Erre kell koncentrálnunk, hogy jobb legyen a kapcsolatunk a közönségünkkel
Megdöbbentő összefüggésre leltem rá egy pedagógusoknak szóló előadás kapcsán.
A legtöbbször, amikor műsort készítünk - és ez lehet rádió, tévés, Facebook, podcast, bármilyen tartalom - arra hegyezzük ki a készülő kontentet, hogy
- tájékoztassunk
- szórakoztassunk
- tájékoztatva szórakoztassunk - esetleg fordítva.
Ez azonban az esetek többségében valamilyen tudás átadással jár.
Forrás: Educo Philippines
Tudunk valamit közlekedésről, egy híres emberről, az időjárásról és azt megpróbáljuk átadni, szinte frontálisan. Hasonlatosan, mint ahogy egy tanár - a legtöbb esetben - teszi a diákoknak.
A minap Uzsalyné Pécsi Rita előadásán vettem részt. Ő a neveléstudományok doktora, aki egy különleges, lelkiségre alapuló nevelési módszer, a Kentenich-pedagógia kutatója.
Az előadás nagy része arról szólt, hogy amit mi a legtöbbször tapasztalunk, de főleg tapasztaltunk az iskolában az az IQ fejlesztésére szolgál, amely főleg a tudatosság szintjén nyilvánul meg. Ez, ha modellezni kellene egy ember "belsejét", vagy agyát, akkor kb. 11 mm-t tenne ki a felső rétegekben. Az alatta található, tudatalatti, főleg érzelmi szint pedig 6 km-t(!!!). Őrületes mélység és lehetőség, amely nagyobb részt teszi ki egy ember milyenségét.
Azaz rövidre fordítva:
racionalitás helyett emocianalitás, IQ helyett EQ!
Na, erre kell hatni, ezt kell megcélozni ahhoz, ha fejleszteni és egyben hatást elérni szeretnénk egy diáknál. A mi konkrét esetünkben ugyanez vonatkozik a speciális tanár-diák helyzetünkkel.
Vagyis
a célunk nem az ismeret átadás, hanem a hallgató, fogyasztó érzelmei kapcsán az elköteleződés elérése.
És ez nem manipuláció, mert mind ezen törekvésnek az alapja a küldő - tanár - fél lelkesedése, elhivatottsága és érzelmi bevonódottsága.
Hogyan lehet ezt elérni?
Az érzelmi területek megbirizgálásának az alapja
az ÉLMÉNY!
A kiugróan, érzelmi skálán ható megszólalás és műsor igazi veleje, ha mindenkor arra törekszünk, hogy élményt adjunk a hallgatónak, az érzelmeire próbáljunk hatni.
Ezentúl a másik fontos eszköz a közösségi élmény, a valódi kapcsolat megteremtése a cél. Azt kell megmutatni a hallgatónak, hogy "jó dolog együtt lennünk". Az ő és a mi kapcsolatunk túl mutat a funkcionalitásunk.
Emlékeztek ugye a Radiocafé-re?
Ahogy ezt a minket hallgató ember megtapasztalja és megérzi, sokkal többet kap tőled/tőlünk/a rádiótól/a rádiózástól, mint szimpla információ.
Ekkor élményt kap!
Minden pátoszosságon túl, állj meg egy kicsit és gondold át úgy, ezt az egészet, hogy megvizsgálod:
Vajon nem nagyobb élmény lenne így megközelítve, az élmény adás szemszögéből műsort készíteni
mintsem csak az információ átadásként gondolni rá?
Nagyon érdekel a véleményed!
Teljesen elrugaszkodott gondolat?
Írd meg nekünk!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.