"Nem a trendeket, a megoldásokat tanulmányozom" - Staféta Jámbor Csabával

"Nem a trendeket, a megoldásokat tanulmányozom" - Staféta Jámbor Csabával

Már nem műsorvezető. Viszont a stúdióba rendszeresen bejár. Most már a rendszer, a stratégia, az építkezés életeti. A rádiózás viszont maradt. Hál'Istennek! 
Hölgyeim és Uraim!
Jámbor Csaba

stafetajamborcsaba.png

1. Vissza tudsz emlékezni az első pillanatokra, amikor rádióstúdióba léptél? Mit éreztél?

Valójában az akkori páromat kísértem el egy meghallgatásra, nem is nagyon mertem körülnézni. Végül ottragadtam, és egyáltalán nem bántam meg. „Ez nagyon menő” – azt hiszem, ez volt az első gondolatom.

2. Hogyan fejlesztetted magad az elején?

A kilencvenes évek első felében – itthon – gyerekcipőben járt a „kereskedelmi” rádiózás. Mindent és mindenkit meghallgattam, és igyekeztem ellesni azt, ami tetszett.

3. Volt-e műsor álmod, és van-e még műsor álmod?

Szerencsés vagyok, mert mindent kipróbálhattam, amit szerettem volna, így ma már inkább a rendszerszintű működtetés köti le a figyelmem.

4. Most hogyan fejleszted magad?

Volt egy nagyon ötletes cikk(sorozat) itt a 42NET Blogon; motivációs célzattal video aircheckeket mutattatok be. Így inspirálódom én is, no meg online rádiókat hallgatok a világ minden szegletéből. Nem feltétlenül a trendeket, inkább a megoldásokat tanulmányozom.

5. Vissza tudsz emlékezni az utolsó pillanatra, amikor rádióstúdióba léptél? Mi éreztél?

Ez éppen ma reggel volt, de nem műsort csináltam, hanem egy kedves kolléganővel egyeztettem, így nem éreztem semmi különöset – még mindig nagyon sokat járok be a stúdióba :)

Kedvenc film?
A Keresztapa-trilógia

Kedvenc sorozat?
Kártyavár, Gomorra

Kedvenc könyv?
Turai Kálmán: Libahajó

Kedvenc játék?
C.O.D

Mi a kedvenced azok közül, amit most játszotok a rádiódban és mi az, amit csak otthon hallgatsz?
Szívesen felfekszem a Today’s Top Hits hullámaira, de ha otthon vagyok, akkor Toto összes, Bonobo, Bruce Springsteen.

6. Mit adott az életedben a rádiózás?

Mindent, de mindent. Meglehetősen korán – 17 évesen – kezdtem rádiózni, akkor az ember fiának még korai felrajzolni a pályaívét. Nem akartam rádiós lenni, de az lettem – és jóformán minden, ami azóta történt, az a rádiózásnak köszönhető.

7. Hogyan látod a rádiózás jövőjét?

Alakulni fog, de nem feltétlenül rossz irányba. Tudom, hogy sokan temetik a rádiózást – de annyiszor temették már. Pedig két dologban mindig előnyben lesz a videómegosztókkal, zenei applikációkkal szemben: részint a rádiózás még mindig okoz Aha-élményt a hallgatóknak; hiszen találkozhatnak olyan zenékkel, amit egyébként soha nem tennének a playlistre, mégis, élményt okoz meghallgatni (itt érveléskor a Boney M-mel szoktam példálózni). Másfelől a „hozzám szól”-fíling, az emberi hang nem pótolható, még akkor sem, ha most az olvasó kapásból rávágja, hogy szívesebben hallgat Spotify-t, emberi hang nélkül.

8. Mivel inspirálódsz, ha úgy érzed „leeresztettél”?

Haladéktalanul elmegyek – ha csak két napra is – töltődni, mindegy hová, csak új ingerekkel találkozzak! Működik.

9. Sorolj fel maximum három rádióst, akitől a legtöbbet tanulsz/tanultál?

JoJo Wright, Big Ron O’Brien.

10. Itthon szerinted melyik a top 3 előremutató rádió?

Egyet mondok, mert a három azt feltételezi, hogy van erősorrend, és sok előremutató rádió van, nem szeretnék kihagyni egyet sem. Szóval a Rádió 88.

+1 Ki legyen a következő?

Szűcs Enikő.