11 tipp, hogy még hatásosabb legyen a tartalmad a közösségi médiában

11 tipp, hogy még hatásosabb legyen a tartalmad a közösségi médiában

És itt elsősorban NEM a mennyiségen kell változtatnunk, hanem a kontent minőségén. Létfontosságú, hogy sok időt és energiát fektess ezeknek a felületeknek a fejlesztgetésére/szinten tartására, mert ez generálhat Neked új követőket/hallgatókat/közösséget. Nézzük mit ajánl ezzel kapcsolatosan a Social Daily!

william-iven-19844.jpg

1. Következetesség!!!

Nagyon sokszor szoktam emlegetni a következetességet. Ennek jellemzője, hogy időben kiszámítható, így pediglen van mihez igazodniuk a követőknek. Az állandóságot - itt is - nagyon tudják díjazni. Azonban a következetesség másik területe, amire szintén nagyon oda kell figyelni:

legyen egy megfelelő, hatásos hangnemed!

Ha egyik nap ilyen hangulatban írsz, a másikban pedig olyanban, akkor nehezen tudnak azonosulni Veled a követők.
VISZONT, ha te egy rádió vagy, akkor a műsorvezetők külön stílusa segíthet abban, hogy mégis hatásosan tudj több "hangnemben" kommunikálni. A főszabály itt az, hogy legyen jelezve kitől jön a kontent. Ez neked is segít abban, hogy a reakciókból leszűrd, hogy melyik kollégádnak kell még fejlődni a posztolás területén.

2. Legyen egy sztorid!

A cicás, vicces képes idejének leáldozott!
Ha a posztjaiddal egy rövid történetet, vagy több bejegyzésen keresztül húzódó sztorit tudsz felépíteni végeredményében mélyebb kapcsolatot tudsz kiépíteni rajongóiddal.

Minden egyes posztoddal azt kell elérned, hogy az olvasóidat teljesen beszippantsd, és érzelmileg is bevonódjanak. 

- írja a Social Daily. A legjobb módszer, ha a sztori főszereplője olyan dolgokat tud megtenni, amit az olvasó, vagy néző is bármikor megtehetne. Ha egy - bármilyen mini - sztorit húzol fel a posztodban hatékonyabban tudod átadni az üzeneted, ráadásul mindez nem lesz túlságosan reklámszagú.

3. Kelts bennük kíváncsiságot!

Igaz, csak mértékkel. Nagyon hatásos tud lenni, ha egy kis titokzatosság van a bejegyzésben. Ebben nagy szerepe van a címeknek. Ha sikerül kíváncsiságot ébresztened rá akar kattintani a bejegyzésre. 

4. Légy egyszerű!

Ne leereszkedő!
Ne buta!
Egyszerűen fogalmazz! Nem akarnak mélyen szántó gondolatokat olvasni Facebookon:

könnyen emészthető, gyors és kevés energiabefektetéssel járó megértésre vágynak az olvasóid.

Légy lényegre törő, egyszerű, rövid!

5. Legyél közvetlen!

Jó példa erre az emojik jelenléte. Felmérések szerint 33%-kal nagyobb arányban váltanak ki reakciókat, ha szerepelnek egy-egy bejegyzésben. Teszteld ezeket, aztán ellenőrizd le az adatokat. Látni fogod mi jön be, és mi nem.

6. Használj mondatvégi írásjeleket!

A felkiáltójel és a kérdőjel is megteszi a maga hatását. Az utóbbi például 23%-kal magasabb felhasználói bevonódást hoz az átlagnál.

7. "Beszélgess velük!"

Az előző ponthoz kapcsolódik a hetedik tanács: egy kérdés feltétele a legjobb módja annak, hogy párbeszédet kezdeményezz! Kérdezz valamit, ami őszintén érdekel téged!

Akard megtudni a véleményüket és ne kamuzz!

Az olvasóid/hallgatóid/nézőid nem hülyék! Ők is emberek, akik vágynak az értékesebb kommunikációra. Másik nagy előnye ennek a fogásnak, hogy ők is megnyilvánulhatnak, ráadásul ők teremtik meg neked a tartalom nagy részét.
Becsüld meg a kérdések erejét!

8. Mindig adj valami értékeset!

Csakis olyan tartalmakat ossz meg, ami a követőid számára, amely valamilyen módon értékes lehet számukra. Ez többféle lehet:

  • amiből tanulhatnak
  • ami később beugorhat nekik
  • ami kedvező lehet az életükre

Minőséget kell adnod. Információt, vagy csak egy jó érzést. Ehhez érdemes tisztában lenni a legfrissebb trendekkel, hogy mindig képben legyél, hogy aktuálisan mi foglalkoztatja az embereket. Így fogod tudni a tartalmadat a követőid igényeire szabni. Ha értékes tartalommal szolgálsz, bejegyzéseid idővel elengedhetetlen részévé válnak olvasóid mindennapjainak - tanácsolja a Social Daily.

9. Kommunikálj egyes szám második személyben!

Ez adja a meg a teljes közvetlenséget. Személyessé tesz minden kommunikációt, és bevonja az olvasót.

10. Használd a kipróbált módszereket!

Ilyen módszer az, amikor van egy ötleted, összekötöd az olvasódat az ötleteddel, majd elmagyarázod az ötletet. Mondok egy példát: Felmerül egy probléma a városban, mondjuk a közlekedéssel kapcsolatban. Te elmagyarázod egy posztban a problémát, kifejted, hogy ez miért van hatással az életükre, majd végül megoldást kínálsz nekik, hogy mit lehet tenni ebben az esetben. Ez az egyik leghatékonyabb módja a közönséggel történő kapcsolattartásnak.

11.  Bármit is csinálsz, tedd azt az olvasódért!

Az olvasóid, követőid álljanak mindig az első helyen! Sohase magadért, a cégért posztolj, hanem azért a magasztos célért, hogy jobbá tedd a napjuk egy részét...hogy értéket adj...hogy

adj!

Ha ezeket betartod, akkor nagy hatást érhetsz el követőid és még nem követőid körében. Ne sajnáld az időt az ellenőrzésre, az elemzésre, hogy lásd jó irányba haladtok-e!
Ez a fajta befektetés nagy eredményekkel jár, így jó munkát kívánunk!

Forrás: Social Daily