5 lépés, hogy a PR mestere légy
Egyik, vagy másik oldalon, de PR tevékenységgel nap mint nap találkozunk. Hogyan lehet még hatásosabb?
Ebben nyújtunk segítséget!
(Forrás: Roman Kraft on Unsplash)
1. Értsd meg a média működését!
Lehet, hogy azt gondoljuk értjük mi történik egy média folyamatban, de valójában belülről teljesen máshogy látszik. Egy megkeresés, egy cikk, egy interjú mind-mind máshogy működik, ha magunkat szeretnénk helyzetbe hozni.
Ezeket a kérdéseket tedd fel magadnak:
- Melyik médiával szeretnél együttműködni?
- Mire specializálódott az adott riporter?
- Milyen sztorit szeretnénk megmutatni?
2. Hogy pörgesd meg a sztoridat?
Ha van egy történeted, akkor azzal már könnyebben érvényesülhetsz. Egy jó sztorival elérhetsz bármit a médiában, de ne feledd! Ez nem szabad, hogy a kiárusítása legyen pl. egy nemes célnak!
Ezeket a kérdéseket tedd fel magadnak:
- Miért mutatná be egy újságíró a sztoridat?
- Milyen előnye származhat egy újságírónak a te történetedből?
- Próbálj rácsatlakozni valami trendi témára
A jó storytellingről már mi is írtunk korábban itt a 42NETBlogon!
3. Közeledj az újságírók felé!
- Írj sajtóközleményeket!
- Legyen a történeted releváns
- Csatolj képeket, infografikákat!
4. Végezz terepmunkát!
A jó PR munka nem csak az íróasztalod mögött történik. Az igazi közönségkapcsolat olykor a szakmával együtt a hasonló rendezvényeken/alkalmakon is eldőlhet:
- Kereskedelmi kamara
- Üzleti hálózatok
- Online közösségek
- Oktató szervezetek és intézmények
- Egyéb szakmai - vagy nem szakmai - szervezetek
5. Hosszútávú elkötelezettség
Folyamatosan adj hírt magadról! Ez nem napi szintű zaklatást jelent, de ne csak akkor keresd őket, ha valami történik veled. Egyébként sajtóközleményt ezekről írhatsz:
- Egy új műsorod - terméked - indul
- A hallgatókkal közös és sikeres történetekről
- Egy új igazolásról
- Emlékeztesd őket, hogy mit csinálsz/mit csináltok
Ha van más ötleted, vagy bevált gyakorlatod, amivel a helyi sajtóban megjelenhetsz küld el nekünk, hogy tanulhassunk belőle!
Köszönjük szépen!
blog@42netmedia.com
Forrás: Explore B2B
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.