Milyen lesz a jövő rádiója? Megmondják a jövő hallgatói

Milyen lesz a jövő rádiója? Megmondják a jövő hallgatói

A rádió multiplatform lesz. Ez a tételmondat olvasható ennek a nagyon fontos cikknek első mondataként. Ez olyan biztos, mint, ahogy te ezt olvasod. Nézzük mire gondolnak?

alex-blajan-99475.jpg

(Photo by Alex Blăjan on Unsplash)

Fontos, hogy máshogy kezdjünk el gondolkozni a jövőnkről:

A rádió multiplatform lesz.

Az AM és FM az útja annak, hogy eljuttassuk "magunkat" a hallgatóinkhoz, de vegyük észre, hogy léteznek más megoldások is:
DAB, műhold, HD, internet és egyéb más módok.

Erről írt a mértékadó RadioAssistant.com, ahol számokkal is alátámasztották fantáziálgatásaikat.

Példának elsőként az Egyesült Királyságban élő embereket hozták, ahol sokféleképpen hallgatják a rádiót. AM -en és FM-en például csak 50%-uk.
Ehhez képest a netes hallgatás elég kicsi: mindössze 10%.

A RAJAR egy rádióra szakosodott cég az ő legutóbbi kutatásukban 621 gyereket kérdeztek meg 9 és 14 év között és az derült ki, hogy igen 

a gyerekek még mindig hallgatnak rádiót!

A felmérés szerint a brit gyerekek 74 százaléka hallgatja a rádiót minden héten, és 68 százaléka azt vallja, hogy kedveli vagy szereti.

És mi még az érdekes?

  • A rádiót hallgatók 60%-a hallgatja a "rádiót a rádión keresztül". Ez 10,7 órát jelent egy héten.
  • Viszont 20% hallgat rádiót a laptopon vagy a számítógépen, és mintegy 25%-a hallgat rádiót a TV-n keresztül. Azok, akik ezeket a platformokat használják, ugyanannyi időt hallgatnak, mint akik rádiótón teszik mindezt - hetente több mint tíz órát.
  • Közel 30%-a hallgatja a rádiót okostelefonján vagy táblagépén, és ők azok, akik hosszabb ideig hallgatják: heti 13 órát.
  • Sőt!Szintén közel 10 órán keresztül, több mint 15%-uk használja a kiegészítő szolgáltatásukat, mint a BBC iPlayer, vagy a Capital és KISS alkalmazásai.

Tehát a jövő hallgatói több platformon hangolják rá magukat a rádióra. Mert

A rádió multiplatform lesz.

Gondolkozz szélesebb körben!Nálatok milyen lépések születtek már erre?