"Mindig nagy élmény bevonulni a stúdióba" - Staféta Ferenczy Balázzsal

"Mindig nagy élmény bevonulni a stúdióba" - Staféta Ferenczy Balázzsal

Múlt héten indítottuk el új rovatunkat a Stafétát, akkor Lauscher Zoli szereplésével, aki egy fiatal tehetségnek - bár szerintem ő maga utálja ezt a jelzőt - adta tovább a lehetőséget. A helyszínünk ezúttal Győr, a társunk pedig Ferenczy Balázs! Ő az, aki miatt érezhetjük, hogy van még remény a rádiózás jövőjét illetően.

ferenczybalazs.jpg

1. Vissza tudsz emlékezni az első pillanatokra, amikor rádióstúdióba léptél? Mit éreztél?

Még diákként történt, gyakornoknak jelentkeztem a Győr+ Rádióba. Lenyűgözött a stúdió, hatalmas élmény volt, izgatott voltam. Meglepetésemre nagyon barátságosan fogadtak. Ezután ellátogathattam a NEO FM-hez is egy délutánra, az maga volt a katarzis! Ennél már csak az első adásom volt nagyobb élmény! Sohasem felejtem el, mennyire izgultam!

2. Hogy emlékszel vissza, hogyan fejlesztetted magad az elején?

A középiskolában megalapítottam az iskolarádiót, ott minden reggel élőben készítettük az ébresztő műsort. A kezdeti tapasztalatokat itt szerezhettem meg. Ezeket rögzítettük és később aircheck-ekeltünk, kielemeztük rutinos segítőimmel. Később beszédórákra jártam, és elkezdtem demo anyagokat készíteni. Nagyon izgalmas része volt az életemnek.

3. Volt-e műsor álmod, és van-e még műsor álmod?

A rádió hétvégi műsora volt az álmom, ami teljesült is! Ezen kívül szívesen készítenék még esti lelazító adást, kellemes dallamokkal, levezető témákkal.

4. Most hogyan fejleszted magad?

Időnként továbbra is meghallgatom, hogy mit sikerült adásban összehozni. Amelyek javítandóak, azokat mindig összeírom és ezeken dolgozom a következő időszakban. Szeretem a kihívásokat, szívesen veszek részt új feladatokban, legyen az élő reggeli műsorban való műsorvezetés, vagy ilyen volt az EYOF ideje alatti napi hírösszefoglaló műsor. Beszédtechnikai feladatokat szoktam még gyakorolni, illetve olvasok.

5. Vissza tudsz emlékezni az utolsó pillanatra, amikor rádióstúdióba léptél? Mi éreztél?

Igen! Most hétvégén volt. Mindig nagy élmény bevonulni a stúdióba. Magadra csapni az ajtót és kizárni a világot. Célom, hogy hangulatot adjak a hallgatóknak, és élvezzék az időt, amit velem és a rádióval töltenek. Ezen a hétvégén volt a győri EYOF zárónapja, így nagy izgalommal vártam, hogy élőben tudósítsunk, és hogy a magyar érmekről beszámolhassak!

6.Meséld el mit adott az életedben a rádiózás?

Rengeteg élményt adott eddig a rádiózás. Sokkal nyitottabb lettem. És mondhatom, hogy felnőttem. Készíthettem olyan interjút, amit soha sem felejtek el - Balázs Klárival és Korda Györggyel. Részt vehettem élő kitelepülésekben, legyen szó a Médiabálról, vagy akárcsak Győr sétálóutcájába való költözésről.

7. Hogy látod a rádiózás jövőjét?

Szerintem hazánkban az FM vételnek még jó pár éve van. Biztosan az online rádiózásé lesz a jövő, ha mindenhol lesz olcsó és nagy sávszélességű internet. Sok sikert ebben a Class FM-nek! - azért van az FM-ben még muníció Balázskám! szerk.

8. Mivel inspirálódsz, ha úgy érzed „leeresztettél”?

Olyankor szabadságra vonulok, és nem foglalkozom rádiós dolgokkal. Jó elvonulni és töltődni, sétálni, barátokkal lenni, könyvet olvasni, filmeket nézni, a kedvenc zenéimet hallgatni vagy biciklizni egy jót.

9. Mi a kedvenc rádiód, vagy rádiósod, akitől sokat tanulsz, vagy tanultál?

Közel állnak hozzám a 80-as, 90-es évek zenéi, így szívesen hallgatom a Sláger FM-et. Legtöbbet viszont a saját rádiónk szól. Régen nagy kedvencem volt a Sláger Rádió, benne pedig Juhász Gergely és Vas Maya. Rájuk mindig felnéztem. De ki kell emelnem Lauscher Zoli kollégánkat is, akitől a kezdeti években nagyon sok segítséget kaptam. Köszönöm!

10. Itthon szerinted melyik az a három rádió, akitől a legtöbbet lehet tanulni?

A Sláger FM-et tudnám említeni, ha kellene. De sok rádiót hallgatok, szeretek inspirálódni, és tanulni a többi kollégától!

+1 Ki legyen a következő?

Nyerges Izabella – Sláger FM