Hogyan motiváld a legjobb embereid 2017-ben?

Hogyan motiváld a legjobb embereid 2017-ben?

Múlt héten foglalkoztunk már az employer branding fogalmával, most ezt a témát szeretnénk tovább gördíteni...mert fontos!
Egyes vállalatoknál ma is él még a felfogás, - és ha jobb rádió vagytok, akkor nálatok is -  hogy ha havonta többet fizetünk egy alkalmazottnak, az minden bizonnyal keményebben fog dolgozni, és ha az eredményekért cserébe pénzbeli jutalmat ígérünk és adunk, hatékonyabb lesz majd.
Nos, ez egyáltalán nincs így! De akkor hogyan van?
Mutatjuk!

sarvar11.jpg

Egy modern cégnek egyszerre többféle ösztönzési technikát is alkalmaznia kell!
Bármennyire is hihetetlen, de az, hogy a pénz az egyik lehető legrosszabb motivációs eszköz, nem újkeletű – például számos közelmúltbéli kutatás igazolja.

2010-ben a Journal of Vocational Behavior szaklapban publikáltak egy kutatását, amelyben több mint 15 ezer munkavállalót vizsgáltak. A kutatók kimutatták, hogy az egyes dolgozók fizetésének nagysága és a munkahellyel szembeni elégedettségük között alig az esetek 2 százalékában mutatható ki összefüggés.
Edward L. Deci a Psychological Bulletin szaklapban publikált kutatása majdnem alapműnek számít ebben a témában.
Kimutatták, hogy
• ahogyan az értékes feladatokért cserébe adott pénzbeli jutalmak mértéke növekszik, a motiváció úgy csökken, illetve
• ha a dolgozók előre tudják, mennyi pénzt kapnak egy adott feladatért jutalomként, még jobban csökken a motivációjuk.

Mi lehet hatékonyabb a pénznél?

  • a szóbeli elismerések,
  • az előrelépési lehetőségek
  • a cég által finanszírozott továbbképzések
  • és egy sor egyéb motivációs technika.


Ahhoz azonban, hogy hatékonyan motiváljunk, adatokra van szükségünk! Egy felkészült cégvezetés ugyanis nem akarja mindenkire ugyanazt ráerőltetni: tekintettel van a kollégák, műsorvezetők eltérő, egyedi igényeire, és aszerint jutalmazza őket, hogy ők mit tartanak értékesnek.
Ezt egy szimpla adatgyűjtéssel elvégezhetjük, a jutalmazás nagy részét ezt követően pedig automatizálhatjuk: az alkalmazottak ugyanúgy értékelik majd, hogy ennyire tekintettel vagyunk rájuk.

És ennek mi köze a rádiód (employer) brandjéhez?

Ha szakembereket akarunk megnyerni magunknak, valószínű, hogy komoly szaktudást követelő, értékes munkát akarunk végeztetni velük – tehát jó eséllyel jutalmazzuk is őket, ha kiemelkedően teljesítenek.
A legtöbb cég alkalmazza ezt, a jutalmak azonban szinte mindenhol ugyanolyanok. Pénzbeli bónusz, a cég által fizetett nyaralások, csapatépítő rendezvények vagy a karácsonykor adott kevéssé kreatív ajándékok jelentik általában a pluszt.

Tipp!
Kérdezzük meg, mit szeretne jutalomként a dolgozó, ha jól teljesít, és így számára valami valóban értékes célt teremtünk az anyagiakon felül. Így kivételesen törődőnek számítunk majd.
Mindez pozitívan járul hozzá a brandhez, azt mutatja, hogy a vállalat valóban törődik a dolgozókkal.

Forrás: Employer Branding Kézikönyv