8 tipp, hogy ne csak a fizetésért járjanak be a munkatársaid

8 tipp, hogy ne csak a fizetésért járjanak be a munkatársaid

Legutóbb Thuróczy Richárd pedzegette a fizetések és a munkamorál kérdését a Merengőjében, most a HVG egyik cikke alapján nézzük meg, hogy az általános érvényű munkáltatói márkaépítő lépések hatásosak lehetnek-e egy rádióban?

8tippheader.jpg

(Forrás:rawpixel on Unsplash)

A magazin internetes változtában olvasható cikk szerint 2015-ben készült egy felmérés az Amerikai Egyesült Államokban, amelyből kiderült, hogy az emberek csak 32%-a vallja magát elkötekezettnek a munkahelye iránt. A másik oldalon 50,8% mondta azt, hogy a munkahelye csupán egy hely, ahol átvészeli a napot. 

Abban szinte biztos vagyok, hogy a rádiózásban és egy rádióban - ha azt mint munkahelyet vizsgáljuk - nem találunk itthon senkit, aki csak túlélni jár be. Ezt mondatja velem az eddigi - karcsú ugyan, de - tapasztalatom és az idealizmusom is. Ha mégis máshogy lenne, akkor több problémakör köré lehetne a miérteket csoportosítani, de ennek a mai bejegyzésnek nem ez a célja. 
A hasznos az lenne, ha most megnéznénk néhány ún. munkamorál javító intézkedést és eldöntenénk, hogy tényleg erre, vagy ilyesmire lehet szükséged/szükségetek a magatoknál!

Semmi hierarchikus kommunikáció!

Hierarchikus kommunikáción a tipikus főnök-beosztott beszélgetéseket értjük. Ennek hatékonysága már kevésbé mutat előre, de azt is le kell szögeznünk, hogy egy vezető nélküli hajó semmilyen irányba nem halad.
Mi a megoldás?
A felfogás. Nem főnök, hanem vezető. Nem beosztott, hanem olyan vállalkozó, vagy munkatárs, akivel a mi vállalkozásunk az ő vállalkozása is lesz. Így kialakul az a fantasztikus "egy csapat" érzés, ami csak előrébb viszi a céget. Engedjünk teret az ötleteinek és ha megszerezte a bizalmat a munkamoráljával kapcsolatban engedjük néha szabadon alkotni!

Elismerés szóban...is!

"Majd szólok, ha nem jó valami."
Pedig, ha hamarabb szólunk neki, akkor olykor kettőzött erővel is képes húzni. Ismerjük el szóban az érdemeit, ha folyamatosan jól dolgozik, vagy az utóbbi időben fejlődést mutat, akkor emeljük ki ezt szóban a következő stábértekezleten, vagy személyesen, mert ez szárnyakat adhat eddigi teljesítményének is, ráadásul másokra is nagy hatással lehet.

Majd ő tudja, milyen körülmények között akar dolgozni

Design és rend. Általában ez a két hívószó, aminek örvén követeljük a rendet, a tisztaságot, vagy a megjelenést egy-egy munkafelület közben.
Alkotó emberekről van szó, akiknek a munkakörnyezet vagy így, vagy úgy alkalmazkodik a legjobb általa nyújtható teljesítményhez.
Bíztassuk munkatársainkat, hogy szabadon alakítsák a munkahely megjelenését. Ha megengedjük, hogy ők válasszák ki a lámpát, ha hozhatnak be posztereket, azzal elérhetjük, hogy fontos legyen számukra a hely is, mint fizikai tér, sőt akár az otthonosság érzetét is elérhetjük.

Pihenés és feltöltődés

Itt nem csak a csocsóról, vagy játékkonzolról van szó, pedig az is elég sokat dobhat a dolgon. Lehet ez akár egy kanapé is, ahol fél órát regenerálódhat műsor után a következő interjú, vagy a reklámbeosztás előtt a kolléga. Ez ne csak lehetőség legyen! Bátorítsuk őket erre, mert a fél órába még egy cég sem rokkant bele szervezetileg, de még kreatívabbá teheti őt.

Őrizzük együtt az egészségét!

A helyes testtartás segítő irodabútorok és a pihenésre bátorítás mellett segítsük azt is, hogy rendszeresen mozgassák meg a testüket. A kedvezményes sportoláson túl nagyon ajánlják egy masszőr, vagy egy masszázsfotel beszerzését, amivel nem csak a stressz csökkenhet, hanem a lábon kihordott betegségek betegállományban eltöltött tááppénzes napok száma is.

Közös evések

Szakértők szerint hihetetlen mód megnövelhető a munkavállalók/kollégák hozzáállása, ha friss gyümölcs napokat, meglepi csokikat, közös pénteki pizzázást és/vagy időnkénti közös reggeliket szervezünk nekik. Életfeltétel lehet, de ugyanakkor ebbe a kategóriába tartozik az epicentrumnak számító kávéfőzőgép is. 

Balanszban a munka és a magánélet

Jegyezzünk meg egy fontos kifejezést: Projekt alapú munka! 
Ha elvégezte a dolgát ne várjuk el, hogy bent üljön, mert nyolc órában van bejelentve. Menjen haza feltöltődni a családhoz, a barátokhoz, vagy nyomja a másik vállalkozását. Legközelebb annál szívesebben marad majd segíteni egy kitelepülésen. Sőt, hála a digitalizációnak már otthonról is lehet alkotni bizonyos feladatokban. Az viszont ne egy "élő" műsor legyen...

Apró ajándékok

Na, ilyet a legkönnyebb szerezni! A partnereink részéről csurran-cseppen néha egy mozijegy, egy könyvutalvány, egy jegy, egy-egy kupon, a bármi. Hirdessük meg ezt egy verseny keretén belül, amelynek győztesét ők maguk választhatják ki, mert ez azt üzeni munkatársainknak, hogy megbecsült részei a cégnek. 

Van olyan, mivel találkozol a saját kollektívádon belül?
Van más jó bevett gyakorlatotok?
Írd meg nekünk kommentben a Facebookon és adj inspirációt más rádióknak is.

Óriási köszönet az alapcikkért a HVG Brandlab-nek.