"Egy pillanat alatt megfogott a különleges atmoszféra" - Staféta Kemény Dániellel

"Egy pillanat alatt megfogott a különleges atmoszféra" - Staféta Kemény Dániellel

Ha Dani válaszait olvasod érzed, hogy nyugodtan bólintasz egyet: "Van még ember, akinek a rádió a mindene."
Staféta Kemény Danival!

kemenydanistafeta.png

1. Vissza tudsz emlékezni az első pillanatokra, amikor rádióstúdióba léptél? Mit éreztél

Persze, sosem fogom elfelejteni. A Civil Rádióban volt erre lehetőségem, és egy pillanat alatt megfogott az a különleges atmoszféra, ami minden rádióstúdióban kivétel nélkül jelen van. Ez a mai napig bennem van.

2. Hogyan fejlesztetted magad az elején?

Nagyon szerettem beszélgetni azokkal a szakikkal, akiket egy életen át kísért ez a hivatás. Egy-egy ilyen szóváltás alatt szerintem rengeteg jó tanács ragad az emberre, amiket nem árt megfogadni. Nagyon nagy szerencsém volt, amikor Harle Tamással találkoztam a Civilben, Ő később a Trend FM- en futó sportműsorában idegeket, és ősz hajszálakat nem kímélve igyekezett edukálni, remélem
nem sikertelenül. Ha valaki felhív azzal, hogy hallott a rádióban, és tetszett neki ami szólt, mindig jól esik. Tamástól viszont merem állítani, hogy a legjobban.

3. Volt-e műsor álmod, és van-e még műsor álmod?

Volt, és van is. A rádiózást egy emberközeli valaminek szeretném felfogni, és ez alapján végzem a munkámat is. Ha valakinek valamit már hozzátehetek a napjához, akkor jól érzem magam. A jó műsor szerintem a hallgatót szolgálja, függetlenül a műfaji határoktól.

4. Most hogyan fejleszted magad?

Igyekszem sok ember kendőzetlen véleményét kikérni a munkámról.

5. Vissza tudsz emlékezni az utolsó pillanatra, amikor rádióstúdióba léptél? Mi éreztél?

Most is itt ülök. Viktorin Tomihoz hasonlóan jó időt érzek, itt is megy a klíma. A rádiózás minden
állomása különleges érzéssel tölt el, ezt érzem most is.

Kedvenc film? 
The Boat That Rocked (2009) – Szerintem rádiós alapmű.

Kedvenc sorozat? 
Ide bizonyára a következő néhány hétben mindenki a Chernobylt írja majd, így tennék én is. Ezen kívül a Terápia volt az, ami lekötött.

Kedvenc könyv? 
Ezen a kérdésen vagy 10 percet gondolkoztam, de konkrét kedvencet nehéz megnevezni. Juhász Geri könyve nagy hatással volt rám, kétszer olvastam újra, legutóbb Bajnai Gordon kötete került a kezembe. Ha volna a fejemben egy rangsor, ezutóbbi is vezető lenne.

Kedvenc játék? 
Ha nagyon játszani akarok, akkor a Honfoglalót nyüstölöm, de egyébként nem szokásom.

Mi a kedvenced azok közül, amit most játszotok a rádiódban és mi az, amit csak otthon
hallgatsz?
Egész jó hírbedünk van, bár viszonylag ritkán hallgatom szabadidőmben. :) A viccet félretéve: nemrég jelent meg a Zagar új lemeze, azt mindig szívesen hallom.

6. Mit adott az életedben a rádiózás?

Nagyon szerencsésnek érzem magam, hogy lehetőséget kaptam a Klubrádiónál, és immáron 1 éve
hivatalosan is az a munkám, amit a legjobban szeretek. Mindenkinek ezt kívánom...

7. Hogyan látod a rádiózás jövőjét?

Remélem, hogy van neki. Hiszek abban, hogy az emberi hangot semmi nem tudja majd helyettesíteni. Persze nem vagyok álszent, zenét én is Spotify-on hallgatok.

8. Mivel inspirálódsz, ha úgy érzed „leeresztettél”?

Magam mellé kapom egy jó barátom, és megiszunk valamit, miközben világmegváltó beszélgetéseket folytatunk. Persze ettől függetlenül is... :) A munka önmagában kikapcsol, de ha mégsem, akkor zenét hallgatok, vagy olvasok.

kemenydani_1.jpg

9. Sorolj fel maximum három rádióst, akitől a legtöbbet tanulsz/tanultál?

Harle Tamás, Báder Tamás. Nekik nagyon sokat köszönhetek! :)

10. Itthon szerinted melyik a top 3 előremutató rádió?

Nagyon szeretem a Tilost, a Part FM-et, és – mondom szerénytelenül – a Klubrádiót. De ez erősen
szubjektív.

+1 Ki legyen a következő?
Jones