Podcast sikersztori: The Adam Carolla Show

Podcast sikersztori: The Adam Carolla Show

Adam Carolla-t érdemes bemutatni. A korábban is menő stand-up komikusnak számító férfi a 90-es években egy rádióban kezdte, aztán az élet összesodorta egy "Jimmy the Sports Guy" nevű karakterrel, - aki később Jimmy Kimmel néven vált ismertté - és jó barátok lette. Carolla 2009-ben indította saját pocastjét a The Adam Carolla Show-t, és már 2011. májusában Guinness rekorderként tartották nyilván, mivel a két év alatt 59,574,843 egyedi letöltést ért el. Ő volt az, aki a közelmúltban egy kurzust indított a PodcastOne-nal közösen, hogy a fiatal, feltörekvő tehetségeket felkarolja. Az OC WEEKLY segédletével az ő sikertörténetét mutatjuk be, néhány jó tanáccsal fűszerezve.

carolla.jpg

Kezdjük néhány friss adattal: 

Carolla műsorában jelenleg 800 ezer hallgató jelenik meg átlagosan, a kb. heti 15 órás eredeti tartalomhoz.

Mindkettő őrületes mennyiség!

Erről egyébként az a Norm Pattiz beszélt, aki a PodcastOne-nál alapító és vezérigazgató is, ja, és ők a broadcast szolgáltatói Carollának. 

Pattiz három fő elemben látja egy sikeres podcast kulcsát:

  1. A csatorna egyedi tartalmat ad, ami elszeparálja a többi csatornától.
  2. Erős rajongói bázist alakít ki a közösségi média erejével
  3. Csatlakozik egy olyan hálózathoz, amely promotálja a műsort, és akár új közönséget is gründol a műsornak.

- Gyorsan hozzáteszem ilyen itthon nincs. -

Carolla egyébként egy pódiumbeszélgetésen kifejtette sikerességének kulcsát:

Következetesség

A heti két-három műsornak köszönhetően fejlődsz, mint műsorvezető, mint host. Ha csak havonta egyszer csinálod, akkor hobby lehet maximum. 

Carolla egyébként nem csak egyedül csinálja a műsorát. Általában van két side-kickje: az egyikük egy hangeffekt guru Bryan Bishop, a másikuk pedig egy reggeli műsor vezető hangja, Gina Grad. 

Grad legjobb tanácsa például az, hogy 

ha sikeresek szeretnénk lenni, akkor legyünk eredetiek, hagyjuk a beszélgetést olykor 'levegőhöz jutni', és soha ne kezdjük el csak a pénzért.

Persze, van még jó tanácsa, a második legfontosabb például az, hogy, ha növelni szeretnénk a műsorunk népszerűségét, akkor hívjunk vendégeket más műsorokból. Itt nem is a csak a hátukon történő felmászás lehet előnyös, hanem az is, hogy...

...ha elhívsz valakit, akkor nem kell hasonulnia a műsorodhoz, az egyedi hangvétel, a stílusok külöbözősége pedig egy csodálatos tartalmat hozhat létre. Ez pedig odavonzza a hallgatókat is.

Azt hiszem ezt a gondolatot simán át is menthetjük a rádiózásunkba is.
Érdekesség az is, hogy egy ekkora műsornál már ügyelnek a marketing szempontokra is. Jól tudják, hogy ezt a formátumot leginkább a 25 és 44 év közötti jól edukált közönséget vonzza.  



És ez csak néhány tanács, az egyik nagy podcast-, - de talán fogjuk fel úgy, hogy - műsor készítőtől. Mindenki rakja el belőle azt, ami a legjobb lehet a műsora/podcastje/rádiója számára.

Sikeres munkát kívánunk!

Forrás: OC WEEKLY