Podcast sikersztori: The Adam Carolla Show
Adam Carolla-t érdemes bemutatni. A korábban is menő stand-up komikusnak számító férfi a 90-es években egy rádióban kezdte, aztán az élet összesodorta egy "Jimmy the Sports Guy" nevű karakterrel, - aki később Jimmy Kimmel néven vált ismertté - és jó barátok lette. Carolla 2009-ben indította saját pocastjét a The Adam Carolla Show-t, és már 2011. májusában Guinness rekorderként tartották nyilván, mivel a két év alatt 59,574,843 egyedi letöltést ért el. Ő volt az, aki a közelmúltban egy kurzust indított a PodcastOne-nal közösen, hogy a fiatal, feltörekvő tehetségeket felkarolja. Az OC WEEKLY segédletével az ő sikertörténetét mutatjuk be, néhány jó tanáccsal fűszerezve.
Carolla műsorában jelenleg 800 ezer hallgató jelenik meg átlagosan, a kb. heti 15 órás eredeti tartalomhoz.
Mindkettő őrületes mennyiség!
Erről egyébként az a Norm Pattiz beszélt, aki a PodcastOne-nál alapító és vezérigazgató is, ja, és ők a broadcast szolgáltatói Carollának.
Pattiz három fő elemben látja egy sikeres podcast kulcsát:
- A csatorna egyedi tartalmat ad, ami elszeparálja a többi csatornától.
- Erős rajongói bázist alakít ki a közösségi média erejével
- Csatlakozik egy olyan hálózathoz, amely promotálja a műsort, és akár új közönséget is gründol a műsornak.
- Gyorsan hozzáteszem ilyen itthon nincs. -
Carolla egyébként egy pódiumbeszélgetésen kifejtette sikerességének kulcsát:
Következetesség
A heti két-három műsornak köszönhetően fejlődsz, mint műsorvezető, mint host. Ha csak havonta egyszer csinálod, akkor hobby lehet maximum.
Carolla egyébként nem csak egyedül csinálja a műsorát. Általában van két side-kickje: az egyikük egy hangeffekt guru Bryan Bishop, a másikuk pedig egy reggeli műsor vezető hangja, Gina Grad.
Grad legjobb tanácsa például az, hogy
ha sikeresek szeretnénk lenni, akkor legyünk eredetiek, hagyjuk a beszélgetést olykor 'levegőhöz jutni', és soha ne kezdjük el csak a pénzért.
Persze, van még jó tanácsa, a második legfontosabb például az, hogy, ha növelni szeretnénk a műsorunk népszerűségét, akkor hívjunk vendégeket más műsorokból. Itt nem is a csak a hátukon történő felmászás lehet előnyös, hanem az is, hogy...
...ha elhívsz valakit, akkor nem kell hasonulnia a műsorodhoz, az egyedi hangvétel, a stílusok külöbözősége pedig egy csodálatos tartalmat hozhat létre. Ez pedig odavonzza a hallgatókat is.
Azt hiszem ezt a gondolatot simán át is menthetjük a rádiózásunkba is.
Érdekesség az is, hogy egy ekkora műsornál már ügyelnek a marketing szempontokra is. Jól tudják, hogy ezt a formátumot leginkább a 25 és 44 év közötti jól edukált közönséget vonzza.
És ez csak néhány tanács, az egyik nagy podcast-, - de talán fogjuk fel úgy, hogy - műsor készítőtől. Mindenki rakja el belőle azt, ami a legjobb lehet a műsora/podcastje/rádiója számára.
Sikeres munkát kívánunk!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.