Elhagyják a fiatalok a Facebook-ot. Mit tehetünk ellene?

Elhagyják a fiatalok a Facebook-ot. Mit tehetünk ellene?

Mi is szeretünk  a fiatalokról értekezni. A rádiózás kapcsán már latolgattuk, hogy vajon maradnak-e "házon belül", most meglepődve kell tapasztalnunk, hogy ugyanez foglalkoztatja a legkevésbé várt platformot...a Facebookot!

anthony-da-cruz-353224.jpg

(Photo by Anthony Da Cruz on Unsplash)

A fiatalok lassan, de biztosan elhagyják a Facebookot. 
2 milliárd felhasználó összehozott egy 71%-os bevétel növekedést, így nem mondanánk, hogy vacognak a főhadiszálláson, de azért zümmög a szúnyog a sötétben.

Minden jel arra int, hogy fontos megfigyelni a külnböző viselkedési mintázatokat a különböző demográfiai jellemzők alapján. 
Miért?
A közösségi média képe egyre változatosabbá és versenyképesebbé vált, ez pedig azt eredményezi, hogy a felhasználók egyre több felületen tölthetik el idejüket.

Az eMarketer egy újabb tanulmánya megmutatta, hogy a tizenévesek és a fiatal felnőttek több időt töltenek az Instagramra és a Snapchatra. Ez látható ezen a diagramon:

És, ami ezen nem látszik:

  • A havonta Facebookot használók tábora 2017-ben 2,4%-kal növekedtek, de a 12-17 éves korosztály 4%-kal csökkent
  • A Snapchat ebben az évben 8%-os felhasználói növekedést jelentett az Egyesült Államokban
  • Az Instagram felhasználóink a száma várhatóan 23,8%-kal nő az Egyesült Államokban, a 12 év alatti felhasználók 19%-kal nő, míg a 12-17 éves demográfiai korcsoportban a növekedés pedig 8,8%

Ezalapján mit tanácsolnak a szakemberek?

1. Válts persektívát!

Ha meg szeretnénk célozni a tizenéveseket és a huszonéveseket, fontoljuk meg a szüleik bevonását is. Az "akarok" a gyerekektől származik, de a "meg tudom vásárolni" a szülőktől jön. Éppen ezért érdemes építkezni mindkét csatornán, mert az ott kialakított közönségünkkel tudunk mit kezdeni hirdetői oldalról is.

2. Kezdj el gondolkodni más csatornákban is!

Fontoljuk meg, hogy az Instagram és a Snapchat beépüljön-e a közösségi média márkakészletetekbe? Az Instagram például több márkakötelezettséget ér el,  mint bármely más social csatorna. Így ezt a felületet nagyon is érdemes használni a rádiónk saját népszerűségének növeleésére.

3. Illeszkedjen a kontent az új közeghez!

A fiatalabb felhasználók úgy szeretik használni a Snapchatet, hogy más fiatalabb felhasználókkal kapcsolatba léphetnek, miközben elkerülik a szülők óvó szemét. Ez azt jelenti, hogy egy pénzügyi vállalat, vagy az utazási irodák tartalma az adott csatornán nem túl szívderítő. Viszont egy rádióé annál inkább...

Ismerkedjünk meg a felhasználókkal, és adjunk nekik olyan tartalmakat, amelyek alkalmasak arra, hogy azon a csatornán sikereket érjenek el. Például, ha Instagramra építünk, akkor ne gondolkodjunk hosszú videókban!

4. Ne temesd el a Facebookot!

A Facebooknak van a legjobb hirdetési rendszere a közösségi hálózatok között. Mivel ő az Instagram tulajdonosa, használhatjuk azokat a képességeit, amelyekkel egyszerre célozhatjuk meg a tizenéveseket az Instagramon és a szüleiket a Facebookon.

5.  Semmi pánik

Ha holnap feltűnik egy hamradik platform, akkor ne ess pánikba...mert így lesz! Folytasd a jelenlegi stratégiád végrehajtását és légy nyitott a kísérletezésre! Nekünk azért megnyugtató ez, mert egy alapcsatornánk mindig lesz...a rádiónk, vagy a podcastünk.

Forrás: Social Media Today