Instagram-ot vagy Snapchat-et építsek a rádiómnak?

Instagram-ot vagy Snapchat-et építsek a rádiómnak?

A mostanában kurrens vitákon túl - street Food vs. lángos, tölcsérben vs. kürtős kalácsban, Amerika Kapitány vs. Vasember - egy kérdés foglalkoztatja igazán a hazai közösségépítőket:
Instagram vs. Snapchat?
A választ a végén találod!

snapvsinstaheader.jpg

Forrás: 5WPR

A Social Daily azzal foglalkozik írásában, hogy melyik platformot érdemes építeni?
Erre számokkal alátámasztottan tesznek kíséretet, amelyeket most a rádiónk szempontjából is meg kell vizsgálni:

  • Az Instagram tavalyi jelentése szerint a - teljes mértékben a Snapchat-től lopott - Instagram Stories funkció elérte a 250 millió napi felhasználó számot. 
  • Ezzel szemben a Snapchatet napi szinten 166 millióan használják.
  • A Snapchat vitathatatlanul alkalmas a Z generációs célcsoport elérésére. A felhasználók 60%-a 25 év alatti. Sőt, a nagy részük önkifejezésre és kreativitásra nyitott, erős személyiséggel rendelkező fiatal. 
  • Az Insta ezzel szemben jól teljesít az idősebb korosztályban is. Az USA-ban a 18-29 év közöttiek 59%-a pörgeti naponta a képeket, de a 30-49 korosztályban is jelentős ez az arány - 33%.
  • Az Instagram elsősorban olyan vállalkozások számára lehet érdekes, akik konkrét, kézzel fogható termékeket értékesítenek, amit vizuálisan jól lehet szemléltetni. És, habár a rádiónk kézzel fogható terméket nem teremt, de vizuálisan remekül bemutatható. Igénylik is, hiszen felmérések szerint a legjobban a backstage jellegű bepillantásokat fogadják.  
  • Éppen ezért a - Snapchat-re jellemző - laza kommunikációs hangvétel helyett az Instán jobban megéri meggondolni, hogy mennyire “stílusos” tartalmat teszünk fel, és valószínűsíthetően érdemes több erőforrást szánni a beállításra és az utómunkákra.

És mi újság Magyarországon?

Nem kell nagy jártasság ahhoz, hogy lássuk, hogy itthon mennyien használják ezeket a platformokat.
Egy felmérés szerint például egy budapestnyi ember használja a képmegosztót - 910.000 fő - míg a Snapchat-et 493 ezer ember, de azok nagy része 25 év alatti.

Ha egy voksot kellene tennem, akkor az Instagram-ra tenném...és nem a számok miatt.

Az eladható felületek, az ügynökségek Instára berendezkedett értékesítési csatornái miatt!

Van benne pénz!
Ha egy 20 éves blogger lány több százezres szerződéseket köt a Coca-Cola-val, akkor a te rádiódnak miért ne sikerülhetne?
Nem érdemes kihagyni egy ilyen lehetőséget!

Azonban mindezeken túl a legfontosabbat szögezzük le:

A rádiódnak nem felületekre, hanem egy élő, jól működő közösségre van szüksége!

Ezt szinte bármelyik felületen elérheted, de a valódi, veled együtt mozgó csoport csak fáradságos és őszinte munka után alakulhat ki.
Szinte mindegy megyik platformot választod, az úgyis csak csatorna lesz.

A közvetlen, emberi kommunikáció, a közösség építés mikéntje fogja meghatározni, hogy sikered lesz-e a közösségi médiában, vagy sem!?

Jó munkát kívánunk benne!
Addig írd meg kérlek, hogy melyikre tettétek a voksotokat, vagy, ha mindkettőre, akkor miért?
Köszönjük szépen!