A negatív értékelések mögötti gazdaságtan
Egyre nagyobb hangsúly tolódik egy termék, vagy szolgáltatás kapcsán a véleményekre és értékelésekre. Éppen ezért átnéztük a hazai rádiók facebookos értékeléseit.
(Forrás:Neven Krcmarek on Unsplash)
Egy felmérés alapján a megkérdezett fogyasztók 88 százaléka számára legalább annyira fontosak a visszacsatolások, mint a személyes ajánlások - írja a Marketing Morzsák egy felmérésre hivatkozva. Ugyanez a kutatás azt is elmondja, hogy már egyetlen negatív értékelés is hamar szétterjedhet és jelentősen változtathat a márkánk imidzsén. Mielőtt összegeznénk, hogy mit tapasztaltunk ezzel kapcsolatosan a közösségi médiában, nézzünk még néhány megállapítást a felméréssel kapcsolatban:
- A fogyasztók szívesebben vásárolnak olyan oldalon, ahol vannak felhasználói értékelések. Ez a megkérdezettek 63%-nál volt így.
- Nem is kicsit adnak ezekre az értékelésekre: A fogyasztók 88 százaléka legalább annyira bízik bennük, mint az ismerőseik ajánlásában.
- 92 százalékuk elolvassa az online értékeléseket.
- A fogyasztók 45 százaléka rendszeresen oszt meg negatív véleményeket a közösségi médiában.
- A fogyasztók 63 százaléka elolvassa a negatív értékeléseket.
- Sőt! Ha minimum 3 negatív értékelést lát, akkor új üzletet keres.
- Elég 2-3 értékelés, és a vásárlók 40 százaléka máris véleményt formál a márkáról.
- Egy negatív értékelés 2x több felhasználót ér el, mint egy pozitív.
Mindez persze rádióként nem kell, hogy azonnali hallgató vesztést jelentsen, de nagyon is hat a közösségi médiát felkeresőkre. Természetesen ettől nem fogják kikapcsolni a készüléket, vagy áttekerni a konkurenciára, de a márkánk imidzsét erősen ronthatják!
A T-Systems, vagy a Debreseni Egyetem járt ugyanígy az elmúlt években.
És még valami!
Ez nem azt jelenti, hogy félni kell a rossz értékeléstől!
Tudni kell kezelni a rossz értékelést!
Ez ügyben a Megafon Rádióhoz érdemes fordulni, akik például mesterien és tökéletesen kezelték ezt az alábbi értékelést. Remélem nem zavaró, hogy név szerint emlegetem őket, de az ilyesmit tényleg tanítani kell:
Well done!
Akkor most egy kicsit a saját, gyors felmérésünkről:
- A vizsgált 74 rádió közül - volt akinek saját Facebook oldala sem volt, vagy nem lehet eldönteni, hogy létezik-e, vagy sem - 50(!)állomásnál egyáltalán nem találtunk értékelésekre használatos "panel"-t.
- Kilenc rádiónál kifejezetten negatív az utolsó 3-4 értékelések összképe. Itt a legtöbbször nem is foglalkoznak velük.
- Az esetek többségében a pozitív bejegyzésekre szívesen válaszolunk, amíg a kritikus hangnemmel megáldottakat ignoráljuk.
- Tizenöt Facebook oldalnál csodálatos összképet mutat az utolsó néhány értékelés. Három rádiót biztosan találtunk, akinek 5.0 az átlaga.
- Az átlagos követési távolság az értékelések között egy-másfél hónap. Szóval nem követhetetlen a tempó, ha reagálni szeretnénk rájuk!
Ezek alapján szeretnénk adni három jó tippet, ha beütne a ménkű és megjelenne egy negatív értékelés az oldaladon:
- Ne töröld ki! Találj ki egy frappáns választ, amelyben nem őt ekézed vissza, hanem az érződik, hogy számít a véleménye még akkor is, ha rosszul fogalmazott. Ha sértően nyilvánul meg, akkor erre felhívhatod a figyelmét, de ne alázd meg!
- Ne etesd a trollokat! Van, aki sportból űzi az ilyesmit. Ha egyet reagáltál és ő csak továbbgördíti, akkor érzed, hogy mikor kell egy elegáns" Minden jót!"-tal kiszállni a buliból.
- Csinálj egy gyors kampányt, vagy egyszerűen csak kérd meg a hallgatóidat, hogy írjanak jó értékeléseket a rádiódról/műsorodról! Ez a téged szeretőket is feldobja majd, és csak megerősíti őket ebben a hitükben, az esetlegesen előfroduló negatív értékeléseket pedig "lenyomja".
Majd szívesen vesszük, ha beszámoltok az eredményekről!
Köszönjük szépen!
Forrás: Marketing Morzsák
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.