Hogyan csináld jól a közösségi médiát, ha egy rádió vagy?

Hogyan csináld jól a közösségi médiát, ha egy rádió vagy?

Egy ideje tolom magam előtt azt a videót, amiben a 2016-os hivio egyik előadója Todd Beck, a Beck Media & Marketing vezetője beszél arról, hogy hogyan lehet egy rádiónak jól megjelenni a közösségi médiában. Mivel ez a téma egyébként is foglalkoztat, - mert szerintem ebben van a jövő  - ideje volt tüzetesebben meghallgatni ezt a mondandóját.

toddbeck.jpg

(Forrás:beckmedia.com)

A következőkre vezettek rá a szavai:

  • Először is azt kell tisztázni a műsorodnak, vagy a rádiódnak, hogy mit szeretnél, mire sarkallja a felületed a követőidet? Azaz, hogy kiket szeretnél elérni, hogyan szeretnél kommunikálni velük, mi érdekelheti őket. Ha ezt megtalálod, akkor könnyen elérheted, hogy hatást kelts bennük, hogy tovább adják az információinkat.
  • Speciális a helyzetünk, mert nekünk már eleve van egy közönségünk, de most egy új csatornán, új tartalommal, olykor új műsorral kell új közönséget építenünk, más tényezők mentén.
  • A kulcs az újságíró. A tartalomgyártó. Az ő stílusjegyeivel tudsz targetálni a közönségedre. Ha jó tartalomgyártóid vannak, akkor jó lesz a tartalmad és hálás lesz a közönséged. Ők azok, akik átcsomagolják az információidat a közönségedre, így elérve a megfelelő embereket.
  • Minden újságíró influencer, de nem minden influencer újságíró.
  • Amikor arról beszélünk, hogy értsük és ismerjük meg a közönségünket, akkor nem demográfiailag kell érteni. Azt kell megtalálni, hogy mi hajtja őket, mit akarnak érezni, tapasztalni.
  • Egy háromszögként képzeld el az egészet. Az egyik sarkában az áll, hogy "kiket szeretnél elérni", a másikban az, hogy "mit szeretnél tőlük, hogy mit érezzenek és miben higgyenek" és a harmadikban az, hogy "mit csináljanak".
  • Ahhoz, hogy a nagy zajon felülemelkedjünk és kitűnjünk a többiek keltette ricsajból megoldás lehet, ha saját magunk keltünk nagy hullámokat - ez költségesebb - vagy az eleve keletkező, mások és más által keltett hullámot lovagoljuk meg. Keressünk népszerű témákat és csatlakozzunk rájuk!
  • A cél nem az, hogy sok hallgatónk, vagy sok feliratkozónk legyen, hanem az, hogy lássuk magunkban a víziót a sikerünkről, és attól a ponttól kezdjünk el visszafelé dolgozni ezen. Visszafejteni lépésenként a mostani állapotig.

Röviden:

Ne milliókat akarjunk elérni, hanem egy embert! Ha egy embernek segítünk, akkor millióknak segíthetünk.

A videót és egyéb inspiráló szavakat itt találsz. Vigyázz angol!