A közösségi média és a rádió viszonya
Valahányszor a közösségi média erejéről beszélünk rádiósként az keringhet bennünk, hogy ettől vajon többen áttekernek ránk? A like-ok és megosztások növelik majd a hallgatottságot?
Ma ezzel foglalkozunk!
(Forrás: rawpixel on Unsplash)
Mark Ramsey értekezett a helyzetről a saját oldalán. És ez is, csak amolyan gondolatébresztő a részéről.
Például az ő hite szerint senki nem fektetne a közösségi médiába energiát, ha nem hinne annak valamilyen megtérülésében. És ezzel szerintem itthon is valahogy így vagyunk. Viszont lehet, hogy nem a kívánt eredményt várjuk...
A szakember szerint mindez hasonlatos a filmeknél tapasztalható markáns közösségi média jelenléthez. Példának felhozta Steven Soderbergh-et, aki a következőt nyilatkozta egy mozis projectje kapcsán, ahol a közösségi médiába invesztálta a marketing büdzséje nagy részét:
A közösségi média erőterében élő emberek aktivitása - lájkolni dolgokatt, megosztani azokat, mozgolódni körülötte - egy élvezetes cselekvés benne és azon kívül is. Ez egy diszkrét formája a szórakoztatásnak, ami nem feltétlenül vezet konkrét mozijegy vásárláshoz. Viszont megnézik a trailert, beszélnek a trailerről és megosztják azt.
Más szavakkal:
A mozi körüli viselkedés ebben a kontextusban maga a szórakozás. Nem kifejezetten promóciója, nem is egy felépített kampánya, sokkal inkább egyfajta szórakoztató kiegészítője egy másik platformon. Vagyis nem kell látni a filmet ahhoz, hogy egy kicsit is élvezze!
Témát ad, amihez hozzászólhat, egy trailert, amit megnézhet és ez már önmagában a szórakozás.
Kinek van szüksége a teljes produktumra?
- teszi hozzá Soderbergh nyomán Mark Ramsey.
Durván lefordtíva a mi helyzetünkre:
Ha a közösségi médiád szórakoztatóbb, mint a rádiód, akkor melyik a fontosabb?
Ilyen értelemben vizsgáljuk úgy a közösségi média jelenlétünket, mint magát a lehetséges csúcspont. Neme szköz lesz, nem szükséges macera, hanem egy hatalmas lehetőség, hogy úgy és oylan szórakoztató módon találkozzanak velünk, ahogy az az adott platformon belül lehetséges.
A legfontosabb azonban, hogy tudatosítsuk, ez nem létezhet a rádió nélkül!
A közösségi média ereje is csak akkor bontakozhat ki igazán, ha már előtte, vagy mellette van egy erős rádiós brand. Tehát ez nem alá-, és fölérendeltség.
Ez színtiszta mellérendelés.
Csak egyszerűen azt kell elfogadni, hogy a világ afelé halad, hogy mindkettő nagy tömegek mozgat meg, csak más-más szempontból.
Viszont ennek a perspektíváknak a gyújtópontjában ott KELL állnunk...
És a mi a legjobb ebben?
Az, hogy
a rádiózásban megszerzett tapasztalatainkkal és tudásunkkal játszi könnyedséggel építhetjük fel magunkat a közösségi médiában.
Te miért vagy jelen?
Hogyan tekintesz a közösségi média jelenlétedre?
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.