Milyen hatással lehetnek az okoshangszórók a rádiós piacra?

Milyen hatással lehetnek az okoshangszórók a rádiós piacra?

Ezeken a hasábokon volt már szó sokat podcastről, arról, hogy az on-demand szolgáltatások hogyna nyernek teret a televíziózás ellen, arról, hogy ez milyen intő jel lehet nekünk és arról is, hogy ebben mennyire nagy segítség lesz/már az okoshangszóró? Ez az a kütyü, amit potom összegekért meg tudsz venni, és ismerve a karácsonyi ajándékozás szuperhozzáértő trendjeit egy-két év és a slágerajándékok között lesz. Ennek fényében érdekes ez az elemzés, miszerint azt fejtegetik, hogy 2017-ben milyen hatással volt az okoshangszóró piac a rádiósra?

oksohangszorpiac.jpg

(Forrás:Jonas Jacobsson on Unsplash)

Mark Ramsay rádiós szakember elemezte a helyzetet saját blogján.
Kezdjük talán azzal a misztikusnak tűnő ígérettel, hogy megugrik majd ezeknek az eszközöknek száma:

2017-ben 25 millió(!!) ilyen eszközt adtak el, csak a karácsonyi időszakban 11 milliót(!!44!!4).

Ebben a legfontosabb gondolatszál nem is a jaj, meg a juj lehet...
Gondoljunk csak bele: Hány mai háztartásban van a nappaliban, vagy a konyhában rádió? 
Éppen ezért menő egy Amazon Echo, vagy egy Google Home a számunkra...

Visszatérhet a rádió az otthonokba

Ha ki is mondom ezt az érvet, akkor rögtön beugorhat az is, hogy ez a visszatérés csak a streaming adatokat növelheti, magát a klasszikus földfelszíni sugárzási adatokat kevésbé.

Az eszköz egyébként nem csak a rádiók saját kis játszótere. Vígan el van rajta a Spotify is.
Nézzük csak a decemberi adatokat, ahol a következők látszanak 2017 novemberével összehasonlítva:

(A Spotify-t nagyon nem kell magyarázni micsoda, az NPR a National Public Radio-t jelenti, míg a Pandora tulajdonképpen a rádiózás Netflixe)

Sajnos ezen a grafikonon a legtöbb rádiós márka vagy kinullázódik, vagy igencsak zuhan - lásd: iHeartRadio.

Fejcsóválásról, és apokaliptikus víziókról szó sincs!
Arról sem, hogy sót szórva a jobb vállunk felett korai boszorkányságot hirdetnénk. 

A legtöbb rádió ugyanis még nem készült fel az USA-ban sem az okoshnagszórózásra. Pedig 25 millió készülék, ugye...
Ehhez saját applikációk, fejlesztések, átszabások szükségesek, kezdve onnan, hogy a műsorok vágott, tárolt élvezhető formátumú, "podkesztesített" verzióit feltétlenül fel kellene tölteni...valahova.

Így

Az okoshangszóró - és a jövő? - hallgatói piacának megnyeréséhez a tartalom átszabására, kreatív felhasználására van szükség.

Nem ma lesz, amikor minden magyar háztartásban lesz okoshangszóró. Holnapután már egyre jobban lehetséges, ezért a holnap kérdése, hogy mit tudunk tenni ennek érdekében?

Ellenségként tekintünk rá - mint ahogy most is prüszkölünk a podcastre, az online rádióra, a mindenre -, vagy lehetőségként, hogy a már létező, nagyon erős on-air brandünk kiterjesztéseként további sikereket hozhat?

És még valami...

Mark Ramsey is elmondja, mi is hozzáteszzük:

Az okoshangszóró nem egyenértékű a rádiózás élményével. Nem is olyan eszköz, ami ugyanazt az élményt adja...DE van benne kényelmi faktor. Van benne hangvezérlés.
És, mint ilyen még könnyebben segít elkapcsolni BÁRHONNAN a hallgatónak.
A jövő kérdése tehát ez:

Milyen egyedi, különleges tartalmat és érzést tudunk adni, amely miatt nem akarja utasítani az okoshangszóróját a hallgató, hogy az elkapcsoljon?

Forrás: Mark Ramsey Media