"...a rádiózás sok izgalmas változást tartogat még mindenki számára" - Staféta Török Mónikával

"...a rádiózás sok izgalmas változást tartogat még mindenki számára" - Staféta Török Mónikával

Amikor Mónikával lebeszéltem, hogy ő veszi át a Stafétát ezen a héten még a nap is kisütött. Ritka sugárzó személyiség, akit jó megismerni. Beszámolók alapján ez adásban is többszörösen átjön.
Ideje megismerni őt!
Hölgyeim és Uraim! Török Mónika!

torokmonika2.jpg

1. Vissza tudsz emlékezni az első pillanatokra, amikor rádióstúdióba léptél? Mit éreztél?

Izgalmat, kíváncsiságot... Még 18 éves se voltam, amikor a középsuliban megjelent egy plakát, hogy a Tisza Rádió új hangokat keres. Akkoriban a Szeged Plázaban volt az a látványstúdió, ahol a középiskolások, egyetemisták bontogathatták a szárnyaikat. Ez miért alakult így? Az már történelem.
Meghallgatásra még a tápéi (Szeged) régi stúdióba mentem, ott kaptam egy papírt a "felolvasnivalóval", majd beküldtek a stúdióba, ahol csak én voltam, egy mikrofon és az üvegfal. A torkomban dobogott a szívem. Ez az érzés még mindig visszaköszön, amikor felgyullad a piros lámpa.

2. Hogy emlékszel vissza, hogyan fejlesztetted magad az elején?

Csak csináltam, és mentem a többiek után. Ha más elmehet FM rádióhoz, akkor én miért ne tehetném meg? Ez 19 évesen korai volt, de legalább megtanultam milyen, ha kirúgnak. Visszaléptem egyet.
Nagyon szerencsés vagyok, mert olyan orgánummal áldott meg az ég, amilyen van, és azért, mert mindig volt valaki, aki látott bennem fantáziát. Soha sem titkoltam, én nagyon-nagyon béna voltam, nagyjából 5 év kellett, ahhoz, hogy egyáltalán megtaláljam a „Hangom”. Volt olyan, amikor az egészből ki akartam szállni, de eddig ez a szakma, hivatás, varázslat, szerelem – kinek melyik megfogalmazás tetszik – mindig visszarántott.

3. Volt-e műsor álmod, és van-e még műsor álmod?

Nincs és nem is volt. Arra vágyom, ha valaki meghall, azt érezze, "húú ez jó"!

4. Most hogyan fejleszted magad?

Régen is szerettem, amikor egyszerre több rádióban dolgozhattam, mert több rendszerbe láthattam bele, több nézőpontot ismerhettem meg. Ma már a technika ott tart, hogy szinte bárhol ott lehetünk virtuálisan. Így most a távmunkában próbálom ki magam, ami megköveteli a széleskörű tájékozottságot. Illetve visszaülök az iskolapadba és nekifutok a kommunikáció- és médiatudomány szaknak, ami rengeteg frissítő tapasztalatot kínál.

5. Vissza tudsz emlékezni az utolsó pillanatra, amikor rádióstúdióba léptél? Mi éreztél?

Régen a stúdió második otthonom volt, most az első : ) Mit éreztem/érzek? Folytonos bizonyítási
vágyat.

torokmonika.jpg

6. Meséld el mit adott az életedben a rádiózás?

Mindent és semmit. A szerelem már csak ilyen, furcsa kettősség van benne. Rengeteg ember, ismerős, barát, szakmai példa, feladatok - rádión belül és kívül. A különlegesség érzése.
Folyamatos kihívások, utazások, bulik, újabb és újabb szerepkörök. És még ezernyi dolog. Csak épp egy idő után rájössz, hogy nem tudsz nélküle élni.

7. Hogy látod a rádiózás jövőjét?

Mindig is lesz rádió, a kérdés inkább az milyen formában. Még egy ideig biztos nem szabad leírni a hagyományos rádiózást. Az emberek igénylik a szerkesztett tartalmat, még akkor is, ha kevésbé figyelnek rá oda. Ezért született meg a „háttérrádiózás” fogalma például. Számtalan nehézség és megoldandó feladat van, nem csupán egy-egy műsorvezető életében, de általánosságban is. Most az egyik égető probléma például a műsorvezetői, hírszerkesztői utánpótlás. Ez életre hívta azt, hogy vannak olyanok, hozzám hasonlóan, akik távolról dolgoznak, de gondolhatunk a hírszolgálatokra is, amelyek segítségével sok helyen a helyi gyártású híreket váltják ki.
Egy biztos: a rádiózás sok izgalmas változást tartogat még mindenki számára.

8. Mivel inspirálódsz, ha úgy érzed „leeresztettél”?

Keresek valamit, ami új! Ez lehet egy koncert, egy színházi előadás, egy sorozat, egy új recept kipróbálása, vagy csak lemerészkedni az edzőterembe. A lényeg a pozitív élmény!

9. Mi a kedvenc rádiód, vagy rádiósod, akitől sokat tanulsz, vagy tanultál?

Felsorolnám, de félek, nem lenne teljes a lista. Hiszek abban, hogy mindenkivel okkal találkoztam, és mindenhol azt a tapasztalatot, élményt kaptam, ami miatt fejlődhettem és olyanná válhattam, akit ma jó hallgatni.

10. Itthon szerinted melyik három rádió, akitől a legtöbbet lehet tanulni?

Nem szeretnék itt sem kiemelni egy rádiót sem, hiszen mindegyiktől tanulhatunk.

+1 Ki legyen a következő?

Incze Annamária, Rádió 1 Pécs. Eddig műsorvezetők adták egymásnak a stafétát, de egy rádióban kiemelkedően fontosak a hírek, így azok is, akik készítik őket.