"Eddig minden műsortervem megvalósíthattam" - Staféta Váradi Ferenccel

"Eddig minden műsortervem megvalósíthattam" - Staféta Váradi Ferenccel

Váradi Ferenc Debrecen igazi ikonja, ha rádióról és zenéről van szó. Most őt ismerhetjük meg jobban.

stafetavaradi.png

1. Vissza tudsz emlékezni az első pillanatokra, amikor rádióstúdióba léptél? Mit éreztél?

A Cívis Rádióba hívtak el egy beszélgetésre a Debreceni Rocklexikon kapcsán. Nagyon régen volt. Arra emlékszem amikor visszahallgattam, rájöttem mekkora szatmári tájszólásom van.

2. Hogyan fejlesztetted magad az elején?

Sajnos sehogy. A kilencvenes évek elején újságíróként dolgoztam, nem volt a tervben, hogy rádiós legyek. A 2000-es évek elején lett volna lehetőségem, hogy beszédtechnikára járjak, de akkor azt mondták: ha megtanulsz beszélni nem lesz benned semmi érdekes. Hasonlókat mondott egy kiváló rádiós Gál Zoltán is. „ Feri jól van így „.

3. Volt-e műsor álmod, és van-e még műsor álmod?

Szerencsés vagyok. Eddig minden műsortervem megvalósíthattam. A legvadabbat is. A legjobban a mostaniban érzem magam, amit Bakó Csaba főszerkesztő talált ki. Váradi a műsor neve és tényleg azt csinálhatok benne amit akarok. Műsorálom nincs...avagy van. Egy roppant erős, komplex kulturális műsor készítése. Rengeteg meló lenne benne . Elvileg bármikor indulhatna. Az én lustaságom miatt késik.

4. Most hogyan fejleszted magad?

Visszahallgatom a műsoraimat. És roppant kritikus vagyok, ha elbaszok valamit.

5. Vissza tudsz emlékezni az utolsó pillanatra, amikor rádióstúdióba léptél? Mi éreztél?

Ez épp tegnap délben történt. Három fiatal kolléganőmmel vettünk fel egy műsort. Nagyon jó fiatalokkal dolgozni.

Kedvenc film? 
Blöff

Kedvenc sorozat? 
Nem nézek sorozat.

Kedvenc könyv? 
Albert Camus: Bukás.

Kedvenc játék? 
Minden amit a lányaim szeretnek.

Mi a kedvenced azok közül, amit most játszotok a rádiódban és mi az, amit csak otthon
hallgatsz?
Ha zenére gondolsz Irie Maffia. Amit itthon hallgatok? Mostanság a Larkin Poe a nagy kedvencem.

6. Mit adott az életedben a rádiózás?

Nem tudok nagy szavakat mondani. Talán a nyugalmat. Igen. Mióta rádiós vagyok nem érzek gyomorgörcsöt, ha munkába megyek. Korábbi munkáim során ez azért előfordult.

7. Hogyan látod a rádiózás jövőjét?

A beszélgetős rádióknak adok jövőt.

8. Mivel inspirálódsz, ha úgy érzed „leeresztettél”?

Nincs ilyen. Néha akkor is bemegyek a rádióba, ha épp semmi dolgom. Iszok egy kávét, fontoskodom, beszélgetek a többiekkel. Remek társaság van az FM90 Campus Rádióban. Nem tudok leereszteni.

9. Sorolj fel maximum három rádióst, akitől a legtöbbet tanulsz/tanultál?

Déri János ugyan főleg tévés volt, de Ő egy nagy példakép. Annak idején mikor rádiózott szerettem Rónai Egont. Aki most a nagy kedvenc az Gábor Betty. Ő a zenei pályáról (Desperado) került hozzánk. Nem képzett, nem tanult rádiósról van szó, mégis zseniális. Egyszerűen ájulok, hogy ekkora tehetség.

10. Itthon szerinted melyik a TOP 3 előremutató rádió?

Egyet tudok mondani. FM90 Campus Rádió. Az a vicc az egészben, hogy ez tényleg így van. Vagyok annyira tapasztalt, hogy elfogultság nélkül jól ítéljek meg dolgokat.