Hogyan építsünk egy jó kapcsolatot a stábtagokkal?
Mindig azon küszködök magamban, amikor a rádiózáson belül boncolgatnám az employer branding témakörét, hogy egyáltalán van ennek létjogosultsága.
Pedig van! Ennek a témának például mindenkor!
(Photo by Toa Heftiba on Unsplash)
A közelmúltban beszélgettem egy program igazgató barátommal, aki éppen azt emlegette, hogy a munkáltatói márka egy rádión belül szinte mindegy is, mert a friss tehetségeket egy jó vezető keresi és kiszúrja.
Abban igazat kell adjak neki, hogy maga a fejvadászat nem az a feladat, ami egy munkáltatói márkának be kell teljesítenie egy rádión belül, de "prio 2-ben" ott van az is, hogy a meglévőeknek is azt kell érezniük, hogy ez egy fantasztikus hely!
Ennek egyik fontos területe, hogy hogyan tartjuk a kapcsolatot a kollégáinkkal.
Itt nem csak arról van szó, hogy hogyan juttatjuk el nekik a holnapi promóció részleteit, aminek már tegnap kellett volna mennie, hanem leginkább arról, hogy milyen módon kezdünk el velük személyes interakciót folytatni.
Erre már létezik e-mail, chat, hívás és kitudja még micsoda, de a legfontosabb mégis a természetes és valódi kapcsolat lenne.
Erről írt egy sistergős összefoglalást az employerbrand.hu csapata.
Egy valamit az elején szögezzünk le: Fontos a kiegyensúlyozottság, egymás ismerete, hiszen ezek révén jóval hatékonyabb lehet az együttműködés a kollégák között. A chatprogramokkal és a kommunikáció "felhígulásával" azonban ritkábbak lesznek a közvetlen, személyes kapcsolatteremtési formák.
Akkor mégis hogyan lehet ennek visszahozni a báját a stábban?
Klubbok és tematikus estek
Itt persze nem Burda szakkörre kell gondolni, de a különböző közösségi programok szervezése egyszerű és kézenfekvő megoldást nyújt nekünk erre a problémára. A jelszó a fakultatív jelleg. Legyen ez egy könyvklub, vagy egy társasjáték est, esetleg egy kocsmában kávézóban történő találkozás, ahol mondjuk kitárgyaljátok ezt a cikket.
- Ha két rádiós leül egymással úgysem esik semmi másról szó csak a rádiózásról :) -
Nyiss a család felé!
Ahogy arról bölcsen Lauscher Zoli is írt a hétvégén a család számunkra az egyik legnagyobb felhajtó erő és támogató közeg egyben. Ezért feléjük nyitni egy okos és lelkiekben is gazdag lépés lehet. A családtagok, hozzátartozók nincsenek tisztában azzal, hogy tulajdonképpen mit csinál a pasijuk, a testvérük, a gyerekük a munkában, illetve hogy milyen közösségben tölti napjának jelentős részét. Azt is érdemes megértetni velük, hogy az, amit adásban hallanak a szerettükből és az ő munkatársaiból az néha köszönőviszonyban sincs a valódi énjükkel. Az egyik a műsornak szól, a másik a valóságnak.
Kiszakadni a hétköznapokból
A blog beszámol két különleges munka utáni eseményről. A Bitly nevű tech cég hét közbeni koktélozást szokott szervezni, - nem feltétlenül alkoholosat - míg a PhotoShelter tech cég munkatársai pedig közösen főznek sört minden hónapban.
Itt nem a speckó eseményen van a hangsúly. Sokkal inkább az a lényeg, hogy kiszakadjunk a hétköznapokból. Még mozzanat lépés, hogy jó kapcsolatot teremtünk a kollégákkal.
A szakértők szerint nagy előrelépést jelenthet, ha átgondoljuk azt, hogy milyen összejövetel vagy program jelenthet újdonságot a céges közösség életében. Ez lehet egy nap közbeni közös nassolás, vagy egy közös állat gondozása.
Ezeket a saját kedvetekre teremthetitek meg, és nem kell szégyenlősködni!
Egyébként is, mindenki azt hiszi, hogy a mi életünk és munkánk csupa játék és zene, pedig mi eszeveszett módon komolyan vesszük.
Éppen ezért sokat jelenthet egy-egy ilyen közös alkalom. Fejlődik benne az egyén és a csapat egyaránt! És nem válik taposómalommá az imádott tevékenységünk...
Forrás: employerbrand.hu
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.