Mi különbség lehet egy podcast és a rádió hallgatása között?
Egy, az AudioBoom által készített felmérés rámutatott sok apróságra a szériák és a rádiók hallgatása között.
Mutatjuk mire...máris.
(Photo by Jeff Sheldon on Unsplash)
A podcasteknek helyet adó óriás 8000 hallgatót vizsgált meg az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban, megállapítva, hogy a 25 és 44 éves korosztályon belül átlagosan napi két órát fogyasztanak náluk tartalmat.
Több, mint kétharmaduk - 68% - azt állította, hogy kevés rádiót hallgatnak, főleg azért, mert a kedvenceik fent vannak podcast formátumban is.
Ebből a mintából 81%-uk hallgatott kontentet okostelefonon.
A felmérés arra is rámutatott, hogy a hallgatók 63%-a nagyobb figyelmet fordít a podcast hirdetésekre, mint a rádiósra. Továbbá 60%-uk vásárolna olyan terméket, amelyet egy podcastben hallott, 40%-uk pedig tovább is adná pozitív tapasztalatait családtagjának, barátjának.
A jelentés összefoglalója szerint a válaszadók 93%-a azt állította, hogy befejezi azt a podcastet, amit elkezdett hallgatni.
Az AudiBoom nemzetközi alelnöke kifejtette: "A hirdetők egyre inkább azokat a megoldásokat keresik, ahol a szóbeli tartalommal a fiatalabb közönséget is el lehet érni, ráadásul demográfiailag jól targetálhatóak."
És mi lehet ebben a pláne, nekünk rádiósoknak?
A rádiónkkal megteremtünk egy emocionális alapot, amit aztán podcastre IS átköltöztetve tovább kamatoztathatunk. Ez innentől win-win szituáció!
Forrás: The Drum
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.