"...szerintem a hallgatói visszajelzés az igazi ajándék egy rádiósnak" - Staféta Szikora Tamással

"...szerintem a hallgatói visszajelzés az igazi ajándék egy rádiósnak" - Staféta Szikora Tamással

Szikora Tamás az a fajta rádiós, akire titkon, belül mindannyian szeretnénk még hasonlítani. Rengeteg lendület van benne, és nem csak adásban, hanem a civil életben is, amikor szakmáról kell beszélni vele. Zsenge korával Ferenczy Balázzsal képviselik a jövő generációját. Ja, és nem mellékesen ő lett nem is olyan régen az év diákrádiósa.
Hölgyeim és Uraim!
Szikora Tamás! rsz_szikora_tamas1.jpg

1. Vissza tudsz emlékezni az első pillanatokra, amikor rádióstúdióba léptél? Mit éreztél?

Kb. 10 – 11 éve volt, - kb. 10-11 évesen:) - hogy az akkori kisvárdai rádió stúdiójában Durucz Gabi körbevezetett. Nagyon élveztem minden percét!
Megismerhettem a szerkesztőséget, belenézhettem a napi több száz SMS-be, megtudhattam néhány kulisszatitkot. Amint hazaértem, egyből én is stúdiót próbáltam építeni a szobámból.
Néhány év múlva szétnézhettem mindkét nyíregyházi rádió szerkesztőségében. Hatalmas élmény volt, mai napig mindenre emlékszem!

2. Hogy emlékszel vissza, hogyan fejlesztetted magad az elején?

Ezt összevonnám a 4. kérdéssel „Most hogyan fejleszted magad?”, mert valahogy úgy érzem, még most is az elején tartok... lehet csak a korom miatt. Körülbelül 6 éve dolgozom az „éterben”, előtte internetes rádióban tanulhattam. Nagyon sokat hallgatok rádiót, mindig figyelem a műsorvezetők megszólalását, egy-egy topikot hogyan konferálnak fel, hogyan adják át a hallgatóknak, bizonyos szituációkat hogyan kezelnek adásban. Emellett olvasgatok fórumokat, cikkeket, de a gyakorlatiasságban hiszek. Rendszeresen visszahallgatom magam és próbálok a saját hibáimból is tanulni.

3. Volt-e műsor álmod, és van-e még műsor álmod?

Nagyon sok rádiósnak az az álma, hogy reggeli műsort készítsenek. Nekem valahogy nem ez, el nem tudom magam képzelni egy reggeli műsorban, ellenben napközben, 10 és 20 között bármi jöhet. Aktuális infók, rövid témák, amivel kicsit feldobhatom a hallgatók napját, közlekedési infók, játékok, kívánságműsor. Ez volt az álmom, és szerencsére most ezt csinálhatom Kisvárdán, minden hétköznap délután.

5. Vissza tudsz emlékezni az utolsó pillanatra, amikor rádióstúdióba léptél? Mi éreztél?

Minden nap várom a délutánt, mert akkor megyek a rádióba: 15-kor pedig villan fel a piros lámpa.
Ugyan már több éve rádiózom, de úgy érzem februártól csak igazán. Korábban az Egyetem mellett kevésbé volt lehetőség stúdióban dolgozni, most viszont hogy végeztem, teljes gőzzel rádiózom. Élvezet egy igazi stúdióból dolgozni, ahol azonnal reagálhatok a hallgatóknak, amikor nap mint nap kapjuk a közeledési infókat, találkozhatok a hallgatókkal ha bejönnek hozzánk a nyereményekért, ha felhívhatok valakit, akit rajtunk keresztül szeretnének meglepni. Szerintem nagyon király dolog...pont olyan, mint amilyenre gyerekkoromban vágytam!
Nagyon sokan sajnos ezeket már kevésbé értékelik, pedig szerintem a hallgatói visszajelzés az igazi ajándék egy rádiósnak. Ha pozitív, ha negatív, de engem hallgat, és visszajelez, azért hogy jobb legyek. Minden nap új lendületet adnak nekem a hallgatók!

szikora_tamas2.jpg

6. Meséld el mit adott az életedben a rádiózás?

Rengetek élményt, barátot. El nem tudom képzelni az életemet rádió nélkül:)
Szerintem ezt csak szívből lehet csinálni.

7. Hogy látod a rádiózás jövőjét?

Szerintem még nagy jövője van a rádiózásnak. Bár a Facebook, Youtube, Spotify és társai tényleg egyre népszerűbbek, de szerintem mi rádiósok, igyekszünk ezt úgy kihasználni, hogy a saját javunkra váljanak. Amíg népszerű a kívánságműsor, amíg 19:40-kor azt írják Neked, hogy „túlórázzak még, mert annyira jó” vagy mert „olyan jó lendületet adsz a munkához” és elégedettek a hallgatók, igenis van jövője. Szerintem a friss közlekedési információkkal, a lényegre törő mondanivalóval és a jó zenével meglehet fogni az embereket. Útközben úgysem fog netezni, így elsőként hallja a rádióból a traffipax infókat is. Ezt minden rádiónak ki kellene használnia.

Úgy gondolom Magyarországon mindenképp az FM rádiózásnak nagy jövője van még, pláne a kisebb városokban, falvakban, de annak örülök, hogy a Class FM a neten is próbálkozik, sok sikert kívánok nekik, remélem úttörőek lesznek ebben!

8. Mivel inspirálódsz, ha úgy érzed „leeresztettél”?

Kirándulok, bulizok, sportolok, lazulok, kocsikázok. Szeretek új dolgokat felfedezni. Ha elfáradok, legtöbbször csak annyi is új löketet ad nekem, ha csak bemegyek néhány boltba és meghallom, hogy a Friss FM-et hallgatják:)

9. Sorolj fel maximum három rádióst, akitől a legtöbbet tanulsz/tanultál?

Hú...egyértelműen megvannak a példaképeim, akiket nagyon tisztelek, és az egyik álmom,hogy egyszer velük dolgozhassak nap mint nap. A dobogóra ők fértek fel: Balogh István Vilmos, Debrecen egyik legprofibb műsorvezetője, és Molnár Gina a Best FM vezető hangja. Úgy gondolom, hogy ők a jövő rádiósai, tőlük tanultam/tanulok a legtöbbet a műsorvezetésről, és szintén nagy köszönet jár Szabó Csabának, a Csaba Rádió programigazgatójának, ő is mindenben segít!

10. Itthon szerinted melyik az a három rádió, akik a legelőremutatóbbak?

Music FM, Best FM. Nagyon profi és abszolút hallgatóbarát rádiók, szívesen dolgoznék itt a jövőben!

+1 Ki legyen a következő?

Nem kérdés, Balogh István Vilmos – Rádió 1 Debrecen