Még pontosabban elemezhetjük táborunkat - büntetik a túl sokat posztolókat
A rendszeres 42NET Blog olvasók - Ti! - hozzászokhattak ahhoz, hogy segítséget próbálunk nyújtani a rádióhoz kapcsolódó határterületekben is. Ilyen a közösségi média megjelenésetek is, amelyen belül, most két Facebook-kal kapcsolatos változást osztunk meg Veletek!
- Azoknak kedvezett most a Facebook, akik áldoznak néha arra időt, hogy elemezzék közönségüket. Új adatokkal frissítették ugyanis adminok számára az Insight táblát - ez főleg a hirdetésekben könnyíti meg a munkánkat.
Mostantól megnézhető, hogy a landing page-ünket hányan nézték meg és szegmentálhatjuk az új, és visszatérő látogatókat.
Az első arra fogja felhívni a figyelmet, hogy milyen fontos egy mobil optimalizált érkeztető oldal léte. Hogy ne mondjam: egy welcome felirat!
A legtöbb átkattintó hirdetésnek a célja az, hogy rákattintsanak - nem meglepő - aztán megérkezzenek egy adott, specifikus oldalra. Mondjuk akár rögtön az online hallgatásra sarkalló gombodra. Vagy a legújabb promóciód landing page-ére.
Az új mutatóval a Facebook az üzleteket arra biztatja majd - remélhetőleg - hogy a konverziókat még hatékonyabban tervezzék meg.
Ezen kívül fontos még, hogy mostantól látható olyan adat is, ami megmutatja, hogy hány ember találkozott a márkánkkal, miközben ide-oda libbent a szeme a képernyőn, sőt az ajánlásokat is tudja összegezni, azaz, hány ember mutogatta, helyezte előtérbe az oldalunkat másoknak.
A Facebook tehát három új adatot jelenít meg az adminoknak: a követéseket, az előnézeteket és az ajánlásokat.
Valahogy így:
- A másik újdonság, inkább egy figyelmeztetés, főleg azoknak, akik imádnak híreket megosztani a személyes oldalukon. Ha aktív vagy személyes profilodon, akkor ez fontos lehet!
Ez már a Facebook álhírek elleni harcának első lépése, aminek a felhasználók örülhetnek leginkább...mi pedig maximum óvatosabbak lehetünk.
A lényeg:
Módosítják a hírfolyam algoritmusát, és mostantól a túl gyakran posztoló felhasználók linkjei háttérbe szorulnak a News Feedben.
Mire vigyázz?
Ne ossz meg
- kattintásvadász hírt
- álhírt
- szenzációhajhász cikket
A változtatás gyakorlatban úgy fog kinézni, hogy a „szemetelő” felhasználóktól kevesebb bejegyzés kerül majd elénk miközben a hírfolyamot böngésszük. Ez független attól, hogy naponta mennyi tartalmat osztottunk meg.
Ez csak a linkekre vonatkozik majd, a fotókra, szöveges posztokra, bejelentkezésekre nem.
No para! Ez csak az egyik szempont, ami alapján a Facebook rangsorol majd.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.