Hogy segíthet egy kecske jobbá tenni a kontented???
Te sem gondoltad volna, de pont egy irodányi kecske fog újdonságot mutatni Neked.
Úgy lesz!
Várj ez jobb illusztráció:
Na!
Mark Ramsey osztott meg egy történetet az oldalán, amiben egy régebbi story-t elmesélve - és megmutatva - a híres Buzzfeed-be invitált.
A platform újításairól ismert jómunkásemberei pedig úgy gondolták, hogy, amíg az egyik főnökük éppen egy meetingen van telerakják az irodáját kecskékkel és szénával.
Az egész jelenetet kitolták Facebook Live-ra és természetesen odabent is kuncogva figyelték a történéseket.
Itt megnézheted az akciót:
És itt jön az érdekes rész:
Amíg a kecskék békésen legelésztek az irodában a nézettség folyamatosan nőtt. És még annál is jobban, mint elsőre gondolnál. Nőtt, na!
Azonban, amikor a főnök visszatért és találkozott a jószágokkal a nézettség beszakadt!
Más szavakkal ami a nézettséget felhúzta az a
bizonytalanság
Még egyszer ugyan, - amikor a bizonytalanság véget ért - elért egy másik csúcspontot a nézettség. Kevesebben ugyan, de tudni szerették volna, hogy mi fog történni. És mivel semmi nem történhetett, mivel a bizonytalanságnak - az átverésnek - vége lett, vége lett az érdeklődésnek is.
Mark Ramsey itt tette fel a kérdést:
Te mit teszel, hogy fenntartsd a bizonytalanságot, hogy felcsigázd a hallgatóidat?
Szerinte a felcsigázás nem egyenlő a bizonytalansággal. Nem, hacsak nem teszi a nézőt, a hallgatót még éhesebbé a következőkkel iránt.
Csak a bizonytalanság okoz bizonytalanságot.
Egy promó nem okoz bizonytalanságot, kétséget.
Az maximum csak egy "közlemény" lehet, ami a szakember szerint inkább azt mutatja egy hallgatónak, hogy valamit el akarunk adni neki, ráadásul inkább csak nekünk rádiósoknak fontos, mint egy hallgatónak.
Csak a bizonytalanság okoz bizonytalanságot.
A "nemannyiratitok" titka a sorozatoknak, hogy végül otthagyja benned a kérdést:
De mi a túró fog történni legközelebb?
Ugyanez a titka az összes TV sorozatnak, mozifilmnek, jó könyvnek és bárminek, ami történet meséléssel foglalkozik.
Ramsey szerint a legnagyobb "baj" az audióval - különösen a rádióval és az online rádióval - hogy túlságosan következetes, mindig a mostban van, ami nem épít semmi mást csak a "következetes mostságot".
Ez tökéletes arra, hogy beteljesítse az elvárásokat vele szembern, de nem a legjobb arra, hogy felfűtse az érdeklődést és megalkossa a "hallani akarom" érzést.
Ugyanazok a momentumok, gig-ek épülnek ki a reggeli műsoroknak. Nincs semmi újdonság - tartja a markramseymedia.com tulajdonosa.
Mi az a hajtóerő, ami végül a bizonytalanság érzéséhez vezet?
Érdekes belegondolni a fejtegetésének utolsó mondatába:
Hacsak nem hozzuk el az éhséget azzal kapcsolatosan, hogy mi jön még az adónkon, el fogjuk bukni minden más érdeklődés megteremtését.
Neked mi a véleményed erről? Beszélgessünk erről, akár itt is.
Facebook-kal kommentelhetsz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.