Csak két perc reklám egy órában?

Csak két perc reklám egy órában?

A FOX tévécsatorna saját kezdeményezésre 2020-ra lecsökkentené az elhangzó kereskedelmi tartalmát óránként két percre. Mit mutathat ez meg nekünk rádióknak?

reklamheader.jpg

(Forrás: Tamim Arafat on Unsplash

A tévétársaság ezen kezdeményezése azért indult el, mert felmérések szerint is egyre kevesebb időt töltenek az amerikaiak tévézéssel, és mind többet az on-demand tartalmat szolgáltató platformokon, vagyis főleg a Netflix-en és az Amazonon - erről írt korábbi bejegyzésében Mark Ramsey oldalán.

A szakértő megjegyzi, hogy ugyanez a tendencia, akár a rádióknál is releváns problémát jelenthetne, hiszen

  • a választék az audió színtéren is bővült,
  • egyre több a kütyü, amivel lehet hallgatni online is rádiót, vagy podcastet és
  • egyre olcsóbb és hozzáférhetőbb az internet is.

Akárhogy is, de összességében felmérések nélkül is kijelenthető:

A fogyasztók korábban az idejükkel fizettek a hirdetésekkel megtámogatott tartalomért, mostanra pedig hajlandóak fizetni, hogy hirdetésmentesen élvezhessék a tartalmat.

Visszatérve a tévés példánkra:
Bizonyos elemzések szerint a reklámidő lecsökkentése ahhoz vezethet, hogy

  • megnövekszik az igény a kevesebb "nyitott ablakra", illetve ennek eredményeképpen
  • felértékelődnek - minden értelemben - a bekerült tartalmak, nagyobb presztízs lesz megjelenni a tévébe.

Ezzel párhuzamosan elemzők szerint jellemző lesz, hogy minden brand elkezdi kiépíteni a saját on-demand szolgáltatását. Az HBO ezzel már legalább két lépéssel jár a többi csatorna előtt.

Tekintettel arra, hogy a műsorszolgáltatókkal kapcsolatosan elvégzett kutatások zöme a megkérdezettek részéről a több zene iránti igényt és kevesebb megszakítást hozza ki az egyik fő preferenciának,

mennyi ideig tartható fenn a rádiók megszakításokkal teletűzdelt hirdetési harmóniája?   

Például érdekesség, hogy máris sokat beszélünk az okoshangszórókról, pedig valószínűbb, hogy inkább zenét fogna rajta hallgatni megszíkatás nélkül, mint rádiót. Mondjuk mindez még színtiszta találgatás...

Amit azonban meg kell értenünk:

A fogyasztók egyre inkább hajlandóak fizetni a szolgáltatásokért és megkerülni - vagy egyenesen blokkolni a számukra zavaró - hirdetéseket.

Éppen ezért figyelemreméltó az a tendencia, amivel a cikk írója Mark Ramsey találkozott: egyre több műsorszolgáltató állítja azt, hogy a bevételeik nagy részét - 50%-ról suttogtak - az elkövetkező években a rajongók által kifizetett összegekből remélik. Vagyis remélik és számítanak arra, hogy bizonyos plusz szolgáltatásokért - függve a technikai megvalósíthatóságuktól - a hallgatók hajlandóak lennének fizetni

Erre, ha nem is közvetlenül a médiában, de a Youtube csatornák erdejében bőven akad példa. Az ott található kisebb "tévék" egyre többször közösségi alapú adományozó rendszereken - Patreon, Indiegogo - szerzik bevételeik nagy részét mondván:

Támogassatok, mert így több és jobb minőség tartalmat/műsort tudunk adni Neked!

Erről az eshetőségről, vagyis a közösségi finanszírozásról és annak a rádiós megvalósíthatóságáról még szeretnénk írni a jövőben, de ezzel kapcsolatosan bőven kutakodnunk kell még. 

A tévével történő események intő jelek lehetnek számunkra. Hál'Istennek a rádió más "funkciója" a fogyasztók oldalán és a befogadhatósági élethelyzetek eltérő jellege sem mutatja a hasonló léptékű változást, de az biztos, hogy új piaci igények és "ellenfelek" jelentek meg, amelyekre, ha nem is magunknak egyedül, de a piac egészének érdemes lesz válaszolni. 
Kíváncsian várjuk mi lesz belőle...
Ha két perc reklám egy órában, akkor azt is megírjuk!

Köszönjük, hogy elolvastad ezt a bejegyzésünket is!

Forrás: Mark Ramsey Media