amelyek összhangban vannak a már korábban megszerzett tudással és tapasztalattal.
- Nyugodtan befogadják, ha „újdonságról”, ismeretlen dolgokról beszélnek nekik, de leblokkolnak, ha azt mondják nekik, hogy valamiben tévednek és eddig rosszul csinálták.
Tehát ne akard megváltoztatni őket!
- Ez utóbbi két pont teljes mértékben alátámasztja a tartalommarketing tényét. Egy jól felépített kontenttel, edukálni lehet őket úgy, hogy miközben ismeretet adsz át nekik, elköteleződnek irányodba. -
- Az üzenet dömpingben az egyszerű üzenetnek van hatása! Egyszerűsítsd le, amit mondani szeretnél!
Fordítsd meg gondolkodásod és NE magadRÓL akarj kommunikálni, hanem a hallgatóidNAK!
- A befogadó fejében keletkező érzetekre kell összpontosítani.
Ha nagy igazságokról van szó, akkor ezek az alapszabályok mindig is ott lebegtek a fejünkben, de remélem Te is úgy érezted, hogy időnként jó újra felidézni őket.
Azért osztottam meg Veled is, mert nekem rengeteg inspirációt szereznek egy-egy rádió, műsor vagy énmárka felépítésében.
Ha van meglátásod, vagy egy-két jó példád, akkor szívesen vesszük, mert jól lehet tőled érkezik egy új nézőpont!
Jó munkát és jó rádiózást!
Forrás: Al Ries-Jack Trout:Pozicionálás, Bagolyvár Könyvkiadó
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.