Hogyan használhatja egy rádió a chatbotokat?

Hogyan használhatja egy rádió a chatbotokat?

Hónapok óta hever a "majd egyszer megírom" témák között a chatbotok és a rádiók kapcsolatáról szóló mélyebb bejegyzés ötlete. Ezért örültem meg nagyon, amikor minap egy cikket küldött nekünk a témáról Csáki Attila. Attilával dolgoztam együtt Szegeden, és már akkor is úgy ismertem meg, mint akinek a rádió mellett szerelme a telekommunikáció és a future-tech megoldások érdekes keveréke. Most ő segít nekünk egy kicsit elmerülnünk, ráadásul úgy, hogy az a legnagyobb hasznunkra váljon.

robotaradioban.jpg

(Forrás:Dominik Scythe on Unsplash)

Biztosan mindenki sokat hallott már a mesterséges intelligenciáról és a robotokról. Nem hiába, hiszen az „Y” és a „Z” generáció tagjai nőnek fel éppen, melletük pedig elengedhetetlen egy vállalkozásnak, hogy gyakorlatilag azonnal válaszoljon a megkeresésekre, 0-24 órában bármikor. Valljuk be, mindez emberi erőforrással igen megterhelő lenne. A világban pedig egyre több a törekvés, hogy azokat a folyamatokat, amit a robot is el tudna végezni, végezze is el, amivel időt és pénzt spórolhatunk. 

2018-ban egy jó marketing vezető figyelme a chatbotokra terelődik. A bot képes tanulni, és előre meghatározott folyamatok alapján ki tudja szolgálni az ügyfelet - vagy a rádió esetén a hallgatót -, így tehermentesíti a kollégákat. Tehát a drága humán erőforrást más feladatokra tudjuk átcsoportosítani.

Érdekesség, hogy 2016-ban Mark Zuckerberg kijelentette, hogy

a jövő a mesterséges intelligenciáé.

Mennyire igaza van!

És hogyan működik ez a chatbotban?

Ha kérdésünk van egy termékről vagy szolgáltatásról nem írunk e-mailt, nem nézzük meg a weboldalt, vagy nem keresünk fel senkit elsőre személyesen, egyszerűen elővesszük a telefont, és írunk a Messengeren a robotnak. Kézen fekvő megoldás, ráadásul ma már a legutóbbi statisztikák szerint 800 millióan használják a Messengert világszerte.

Miért jó a chatbot egy rádiónak?

  • Tegyük fel, hogy hirdetni szeretnénk az érintett rádióban, írunk a chatbotnak, aki bekér pár adatot és elérhetőséget, plusz a felmerülő kérdésre azonnal válaszol is. Az igényt pedig azonnal küldi a sales csapatnak, akik már felkészülten állnak a hirdető elé, előzetesen felmérve az igényeket.
  • Másik jó példa, amennyiben hallgatóink üzenni szeretnének, gyorsan egyszerűen megtehetik a Messengeren keresztül a bot segítségével, aki pillanatok alatt továbbítja a kérést a műsorvezető e-mail fiókjába.
  • Nem utolsó sorban olyan adatokat gyűjthetnek össze a chatbotok a hallgatók viselkedéséről, amelyek alapján később sokkal jobban ki tudjuk szolgálni az igényeket.

Chatbotok előnyei a rádió szempontjából

  • Ahogy fentebb is írtam, a célcsoport már teljes mértékben megtalálható a Facebook-on. Ráadásul a trendeket figyelve a chat applikációk veszik át a szerepet a social media helyett. Így lehet előny a chatbot fejlesztése egy rádiónak.
  • A másik érv, ami a bot mellett szól, hogy a hallgatót nem kényszeríthetjük az applikációnk letöltésére. Így megoldás, hogy megnyitja kedvenc csevegő appját, és már is cseveghet is.

Mi a helyzet a tartalmak publikálásával?

A legjobb megoldás a chatbot a saját tartalmunk publikálására. A felhasználó kiválaszthatja, hogy szeretne feliratkozni az általunk kínált témakörökre, melyekről a bot napi szinten küldi az aktuális híreket. Így a tartalom sokkal hamarabb célba érhet, és nagy valószínűséggel rákattint az olvasó, mint azt a túlzsúfolt Facebook feedjében tenné.
Szerk: Vagy, ugye mostanában azt sem teszi, mert nem lesz túl zsúfolt. Így viszont elérhet hozzá...

Összegezve egy teljesen új irányba indultunk el, amely a következő években elkerülhetetlen lesz a marketing stratégia megalkotásakor. Ha lépést akarunk tartani a trendekkel, és nem akarunk lemaradni, akkor a chatbotokkal is számolni kell!

 

Szerk:
Attilával úgy egyeztem meg, hogy egy kicsit én is hozzábiggyesztek néhány sort a témához. Főleg inkább azért, mert idekapcsolódva találtam egy csodás példát. Erről ITT lehet bővebben olvasni.
Röviden:
Az egyik hírekkel foglalkozó médiacég kiadott egy appbotot Annie-t.
Ő az:

Annie igazi erény az, hogy megmutatta a tartalomgyártóknak, hogy

...éredemesebb a fogyasztókkal beszélgetniük, mint a fogyasztóknak!

Annie-re fel lehet iratkozni és serényen küldi a híreket, amikor valami - az Attila által emlegetett módon témakörökre rendezve - minket érdeklő tartalom jelenik meg.
Ráadásul infót/fülest is lehet adni Annie-nak, aki segít a munkatársaknak, hogy elinduljanak egy új, lehetséges nagy dobás felé.
Szóval jó dolog ez, vagy, ahogy Csáki Attila is zárta az írását

Izgalmas idők jönnek!

Írj nekünk, ha érdekel még a téma, vagy hozzászólásod!

blog@42netmedia.com