Hallgatni is tudni kell!

Hallgatni is tudni kell!

Az emberek többségének a rádiósokról a beszéd és annak képességének ismerete jut eszébe. Pedig valójában  kifejezetten fontos, hogy sokat, de legfőképpen jól hallgassunk.
Erről olvashatsz ma!

hallgatniheader.jpg

Forrás:Rhand McCoy on Unsplash

A Personal Branding blogot önmagában is nagyon ajánlom, rendszerint tele van olyan témával, bejegyzéssel amelyek segítenek az énmárkádat hatásosan építeni.
A blog egyik korábbi bejegyzésében a hallgatással foglalkozik és annak hasznosságáról. Ez adta alapját a mai írásunknak. 

Itt is olvasható, hogy 

becslések szerint, naponta, átlagosan16 ezer szót mondunk ki.

Azok, akik az átlagostól egy kicsit többet beszélnek, általában 40 ezer szót is komndhatnak, de számoljunk a saját esetünkben - egy kereskedelmi rádió műsorstruktúráját és a kapcsolódó feladatokat figyelembe véve - kb. 20-25 ezer szóval. A sok szó között mégis a legfontosabb az űrt kitöltő csend. Nem az a csend, amely a jól eső otthoni Candy Crush, vagy olvasás közben tör rád, hanem a "beszédes csend", amikor figyelsz arra mit mond a másik.

A tényleges figyelem a kapcsolatépítés egyik legfontosabb – ha nem a legfontosabb – eszköze

- írja László Móni blogjában, hozzátéve, hogy jelentős szerepet játszik a bizalom kialakulásában és mélyebb megértést tesz lehetővé, amely nem csak egy jó interjú, de egy jó sales megbeszélés, csapat meeting, vagy aircheck alatt is jól jöhet.
A cikk felhívja a figyelmet arra is, hogy különbséget kell tennünk az odafigyelés és a várakozás között.

Várakozás az, amikor figyelmünk megoszlik aközött, hogy mit mond a másik és aközött, hogy mit fogunk mi mondani.

Ez az a rész, ami szerintem sokunknál betalál - nálam biztos. Inkább jellemző rádiósként, hogy - mivel alapvetően a beszédből és annak megfelelő tálalásából élünk, ezért - fejben azt készítjük elő, hogy "milyen frankó kérdést fogok feltenni" gondosan ügyelve arra, hogy adásban jól szóljon minden.
Ha önmagadtól, vagy gyakorlás meg van az odafigyelés képessége akkor nagyon szerencsés helyzetben vagy, más különben az ilyesmit - mint minden mást az életben -  lehet fejleszteni. 
Ehhez nyújtunk most egy kis segítséget:

1. Akarj odafigyelni!
Az egész a szándékkal indul, vagyis azzal az erős akarattal, hogy te meg szeretnéd érteni a TELJESEN a beszélgetőpartnered.

2. Zavaroktól mentesen!
Pórbálj meg minden zavaró tényezőt kiiktatni a környezetetekből. Ez igaz a hzangosan hagyott fülesre, a telefonra és az alanyt egyébként is zavaró dolgokra. Ha ő feszült, az téged is zavarni fog.

3. Ne imitáld!
Ne azzal teljen el az idő és pazaroolódjon el az erő, hogy nagyban bólogatsz és helyeselsz. Figyelj! Ehhez nem kell visszajelzés!

4. Figyeld!
Főleg a mimikáját és az egyéb non-verbális jeleit. Ez segít a jobb értelmezésben és az előző pontról is elveszi a figyelmed.

5. Gyakorold a csendet!
Egyszer-kétszer próbáld ki, hogy egy-egy beszélgetésben nem szólalsz meg egy ideig. Lehet, hogy rátok fog telepedni egy érdekes, kényelmetlen érzés, de neked ezt kell megragadnod: ülj bele és szokd a csendet. Ilyenkor a másik fél sokszor nyíltabban vág bele a mondandójába.

6. Csak lazán!
Ne érezd magad kényelmetlenül, ha vissza kell kérdezned valamire!Ez még nem ássa alá az értelmi képességeidet :)

7. Gondolkozz!
Főleg mielőtt folytatod. Engedd meg magadnak a fél gondolatnyi szünetet. Nem kell mindent pörgetni, főleg, ha vágható. Ha pedig élő, hagyd, hogy valóban élő szaga legyen a beszélgetésnek. 

Te hogyan csinálod?
Van másik, jobb technikád?
Szívesen vesszük és köszönjük, hogy elolvastad a cikket!

Nagyon ajánlom a Personal Branding eredeti bejegyzését, amelyben egy tesztet is találsz arról, hogy jó alllgató vagy-e?
A tanácsok összeállításában segítségemre volt a Live Bold and Bloom cikke