"Minden műsor előtt megsimogatom a keverőpultot" - Staféta Nagy Ágival

"Minden műsor előtt megsimogatom a keverőpultot" - Staféta Nagy Ágival

Ági számomra a fáradhatatlan rádiós, aki lelkesedésből egy komplett várat építhetne. Amikor nem rádiózott, akkor is rádiózott, mert mindig ott élt benne a tűz, amit nem hagyott kiveszni. Ezzel az akarattal kéz a kézben lépdelt előre addig, amíg a 88-ban meg nem találta a testmeleg teknőspáncélját.
Ági legyen egy zsinórmérték a lelkesedés kapcsán mindannyiunk számára.
Hölgyeim és Uraim!
Nagy Ágnes!

agiheader.jpg

1. Vissza tudsz emlékezni az első pillanatokra, amikor rádióstúdióba léptél? Mit éreztél?

Ha visszagondolok a rádió mindig is az életem része volt. Még kisiskolásként a B. Tóth László Poptarisznyájából vettem föl kazettára a zenéket, majd a helyi Gyula Rádióban üzengettünk egymásnak a kívánságműsorban. Hozzájuk is kötődik az első élményem is, mert a műsoron keresztül megismerték a becenevem a gyulai rádiósok. Én a "csendes őrült rajongó" voltam, aki képeslapot küldött, majd sütit vitt be stb. Mivel gimibe Gyulára jártam, így adta magát, hogy a stúdióba is bejutottam. Izgalom, csodálat, heves szívdobogás, lábremegés és félelem. Nekem a helyi rádiósok voltak A RÁDIÓSOK. Mindig is felnéztem rájuk, ezért nagyon jól esett, hogy barátsággal fogadtak. Ott kaptam először lehetőséget, hogy a CD pakoláson kívül keverőpult és mikrofon mögé ülhettem. Ők indítottak el ezen az úton, így minidig hálás leszek annak a csapatnak.

2. Hogyan fejlesztetted magad az elején?

Másolással, rettenetes volt, de tényleg. Nagyon jó emberek foglalkoztak velem. Én csak mentornak hívom őket: Bálint K. Gergő, Mára Krisztián, de főleg Király Tamás látott el tanácsokkal még a legelején. Kezdetben mindent úgy akartam csinálni, mint ők. Utána nyilván elkezdtem többet foglalkozni a szakmával és sokkal többet olvastam. Elkezdtem foglalkozni jobban a napi hírekkel, szélesítettem a látóköröm, hogy ne csak a főiskolás bulikig lássak, hanem legyen véleményem és hozzá tudjak érdemben szólni egy beszélgetéshez. Majd egyre több rádiót kezdtem el hallgatni, ki hogyan kezd egy megszólalást, hogy konfolja fel a dalt és abból merítettem ötleteket.

3. Volt-e műsor álmod, és van-e még műsor álmod?

Nehéz kérdés. Voltam már adásban reggel, délelőtt, délután és este is. Hétköznap és hétvégén is. Mindegyiknek megvan a varázsa, és mindegyiknek örülök és szeretem. Mindegyikre készülök, és próbálom a maximumot adni. Ha mindenképp kellene választanom, akkor az egykori Cseh Tamás Programnak köszönhetően volt egy műsorunk Gedzóval, azt nagyon élveztem. Mikor együtt nyüzsögtünk, zenészeket interjúvoltunk, sokat nevettünk és néha bosszankodtunk, de ez csak egy a sok közül. :)

nagyagi2.jpg

4. Most hogyan fejleszted magad?

Mivel hírszerkesztő is vagyok a műsorvezetés mellett, így sok hírrel találkozom, tehát az olvasás, tájékozottság továbbra is az első helyen szerepel. Merek kérdezni, akár kollégáktól, akár szakmai felettestől. Mindig azt gondoltam: aki nem mer kérdezni az szégyell tanulni. Elolvasom a szakmai cikkeket, érdekességeket. Járok beszédtechnikára, ahol nagyon sok segítséget kapok Csomor Ágitól. Hallgatom a kollégákat és visszahallgatom a műsorom. Nagyon kritikus vagyok magammal szemben és hihetetlenül felbosszant, ha valami nem úgy sikerül, ahogy elképzeltem. 

5. Vissza tudsz emlékezni az utolsó pillanatra, amikor rádióstúdióba léptél? Mi éreztél?

Igen, ma délután a Mizu-ban voltam. Mint minden műsor előtt, most is megsimogattam a keverőpultot, ez olyan rituálé féle... Továbbra is megmaradt az izgalom és az öröm. Ha nincs meg valamelyik, akkor kár csinálni. Izgalom nélkül sablonos vagy, vagy akkora az önbizalmad, hogy nem veszed észre a hibád. Öröm nélkül meg minek az egész? Persze nem csak annak lehet örülni, ha műsor után megveregetik a vállad, hanem egy jól sikerült keverésnek, hogy takra kibeszélted az intrót és az épp úgy volt jó. Ezeket a szépségeket is meg kell látni szerintem.

Kedvenc film? Trainspotting

Kedvenc sorozat? Breaking Bed, Family Guy

Kedvenc könyv? Gerorge Orwell: 1984, de nagyon tetszett Dmitry Glukhovsky: Metró 2033, 2034, 2035 sorozata is, és Takami Kósun - Battle Royale-ja.

Kedvenc játék? Általában a macskámmal szoktam játszani, de mahjongozni is szeretek

6. Mit adott az életedben a rádiózás?

Beteljesült álmot. Most ez nagyzolásnak tűnik, de mint korábban említettem, már gyerekként elcsábított a műsorvezetés, majd egyre jobban magával ragadott és ma már el sem tudnék mást képzelni magamnak. Megismertem teherbírásom és tűrőképességem határait, megtudtam, hogy mire vagyok képes. Ez lett az életformám, nyitottabb szemmel járok az utcán, jobban rálátok dolgokra. Persze barátokat és ismerősöket szereztem, találkozhattam zenészekkel, ismert emberekkel.

7. Hogyan látod a rádiózás jövőjét?

Sokan borúlátóak, én nem. Nyilván rohamosan fejlődik a technika, amit szeretnénk követni, csak az emberek többsége még egyelőre lohol utána. Online vagy FM? Kell mind a kettő. A legtöbb FM rádió hallgatható neten is, szóval a kedvenc rádiónktól nem kell elszakadni, maximum más csatornán jut el hozzánk. Kell-e műsorvezető vagy csak elég a zene? Amíg az autókba rádió van, addig szerintem kelleni fognak rádiósok. Ha valaki csak a zene miatt hallgatja, annak elég egy playlist, vagy egy stream, edzéshez tökéletes. De ha már szeretnéd tudni, hogy miért áll a sor már 20 perce az algyői hídnál, akkor igenis kell a műsorvezető, aki tájékoztat, vígasztal és szórakoztat. A rádió a barátod! :)

8. Mivel inspirálódsz, ha úgy érzed „leeresztettél”?

Nem ereszthetek le! Ha valami nem tetszik, akkor képes vagyok újra, és újra felvenni a konfot, majd felmérgelem magam és elmondom élőbe úgy, ahogy előtte elképzeltem.  :) Ha úgy érzem, hogy valamiért a hangulatom nem olyan, akkor kimegyek röhögni a kollégákkal, ők mindig feldobnak, és máris feltöltődve megyek vissza adásba, vagy megnézek egy macskás videót. Sokat segít támogatásával a szerelmem, a barátaim és a családom, ők már beletörődtek, hogy hétvégén is, és ha kell ünnepkor is dolgozok. Ha pedig szeretném kiengedni a fáradt gőzt, akkor egy jó Brains, vagy Irie Maffia koncert mindig segít.

nagyagi3.jpg

9. Sorolj fel maximum három rádióst, akitől a legtöbbet tanulsz/tanultál?

Sok emberrel találkoztam és szerencsés vagyok, mert tanulhattam tőlük jót és rosszat is. Most mégis csak két embert emelnék ki. A leges-legelején sokat segített: Király Tamás, miatta nem adtam fel már az első kritika után az egészet. Lehet ő nem is tudja, de kezdőként nagyon sokat jelentett, hogy mellettem volt, mint kolléga. Jelenleg pedig Nacsa Norbert programigazgatónkat emelném ki. Mindig fordulhatok hozzá ha kérdésem van, mindig jobbító szándékkal ad tanácsot és nyitott az új dolgokra.

10. Itthon szerinted melyik a top 3 előremutató rádió?

Nem azért, hogy hazabeszéljek, de a Rádió88-at emelném ki, mert látom, hogy a kollégák is mindig keresik az újat, ötletelnek. Nem ülünk a babérokon, hanem folyamatosan megújulunk, fejlődünk és segítjük egymást.

Mi a kedvenced azok közül, amit most játszotok a rádiódban és mi az, amit csak otthon hallgatsz?

Első helyen szerepel a Brains, majd stílusban kicsit elütő Irie Maffia. Én leginkább a tört ütem híve vagyok, otthon is drum&bass-t, vagy breakbeat zenét hallgatok. A kereskedelmi rádiók kínálatába ezek a rétegzenék csak elvétve, vagy finomítva kerülnek be, mert megosztóak. Nehéz is választani a rádiók kínálatából, de pl. legutóbb a Halott Pénz-Otthon vagy Sigma ft. Ella Henderson - Glitterball dalát énekeltem adáson kívül teli torokból.

+1 Ki legyen a következő?

Személyesen soha nem találkoztunk, még csak nem is ismerjük egymást, de imádom az interjúit. Babucs Krisztának adnám át a Stafétát.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

u.i. a szerkesztőtől:

Talán látszik a Staféta kibővült két keretes résszel. Feltétlenül szóljatok, hogy tetszik-e ez a koncepció!
Köszi!