"Próbálok a megszokottól eltérő inputokat szerezni" - Staféta Kántor Endrével

"Próbálok a megszokottól eltérő inputokat szerezni" - Staféta Kántor Endrével

Amikor először hallottam arról, hogy Millásreggeli néven a Jazzy átvesz egy műsort, még nem tudtam, hogy ez egy annyira kész brand, hogy saját weboldala is van. És ez a legkisebb szelete annak, hogy mennyire különleges műsorról van szó. A rendkívül okos és következetes építkezés révén egy olyan műsor nőtte ki magát, amelynek már délutáni spinoffja is van. Kántor Endre pedig az egyik kreatív tröszt emögött a hihetetlen vállalkozás mögött. Ideje egy kicsit jobban megismerni őt!
Hölgyeim és Uraim!
Kántor Endre

kantorendre2.jpg

1. Vissza tudsz emlékezni az első pillanatokra, amikor rádióstúdióba léptél? Mit éreztél?

Igen, két alkalomra is. Azért kettőre, mert először a Magyar Rádió Külföldi Adások Főszerkesztőségének - KAF – rövidhullámon sugárzott külföldi nyelvű adásokat - stúdiójába léptem, az Angol szekció munkatársaként élő adásba – választási műsor volt. Előtte sosem vezettem élő műsort. Nagyon pörgött minden, baromira kellett figyelni, adrenalin-fröccs volt. De nagyon profi stáb dolgozott ott, akik a BBC-n és az angolszász elveken nevelődtek, úgyhogy profi volt. Aztán, amikor anno a Forintos Percek stúdiójába léptem a Bridge-en. Először reggel, magyarul, hazai közönségnek, tőzsdéről, üzletről – azt sem tudtam, mit mondtam az előző percekben. Be voltam szarva. De utána olyan volt, mint az első bungee jumping után: nagy vigyorral az arcomon már csak a következő alkalmat vártam.

2. Hogyan fejlesztetted magad az elején?

Állandóan figyeltem a többieket és sokat dolgoztam – learning by doing volt a java, de mindez csak az éles gyakorlatra vonatkozik, az alapok, elmélet és ismeretek megvoltak a BBC kurrzusoknak köszönhetően, amiket végeztem.

3. Volt-e műsor álmod, és van-e még műsor álmod?

Volt is, van is. Imádom a tematikus sorozatokat, régi nagy álmom pl. két tematikus zenei magazin, előre fixált epizódszámmal: egy rocktörténeti és egy bebop-hardbop műsor – igazi csemegékkel, ritkaságokkal. De sok történelmi és irodalmi tematikus ötletem is van.
Ha időm engedné…

kantorendre4.jpg

4. Most hogyan fejleszted magad?

Ahogy eddig is: a munkára koncentrálok, a hibákból tanulok. Nem annyira tudatos viselkedés ez, hogy „na most fejlesztem magam”, hanem inkább folyamatos tervezés, előre gondolkodás, hogy mit kellene csinálni, hogyan kellene tovább menni. Próbálok a megszokottól eltérő inputokat szerezni: Tilos Rádiót hallgatok, meg más rádiókat a nagyvilágból: olyan adásokat, ahol nincsenek meg a sokakat megkötő szabályok.

5. Vissza tudsz emlékezni az utolsó pillanatra, amikor rádióstúdióba léptél? Mi éreztél?

Most léptem ki, e sorok előtt kb. 5 perccel. Azt éreztem, hogy még hétfő van, friss vagyok, de csütörtökön már nem leszek ilyen virgonc.

6. Mit adott az életedben a rádiózás?

Nagyon sokat. Rengeteg embert ismertem meg, utaztam, tanultam és folyamatosan tanulok. Adott egy esélyt, hogy hozzá tehessek valamit ehhez az egészhez.

kantorendre5.jpg

7. Hogyan látod a rádiózás jövőjét?

Nehéz kérdés és itthon különösen bonyolult – ha általánosságban beszélünk, akkor egy biztos: a hangban, szóban történő kommunikáció mindig is gyors és hatékony módja lesz annak, hogy elérjünk valakit. Hogy ez milyen közvetítő közegen keresztül történik, az már más kérdés.

8. Mivel inspirálódsz, ha úgy érzed „leeresztettél”?

Rengeteget olvasok.

9. Sorolj fel maximum három rádióst, akitől a legtöbbet tanulsz/tanultál?

Max Easterman, Feyér Zoltán, Karl Peter Kirk

kantorendre1.jpg

10. Itthon szerinted melyik a top 3 előremutató rádió?

Passz.

+1 Ki legyen a következő?

Legyen a Nádas Gyuri!