"A rádiózás olyan, mint a „rákenroll”" - Staféta Süveges Andrással

"A rádiózás olyan, mint a „rákenroll”" - Staféta Süveges Andrással

Süvi az utóbbi időben elég sokat tett azért, hogy országos televíziós csatornánk népszerűsítse a hazai rádiózást és a hazai rádiós arcokat. Ettől függetlenül is sokat tesz azért, hogy lelkes rádiósként nem kis energiabefektetéssel műsort gyártson. Reggel. És szombat este. Nagyon régóta.
A benne buzgó energia pedig példaként álljon bármelyikünk előtt.
Hölgyeim és Uraim!
Süveges András - Süvi!

suviheader.jpg

1. Vissza tudsz emlékezni az első pillanatokra, amikor rádióstúdióba léptél? Mit éreztél?

Igen. Tök üres volt. :)
Akkor kezdődtek ugyanis a munkálatok, az induló rádió stúdiójának kialakítása. Ennek már 21 éve… Azért léptem már akkor be, mert azt éreztem, rádiózni akarok! Azóta ez a munkám és a hobbim is. Egyébként arra emlékszem, 1997. szeptember 27-én volt az első megszólalásom. Élőben. George Michaelről szólt a hír, amit közöltem. Egy picit becsúszott a nugát. Nagyon izgultam.

2. Hogyan fejlesztetted magad az elején?

Én hamarabb kezdtem rádiózni, mint ahogy erről a szakmáról papírom lett volna. Ennek köszönhetően először a gyakorlat volt meg utána az elmélet. A Zsigmond Király Egyetem gondoskodott az elméleti részről, az élet meg a gyakorlatról.

3. Volt-e műsor álmod, és van-e még műsor álmod?

Nincs. Erős túlzás, de szinte mindenbe belekóstoltam. Valamikor azért, mert akartam, valamikor azért, mert nem volt más lehetőség. Jelenleg minden hétköznap reggel 6 és 10 óra között vezetek egy informális műsort a Cegléd rádióban, valamint szombaton este. Ilyenkor jöhet, az ereszd el a hajam este 7-től éjfélig!

suvi3.jpg

4. Most hogyan fejleszted magad?

Sajnos sehogy. Bár szeretném. Kicsit kényelmes vagyok, de 20 év rádiózás után már nem görcsölök rajta.

5. Vissza tudsz emlékezni az utolsó pillanatra, amikor rádióstúdióba léptél? Mi éreztél?

Ez a pillanat várat még magára. Remélem sokáig. :D Ha a mai napra gondolok akkor jó kedvem volt. Visszagondoltam arra a szóra, ami örök ellenségem és ma is sikerült belebakiznom. Laskafesztivál helyett lakásfesztivált „követtem el”. Évek óta rosszban vagyok a szóval.

Kedvenc film?
Amelie csodálatos élete

Kedvenc sorozat?
Szökés

Kedvenc könyv?
Orwell: Állatfarm

Kedvenc játék?
Áll az alku, ha benne vagyok vagy nézem. Labdarúgás, kosárlabda, ha csinálom. Későn érő típus vagyok. Bogi a barátnőm most ismertet a PS4 különlegességeivel… mire 41 leszek, talán számítógépes kedvencem is lesz. :)

Mi a kedvenced azok közül, amit most játszotok a rádiódban és mi az, amit csak otthon hallgatsz?
Rádióban:
Rita Ora: Anywhere, LUIS FONSI & DEMI LOVATO: Échame La Culpa (Not On You), MAROON 5 feat. SZA: What Lovers Do
Otthon:
Nem szégyellem, rajongó típus vagyok. Ez zenében is így van. Robbie Williams és Bon Jovi minden mennyiségben jöhet.

6. Mit adott az életedben a rádiózás?

Elképesztő mennyiségű kapcsolatot - ezeknek most veszem hasznát leginkább -, barátot, havert és olyat is, aki a háta közepére kíván.

7. Hogyan látod a rádiózás jövőjét?

Újat nem hiszem, tudok mondani ez ügyben. A rádiózás olyan, mint a „rákenroll”. Halhatatlan.

8. Mivel inspirálódsz, ha úgy érzed „leeresztettél”?

Ha a munkámról beszélünk, akkor soha nem eresztek le. Ha elém tolnak egy mikrofont, egyből olyan állapotba kerülök, amit mindennek lehet hívni csak leeresztett állapotnak nem :)
Szabadidőmet barátnőmmel, családommal, barátokkal töltöm. Ha úgy adódik, akkor útra kelek, a Hegeshow speakere vagyok. Ez egy triál bemutató. Hegedűs László és Takács Zoltán tartják ezt az „előadást”, én pedig ceremóniamesterként funkcionálok.

suvi1.jpg

9. Sorolj fel maximum három rádióst, akitől a legtöbbet tanulsz/tanultál?

Egy rádiós van, akit szeretek. Howard Stern. Ő az abszolút etalon. Mondjuk inkább úgy, van olyan, akit szeretek a médiában. Az Áll az Alku című műsorban volt szerencsém 67 adáson keresztül bolondozni játékosként. A produkció műsorvezetője Gundel Takács Gábor, kreatív producere Bányai Gábor. Pontosan ők ketten, akik előtt kalapot lengetek, hiszen heteken keresztül figyelhettem mennyire profin űzik a szakmájukat. Tőlük tanultam, de nagyon szeretem Liptai Claudia humorát és profizmusát.

10. Itthon szerinted melyik a top 3 előremutató rádió?

A magyar rádiókról és a műsorvezetőkről nem mondanék véleményt… ez a véleményem.

suvi2.jpg

Bónusz kérdés 05.31-re:
Mikor találkoztál először az Intim Részek c. filmmel? Mit adott Neked?

Évekkel később, mint ahogy azt kellett volna. :) Nekem azért tetszett, mert a „főhős”, Howard Stern alapjáraton is a kedvencem. Tetszett, hogy a legtöbben saját magukat alakítják a filmben. Tetszett, de leginkább megnyugtatott, hogy a legnagyobbaknak/legnagyobbakkal sem könnyű :)

+1 Ki legyen a következő?

Bálint K. Gergő, Rádió 88, Szeged