Dolgok, amiket észben kell tartanod, amikor belekezdesz a Youtube business-be

Dolgok, amiket észben kell tartanod, amikor belekezdesz a Youtube business-be

Nem lehet elégszer emlegetni, hogy mennyire fontos a videóba pénzt és energiát fektetned. Légy egy műsorvezető, vagy maga a rádió, VIDEÓ ÜGYBEN MEG KELL JELENNED!
Mit kell átgondolnod mielőtt belekezdesz? Ebben segítünk ma!

seth-doyle-78214_1.jpg

(Forrás:Seth Doyle on Unsplash)

Ne legyenek illúzióink!
Egy Youtube csatorna futtatása ugyanolyan megterhelő lehet, mint egy rádió életben tartása. A vlognation.com szakértői szerint négy dolgot kell észben tartanod egy Youtube videó elkészítése előtt - bárhol is állj a fejlődésben.

Kezdj el készíteni Youtube videókat - de először csak magadért!

Nagyon sok érdekes rés van még a Youtube-on! Egy beauty vlog, tech csatorna, vagy az örökzöld gaming hamar sok követőt szerezhet magának, főleg más virágzó közösségeknek köszönhetően. Viszont, ha semmi érdeklődésed nincs a téma iránt, akkor nagyon nehéz idők várnak Rád!

A Youtube sikeressége a rendszeres, vonzó tartalmakra támaszkodik!

Időbe telik, amíg egy csatorna felépül, mert folyamatosan fel kell töltened videókat, hogy a nézők elköteleződhessenek irántad, és a témád iránt. Két oka van, ha nem jön a siker:

  • Az első az idővel függ össze. Ha egy év alatt is sokat kell vadásznod a témákra, akkor lehet, hogy egy kicsit kiégtél, de még inkább lehetséges, hogy nem jó témát találtál.
  • A második a természetes szenvedély, amely átragyog és nem tudod hosszan tettetni. A legjobb, ha olyan témát választasz, amiért mondjuk 10 év múlva is tudsz lelkesedni.

Egy márkát építesz - nem csak egy Youtube csatornát!

Ha Youtuber leszel, akkor egy márka felépítésére kell törekedned, nem egy csatornáéra! Ez azt jelenti, hogy a nézőidnek azonnal fel kell ismerniük bármely webhelyen, vagy bármely felületen még akkor is, ha az nem tartalmaz képet. Ehhez sok dolgot kell figyelembe venned:

  • Legyen markáns megjelenésed a többi közösségi média csatornán is. 
  • Hozz létre egy logót a csatornádnak és egy egységes arculatot, ami megjelenhet a különböző látvány elemeken.
  • Készíts és tartsd be egy következetes feltöltési ütemtervet. Ez a rendszeresség segít megőrizni az arcodat a nézők elméjében.

Minden Youtuber nulla feliratkozóval kezdte

Bár néha úgy tűnhet, hogy lehetetlen növekedni a Youtube-on, csak emlékezz arra, hogy mindenki a nulláról kezdte. Ahogy elkezdesz videókat gyártani hamarosan olyan képességed lesz alkalmazkodni a trendekhez, alakítani a személyiséged csillogtatásán, ahogy nekik.
De várj csak!
Hiszen ez neked rádiósként már lehet megy is!
Győződj meg róla, hogy mindig a jobbra és jobbra törekedsz, hogy a csatornádat a márkádat a következő szintre vidd.

Építs közösséget, ne versenyezz!

A médiával ellentétben a Youtube csatornáknak nem kell versenyezniük egymással. A nézők több csatorna eseményeit is tudják követni, és mindegyiket ugyanolyan elánnal. Aki vesz egy porszívót, annak nem kell egy másik porszívó - ugyanígy, aki hallgat egy rádiót, már nem tud közben egy másikat - viszont egy videó után indul egy másik, szépen sorban. Tehát, amikor belépsz a Youtuberek világába vonj be más alkotókat a közösségből. Egy-egy közös munka, vagy csak szimpla kommentelgetés sokat dobhat az ismertségeden ebben a közegben.

Lesznek hullámvölgyek és igazi csúcsok. Tartsd észben ezt a négy dolgot és mindig tudni fogod, hogy miért küzdesz! Tudni fogod, majd, hogy hogyan leleted örömödet ebben az épülésben. Mint, amikor elindultál...
Ráadásul egy olyan stábbal és háttérrel, amivel már eleve rendelkezel ez még könnyebb lesz.

Forrás: vlognation.com