A világ legnagyobb bújócskája

A világ legnagyobb bújócskája

A példa természetesen grandiózus. Kiindulási pontnak viszont remek...

bujocskaheader.jpg

(Forrás: Carlos Arthur on Unsplash)

Pénteken zajlott a BBC Radio 1 igencsak furcsa és rendhagyó promóciója. 
Az alapfelállás szerint Nick Grimshaw, a reggeli műsorsáv főhangja és Greg James a drive time vezére összezárta magát egy teljesen ismeretlen helyen...majd bújócskába kezdtek.
A feltöltött videó alapján a helyiséget még lepedőkkel is lefedték, hogy ne legyen felismerhető egy cseppet sem. Mindössze annyit árultak el, hogy egy épületben vannak,de bárhol az országban lehetnek.

A többi műsorsáv főszereplője mellett a hallgatókat is bevonták a legnagyobb bújócskába EVÖR. A közösségi média erejét használták, hogy nyomokat csöpögtessenek nekik, és a követők maguk is jelentették, ha látták valahol a műsorvezetőket. 
Őrületes tweet hadjárat indult, többen itt-ott látni vélték Grimshawt és Jamest, miközben a BBC főhadiszállásán egy táblán gyűjtötték az információkat.

Négy napja még így állt a helyzet:

Érdekesség, hogy állítólag még a főnökeik sem tudtak a tervükről.
Ezt azért nehéz elképzelni, mert ahhoz ez túlságosan tervezett és szervezett akció volt, ráadásul szinte nem is palástolt tény, hogy mindez azért történt, mert szeptembertől Grimshaw helyet és sávot cserél Greg James-szel.

Eddig a hír...

Nektek tetszik ez a fajta őrület keltés? 
Jó promóciónak tartjátok?

Mindamellett, hogy vagy így, vagy úgy meg lehet ítélni a "világ legnagyobb bújócskáját EVÖR" egy rakat színtéren óriási előnyökkel jár. Mik ezek?

  • Sikerült úgy egy tető alá hozni a két műsorvezetőt, hogy aki egyik, vagy másik miatt szerette ezt, vagy azt a sávot, lehetősége van összemosódnia a szimpátiájának.
  • Mindezt egy hosszabb idősávban, mint egy egyszerű közös műsor.
  • Kihasználták a közösségi média erejét, miközben növelték az aktivitásukat és "zajszintjüket" a különböző felületeken.
  • Nem csak arra sarkallták az embereket, hogy a rádió saját csatornáit kövessék, hanem a műsorvezetőkét is, mert tudták, hogy az emberek embereket követnek szívesebben. Ha pedig egy elkötelezett munkatársuk nagy tömegeket ér el saját felületein, az nekik is csak jó.
  • Egy olyan klasszikus játékot sikerült leporolniuk, amelyet nagyon nem is kellett magyarázni.
  • És végül:
    A most a marketingben a storytelling mellett legfontosabb élményfaktort maxolták ki. Ez a gamefikáció.

A gamifikáció egy olyan eszköz, amivel az információkat játékos formában tudjuk közölni az élet olyan területein, melyek alap esetben nem tartoznának a játék fennhatósága alá. Mivel a játék egy olyan ösztönös magatartás, mely segíti az információk feldolgozását, az átélt élményeken keresztül azok tárolása tartósabbá válik.

- forrás: gamifikacio.blog.hu

Ez az az eszköz, amellyel idehaza, mi mindig is éltünk, de nem feltétlenül információ átadás céljéból.
Pozitív márkakép építése: oké! 
Ügyfél elégedettség növelése: oké!
Mérés előtte "emlékeztető": oké!

Na, de ismeret átadás?
A BBC most tulajdonképpen ezt lépte meg. Nyeremény semmi, tét semmi, de a játék öröme ott volt, egy olyan alapjátékkal, amellyel mindannyian találkoztunk már.

Szerintem egy tanulsága van ennek a mesének:
Telve vagyunk jó ötletekkel. Merjük őket, nem csak az eddig ismert okokból használni!
Jól fog esni nekünk is...és a hallgatónknak is.