"Az igényes műsorokra ugyanúgy igény lesz, mint korábban" - Staféta Burai Árpáddal

"Az igényes műsorokra ugyanúgy igény lesz, mint korábban" - Staféta Burai Árpáddal

Burai Árpi Debrecen egyik jelentős rádiós figurája. Teszi a dolgát, ahogy kell és közben élvezi azt, hogy rádiós lehet. Emellett zenél és több szálon vesz részt a város társadalmi és kulturális életében.
Hölgyeim és Uraim!
Burai Árpád

buraiarpadstafeta.png

1. Vissza tudsz emlékezni az első pillanatokra, amikor rádióstúdióba léptél? Mit éreztél?

Vendégként léptem először stúdióba, zenekarunk tagjaként. Műsorvezetőként pedig egy azóta már megszűnt rádióban kezdtem. Pontosan nincsenek előttem az első pillanatok, de arra emlékszem, hogy volt bennem izgalom bőven.

2. Hogyan fejlesztetted magad az elején?

Beszédtechnikára jártam, kikértem tapasztaltabb kollégák véleményét.

3. Volt-e műsor álmod, és van-e még műsor álmod?

Tulajdonképpen pontosan az a műsor, amit jelenleg készítek/készítünk.

4. Most hogyan fejleszted magad?

Igyekszem tanulni minden interjúmból, változatlanul kíváncsi vagyok mások véleményére és el is fogadom a kritikát.

5. Vissza tudsz emlékezni az utolsó pillanatra, amikor rádióstúdióba léptél? Mi éreztél?

Két nappal ezelőtt volt és azt éreztem, mint mindig: nevezetesen, hogy „otthon” vagyok. :)

Kedvenc film? 
Túl a felhőkön

Kedvenc sorozat? 
Mindhunter

Kedvenc könyv? 
Krasznahorkai László valamennyi könyve.

Kedvenc játék? 
A foci örök! :)

Mi a kedvenced azok közül, amit most játszotok a rádiódban és mi az, amit csak otthon
hallgatsz?
Otthon hazai rádiókban nem hallható zenéket hallgatok, industrial, metal, pszichedelikus zenei
vonalon. A rádiónkban pedig vannak olyan mainstream előadók, akiket megszerettem, mint például Dua
Lipa.

6. Mit adott az életedben a rádiózás?

Rengeteg élményt, barátságokat, interjúkat ismert, érdekes és kreatív emberekkel és némi ismertséget.

7. Hogyan látod a rádiózás jövőjét?

Megváltoztak ugyan a rádióhallgatási szokások, de úgy gondolom, hogy az igényes műsorokra ugyanúgy igény lesz, mint korábban.

8. Mivel inspirálódsz, ha úgy érzed „leeresztettél”?

Kávéval. :)
Igyekszem olyan témákat és vendégeket találni, akik érdekelnek.

9. Sorolj fel maximum három rádióst, akitől a legtöbbet tanulsz/tanultál?

Nehéz lenne kiemelnem bárkit is. Akiket hallgatok vagy akikkel találkozom, azoktól mindig tanulok. De pl Fodor János, Fiala János műsorait nagy előszeretettel hallgatom.

10. Itthon szerinted melyik a top 3 előremutató rádió?

FM90 Campus Rádió (ennyi elfogultság talán belefér), a Rocker Rádió (a műfajnak nagy szüksége van/lenne rá),
Jazzy Rádió.

+1 Ki legyen a következő?

Koltai Tamás - Sunshine FM