Ne a közönségedNEK, hanem a közönségedVEL beszélj!

Ne a közönségedNEK, hanem a közönségedVEL beszélj!

Érdekes lenne felmérni, hogy vajon hányunk fejében él úgy egy-egy műsor, vagy a hírek elkészítése, hogy ezt egyirányúan Nekik mondom, vagy azt, hogy erről beszélgetek Velük.
Lényeges különbségek lehetnek a kettő között.

mikrofon_1.jpg

Erről találtam egy érdekesnek ígérkező írást Giovanni Moujaestől, aki pszichológusként a storytellingre, a médiára és tájékoztatásra helyezte a hangsúlyt szakmai munkája során. A szakember arról ír, hogy mindezek segítése érdekében barátaival és kollégáival alakítottak egy csoportot és fejlesztettek egy "appbot"-ot, amely elősegíti, hogy kapcsolatba lépjenek az Annenberg Media newsroomjával. Ezt az appbot-ot Annie-nek nevezték el, aki bejelentkezés után egyből köszönti a kedves érdeklődőt, és a közös interakció során mint egy idegenvezető működik a hírek világában. Kvázi összeköt az újságírókkal, miközben fontos hírekkel lát el.

Ha kicsit távolabb lépünk ettől a futurisztikus - az lenne?? - képtől, akkor talán annyit érdemes leszűrni ebből a hozzáállásból, hogy 

akarjuk megtudni mit szeretne megtudni a közönségünk!

Monitorozzuk őket szakadatlan!

Ez bármilyen felületen lehetséges.
Személyesen, a közösségi médiában, egy telefonhívással...mindegy csak kérdezzük meg őket!
Ez olyan kétirányú kapcsolatot eredményez, ami kifizetődő lehet egy mérés alkalmával is.

Ja...és még valami!

Az ilyesfajta kommunikáció segít az álhírek elleni küzdelemben is. Amit egy ilyen gyökér hozzáállás kárként okozott jórészt egy ilyen őszinte, nyílt és kétirányú kommunikációval lehet helyrehozni, hogy visszaállítsuk a médiába vetett hitet!