Figyelem! Ideje átzsinóroztatni az agyunkat, ha interneten hirdetnénk
Mostanában bele-bele kukkantottunk abba, hogy hol érdemes hirdetni magunkat az nagy interneteken. Erre most fenekestül felforgatják az egész online reklámozást.
Mutatjuk a részleteket!
Forrás: Defrag This - Ipswitch
És igazából a legnagyobb hír, hogy nem is a saját agyunkra lesz mostantól szükség. Ugyanis
JÖN A MESTERSÉGES INTELLIGENCIA!
Ez elsőre nem tűnhet újdonságnak, de az összes szakíró biztosított róla, hogy az, ami most zajlik a Google hirdetéstípusai házatáján az minimum egy forradalomnak tekinthető, de kb. akkora odafigyeléssel kell(het) energiát fordítanunk rá, mint a GDPR őrületre!
A Marketing Morzsák összefoglalója szerint a Marketing Live konferencián bemutatott új megoldások lényege, hogy a Google gépi tanulás bevezetésével szeretné növelni a hirdetések hatékonyságát.
Ezeknek négy új fajtája lesz:
- Responsive Search Ads
- Local Campaigns
- Smart Shopping Campaigns és a
- YouTubeon elérhető Maximize Lift
A Responsive Search Ads arra gyúr, hogy az okostelefonon netezők egyre inkább hozzájuk illeszkedő hirdetéseket kapjanak. Ennek érdekében a hirdetőknek 15 különböző címet és vele együtt 15 4 soros leírást kell megadni a hirdetni kívánt termékről, a rendszer pedig ezeket kombinálva kezdi el letesztelni - közben folyamatosan elemezni - hogy melyik variáció teljesített a leghatékonyabban.
A Local Campaings arra a tendenciára erősít rá, hogy az utóbbi két évben jelentősen megnőtt a "közelemben" típusú keresések száma. Aztán ebből a keresésből rendszerint el is látogatnak az adott üzletbe, azaz a keresés tehát online történik, de a vásárlást még személyesen végzik inkább az emberek. Ezzel az új hirdetéstípussal a rendszer térképen jelöli az üzlet pontos helyét, nevét, címét a nyitva tartását és természetesen az értékeléseket. Magától.
Kábé ehhez kapcsolódik a Smart Shopping Campaigns, amely leginkább a célok felállításában hoz újat. Mostantól a befizetett összeg után olyat is kérhetünk a már nem Adwords néven futó struktúrától, hogy inkább a bolt látogatottsága növekedjen, vagy esetleg próbáljon meg "beterelni" teljesen új látogatókat. A Google ebben az esetben is teljesen automatikusan jeleníti meg tartalmainkat a különböző felületeken.
A videós tartalmakra vonatkozó megjelenéseket kifejezetten a Youtube-ot uralni kívánó Maximize Lift szeretné teljesíteni. Egy már létező automatizált ajánlattételi stratégiával doolgozik, ami igyekszik megfejteni, hogy a videós reklámunk milyen mértékben bizgatta meg a fogyasztó figyelmét, aztán eldönti, hogy mit jeleníten még meg neki az adott termékről.
Aztán, ha ez nem lenne elég az újdonságokból a Facebook sem maradt le. Mostanában jelentette be, hogy hamarosan új hirdetési formát vezet be, amely az AR, azaz a kiterjesztett valóság technológiával lesz felvértezve. A lényege, hogy bizonyos termékeket - bútorokat, napszemüvegeket, ruhákat - már azelőtt fel-, és kipróbálhatnánk, hogy megvennénk őket.
A megjelenésük hasonlatos lesz az "alapreklámokhoz", csak lesz egy „Tap to try it on” gomb, amelyre kattintva indulhat a móka.
Ha az utóbbi csak érdekességként is tűnhetett fel ebben az írrásban, az ezt megelőzőn igenis érdemes lesz erőteljesen lemaradni, mert több szakember is rámutatott, hogy ezek a megoldások jelentős változást hoznak minden cég életében, aki használ Google hirdetési megoldást.
Wolf Gábor a Marketing Commando vezetője szerint:
A mesterséges intelligencia révén DRÁMAIAN fog egyszerűsödni a hirdetések kezelése. A google ezt azért lépte meg, hogy vállalkozások millióit tudja végre bevonni a fizetős hirdetői közé.A friss bejelentés várhatóan óriási versenyelőnyt kínál a google-nek a Facebook hirdetési platformjával szemben.
Te szoktál használni Google hirdetéseket?
Lehet, hogy a konkurenciától, vagy más rádióktól eltérően ez lehet egy jó módszer?
A bejegyzés alapját a Marketing Morzsák ezen és ezen cikke adta.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.