Mi különbség lehet egy podcast és a rádió hallgatása között?

Mi különbség lehet egy podcast és a rádió hallgatása között?

Egy, az AudioBoom által készített felmérés rámutatott sok apróságra a szériák és a rádiók hallgatása között.
Mutatjuk mire...máris.

jeff-sheldon-3225.jpg

(Photo by Jeff Sheldon on Unsplash)

A podcasteknek helyet adó óriás 8000 hallgatót vizsgált meg az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban, megállapítva, hogy a 25 és 44 éves korosztályon belül átlagosan napi két órát fogyasztanak náluk tartalmat.

Több, mint kétharmaduk - 68% - azt állította, hogy kevés rádiót hallgatnak, főleg azért, mert a kedvenceik fent vannak podcast formátumban is.
Ebből a mintából 81%-uk hallgatott kontentet okostelefonon.

A felmérés arra is rámutatott, hogy a hallgatók 63%-a nagyobb figyelmet fordít a podcast hirdetésekre, mint a rádiósra. Továbbá 60%-uk vásárolna olyan terméket, amelyet egy podcastben hallott, 40%-uk pedig tovább is adná pozitív tapasztalatait családtagjának, barátjának.

A jelentés összefoglalója szerint a válaszadók 93%-a azt állította, hogy befejezi azt a podcastet, amit elkezdett hallgatni.

Az AudiBoom nemzetközi alelnöke kifejtette: "A hirdetők egyre inkább azokat a megoldásokat keresik, ahol a szóbeli tartalommal a fiatalabb közönséget is el lehet érni, ráadásul demográfiailag jól targetálhatóak."

És mi lehet ebben a pláne, nekünk rádiósoknak?

A rádiónkkal megteremtünk egy emocionális alapot, amit aztán podcastre IS átköltöztetve tovább kamatoztathatunk. Ez innentől win-win szituáció!

Forrás: The Drum