Így készül a jó rádió reklám
Dan O'Day neve elég ismerős lehet, most ő adott instant tippeket Facebook oldalán a jó rádiós reklámszpot készítéséhez.


Jó is lenne, ha néha a terjedelmes - vagy csak néhány szavas - brief megnyitásakor csak vizet kellene forralnunk és a legtöbb időt az venné igénybe, hogy készítsünk magunknak egy teát a spot megírásához - írja a szakember.
Ugyan ilyen instant megoldás még nem létezik, de Dan O'Day, a Los Angeles-i rádiós szakember nem olyan régen elárulta a saját Facebook oldalán, hogy szerinte milyen lépésekből áll össze egy hatásos, 30 másodperces reklám.
Ez persze egy lecsupaszított váz, és nem találja fel újra a parizert, sőt nem is tesz képessé egy reklámszpot bármikori megírására, de azt előre feltételezi, hogy komoly ismereteid vannak a bemutatandó termékről.
Na, azt az időt soha nem spórolhatod meg!
Nézzük tehát, mit mond O'Day:
1. Először a vége (Call to Action)!
A Call to Action a reklám végén szereplő, cselekedetre ösztönző üzenet, amely az esszenciáját adja meg a szövegednek.
O'Day rendszerint ezzel kezdi a szpot szövegének megírását, és így halad visszafelé. Sokkal hatásosabb módszer, mert a csattanó már megvan, a biztos alap, amire utána építkezhetsz.

2. Határozd meg a megközelítésed módját!
Robert Collier szövegírói kátéje lehet a mérvadó ebben a pontban. Eszerint egyszerűbb ott kínálnunk a portékánkat, ahol már beszélnek róla, mintsem megpróbálni odacsalogatni a lehetséges vevőinket, ahol mi vagyunk.
Persze ez nehéz, de ha már tudod, mi érdekli a hallgatókat, mi az, amiről beszélnek, akkor könnyebb a témára ráhúznod a mondandódat.
Speciális esetekben - például, ha egy új terméket vezetsz be -, akkor neked kell kezdened a diskurzust, neked kell felhívni a figyelmet egy problémára, egy olyanra, aminek létezéséről a hallgató lehet, nem is tudott.
Speciális esetekben - például, ha egy új terméket vezetsz be -, akkor neked kell kezdened a diskurzust, neked kell felhívni a figyelmet egy problémára, egy olyanra, aminek létezéséről a hallgató lehet, nem is tudott.
3. Építs az empátiára!
Amit kínálsz nekik, oldja meg a problémájukat, a gondjaikat. Tedd világossá, hogy érted azt, mi foglalkoztatja őket.

4. Erősítsd a fájdalmukat!
Persze, nem kell velejéig romlottnak lenned, de ha megtaláltad a fájó pontjukat, arra érdemes építeni. Nem elég behatárolni azt, arra emlékeztetni is kell őket.
5. Ajánlj megoldást
Nincs értelme kiemelni a problémát anélkül, hogy világossá tennénk, hogy van megoldás.

6. Írj egy ütős kezdősort!
Nem elég, hogy ütős, ennek tükröznie kell a megoldás megközelítését.
7. Ügyelj az egyszerűségre és a természetességre!
Még egy 30 másodperces, egyhangos rádióhirdetésnek is szüksége van a történetre.
Minden bekezdés egy fejezet a történetben, de ez nem összefércelés.
Legyen egyszerű és természetes!
És ez működik a hazai piacon?
Mit gondolsz?
Írd meg bátran, tanuljunk belőle mi is, és Dan O’Day is! Tuti olvassa majd!
A bejegyzés trackback címe:
https://42net.blog.hu/api/trackback/id/tr2112126907
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.