"Imádom az egészet" - Staféta Meggyesi Gáborral

"Imádom az egészet" - Staféta Meggyesi Gáborral

Gáborral az éjszaka hangjaként találkozhatunk, de volt ő már reggel, hétvégén és minden egyéb fontos sávban, úgy, hogy most a végére a Petőfi Rádióhoz jusson. Tudatos ember képe mutatkozik meg a soraiból és egy olyan fajta nyugodtság, amely akár idegen is lehetne egy éjszakai mixműsor vezetőjétől.
Pedig nem az...
Hölgyeim és Uraim!
Meggyesi Gábor

stafetameggyesigabor.jpg

1. Vissza tudsz emlékezni az első pillanatokra, amikor rádióstúdióba léptél? Mit éreztél?

Igen, határozottan! Mint amikor a Reszkessetek betörők 2-ben Kevin belép Duncan játékboltjába. 2002 környékén a Fehérvár Rádióban szembesültem vele életemben először, hogy is nézhet ki egy igazi rádióstúdió. Egy kb. 3 asztalnyi óriási keverőpultot láttam magam előtt. Alapból nagyon érdekelt a technikai része az egésznek, ezért aztán rögtön össze is szorult a gyomrom: „Hogyan tanulhatnám én ezt meg? Itt rengeteg a gomb!”. A mai napig nem tudom mire használták azt a 80 csatornát…

2. Hogyan fejlesztetted magad az elején?

Mindig újra hallgattam a saját műsoraimat és sok hibámat így próbáltam lecsiszolni. Egy kezdő műsorvezetőnek szerintem ez a legjobb megoldás, nem feltétlenül kell rögtön a „nagyoktól” ihletet meríteni.

3. Volt-e műsor álmod, és van-e még műsor álmod?

Szerencsésnek mondhatom magam, mert több műsorsávban, több műfajban is kaptam lehetőséget. Rádióztam hétvégén, esténként, reggelente és napközben. Kívánságműsor, toplista, beszélgetések, interjúk… most a mixműsor fut, ami szintén egy teljesen új kihívás, előtte még soha nem csináltam hasonlót. Ötleteim persze mindig vannak a jövőre nézve, szóval igen, van még műsorálmom!

mgabor2.jpg

4. Most hogyan fejleszted magad?

Az elmúlt években rengeteg külföldi rádiót hallgattam. Persze ott vannak a jól ismert brit és osztrák adók, de külön szeretem a bolgár és a román csatornákat is. Egy mukkot nem értek belőlük, viszont annál érdekesebb ahogy beszélnek, hangsúlyoznak, adást szerkesztenek.

5. Vissza tudsz emlékezni az utolsó pillanatra, amikor rádióstúdióba léptél? Mi éreztél?

Persze, elég jó a memóriám. Bár ez pont tegnap történt. Kissé hűvöset éreztem, mert valaki felnyomta elég rendesen a klímát. Soha nem gondoltam volna, hogy a munkakörnyezet mennyire inspiráló tud lenni. A Petőfi Rádió új stúdiója elég vagányra, futurisztikusra sikerült, szóval így érezhette magát Neil Armstrong is, amikor az Apollo 11-be lépett.

Kedvenc film?
A remény rabjai

Kedvenc sorozat?
Dexter, Breaking bad, Californication. A magyarok közül az Aranyélet és a Terápia áll közel a szívemhez.

Kedvenc könyv?
Tiniként Stephen King történeteket olvastam, ma már inkább az életrajzi könyvek érdekelnek, kedvenc nincs.

Kedvenc játék?
A vízisportokat nagyon szeretem, de csak nézni.

Mi a kedvenced azok közül, amit most játszotok a rádiódban és mi az, amit csak otthon hallgatsz?
Dua Lipa és Calvin Harris slágere nagyon jól sikerült szerintem, de ha a Bagossy Brothers Company szól, azt is mindig végig hallgatom, akárcsak a Carbonfools bármelyik zenéjét.
Otthon sokszor szól Way Out West vagy éppen Conjure One.

6. Mit adott az életedben a rádiózás?

Egy olyan hivatást, ami hiányzik, ha esetleg 3-4 napnál hosszabb időre szabadságra megyek. Ebből is tudom, hogy mennyire imádom az egészet. Elmondhatom még, hogy adott életcélt, rengeteg jó ismerőst, barátot és szerelmet. A páromat például egy rádióban ismertem meg, ahol hírszerkesztőként dolgozott.

7. Hogyan látod a rádiózás jövőjét?

Teljesen mindegy, hogy analóg vagy digitális csatornákon keresztül, de a lineáris rádiózás örök és ezt biztos alátámasztják azok is, akik esetleg 3412-ben olvassák a cikket már az Európa bolygón. Ugye, hogy megmondtam?

8. Mivel inspirálódsz, ha úgy érzed „leeresztettél”?

Szerintem a rádiózásban is fontos, hogy az ember néha kilépjen a stúdióból legalább 1 hétre és vissza se nézzen. Kellenek az új ingerek, amiket aztán vihetek magammal adásba. Ha ezt évente egyszer-kétszer megcsinálom, utána sokkal nagyobb lendülettel dolgozom. A rádiózás mellett a másik nagy szenvedélyem a filmezés. Szeretek a kamera mögött állni, alkotni, ez is fel tud tölteni a hétköznapokra. Amikor már pont elég az egyikből, jöhet a másik.

mgabor3.png

9. Sorolj fel maximum három rádióst, akitől a legtöbbet tanulsz/tanultál?

Talán minden kollégámtól tanultam valamit. A legelején Németh Gábor segített a legtöbbet a technikai dolgokban, de Klamancsek Krisztiántól is kaptam pár csípősebb tanácsot ifjonc koromban. Volt főnököm, akitől azt tanultam meg, hogyan nem szabad rádiózni, ezeket úgy érzem, mind tudtam valahol hasznosítani és hozzátettek ahhoz, amit ma csinálok.

10. Itthon szerinted melyik a top 3 előremutató rádió?

Ha a saját munkahelyemet nem gondolnám annak, nem is dolgoznék itt. A Petőfi Rádió mindenképpen egy dinamikusan fejlődő rádió, rengeteg hazai tehetséget mutathatunk és mutatunk is meg a nagyközönségnek, akikből aztán nagyon menő fesztiválzenekarok lesznek. A tematikus rádiózás szintén nagyon izgalmas és szerencsére érdekli is az embereket itthon.

+1 Ki legyen a következő?

Somogyi Zoltán – Sláger FM