Hogyan lehetünk az Ő kedvenc rádiója?

Hogyan lehetünk az Ő kedvenc rádiója?

Egy friss felmérés szerint az amerikaiak az AM/FM rádió hallgatásuk 87%-át a három kedvenc adójukkal töltik. Ami még érdekesebb, hogy az összes hallgatással töltött idő 58%-a csak egy adóra "megy el". Ez a hallgató kedvence, az első számú preferenciája, amit csak P1-ként szokás nevezni - olvasható ki a Nielsen adataiból.

abigail-keenan-83615.jpg

(Forrás: Abigail Keenan on Unsplash)

És ezt most felejtsük el!!!

Bár tudom ez könnyebben megy, hiszen egész sokszor jön az a visszajelzés, hogy "ez az USA, ez úgysem érvényes idehaza". Én ennek csak örülök, mert így tudom, hogy olvassátok, másrészt annyit megengedhetünk magunknak, hogy példaként még szolgáljon egy-egy ilyen adatasor.

Kicsit vizsgáljuk meg jobban a bevezetőben írt néhány fontos tételt:

  • Először is ez a százalékarány az AM/FM hallgatásra vonatkozik, ami kizárja a podcastek, az online hallgatás, de még a streaming nyújtotta lehetőségeket is. Ezzel nem azt akarjuk sugallni - sőt! - hogy erre felé billenne most a mérleg nyelve. Inkább csak azt, hogy lassan 2018-ba lépve ilyen eshetőségeket sem érdemes kihagyni.
    UPDATE: 
    Tájékozott kollégáim felhívták a figyelmet, hogy csalóka ez az adat, mert az Egyesült Államokban nagyon szeretnek satellite-en is rádiót hallgatni. Gondolj csak a Sirius XM térhódítására.
  • Másodszor, ha azt feltételezzük, hogy egy hallgató figyelméért csak más rádiós szolgáltatókkal kell versenyeznünk, akkor az is megmutatkozik, hogy a hallgatók közel 60%-a csak egy kinevezett rádiót hallgat a kedvenceként.
    Sőt, mivel a hallgatásuk 87%-a csak három állomásnak szól azt feltételezhetjük, hogy a második és a harmadik kedvenc adó is a "kedvencként hallgatás" jelentős százalékán osztozik. Vagyis ez is még számottevő mértékű ahhoz, hogy hatást gyakoroljon.

Hogy vezet ez minket közlebb a címben jelzett Szent Grálig?

Ahhoz, hogy kedvenccé válj az érzelmekre kell hatnod!

Óriási betűkkel kiírva az ajtófélfára. 
Ehhez az kell, hogy 

  • ismerd a közönséged
  • vigyél érzelmeket a műsorodba
  • térképezd fel a kedvenc témáikat, zenéiket és területüket és beszélj, zenélj arról!

Nagyon sokan azzal marketingeljük magunkat, hogy mi vagyunk az adott város, terület "kedvenc" rádiója.
Valóban így van?

Túl azon, hogy az ilyesmi hatás szempontjából megkerülhetetlen,

kedvenccé válni sokkal inkább érzelmek, mint viselkedések kérdése.

Sőt!
Szerelembe senki nem esett még egy márka iránt csak azért, mert egy helyen összpontosult egy rakat klassz tulajdonság.

Gondolj az Apple-ra!
...vagy a Teslára!
...vagy a kedvenc sörödre.

Ehhez több kell.
Mondjuk hangulat. Mondjuk stílus.
Mindegyik esetében az érzelmeken van a hangsúly, amire neked is érdemes építened, hogy benne legyél a magyarok 60 százalékában!

Hass az érzelmeikre!

A bejegyzés alapját Mark Ramsey írása adta.