Ezért hirdess az Instagramon!

Ezért hirdess az Instagramon!

Az Instagram az a platform, amellyel dolgoznunk kell, mert a lehető legkevesebb energiabefektetés mellett is sikert, de akár még bevételt is hozhat. Viszont a kevés munka, csak a Facebookhoz képest igaz. Egyetlen gyorsító tényező lehet...

hirdess.jpg

(Forrás: Callie Morgan on Unsplash)

...persze, hogy a hirdetés.
Egymilliárd ember van az Instagramon, és még most is dinamikusan növekszik a számuk köszönhetően az olyan újdonságoknak, mint a IGTV, azaz az Instagram TV.
Idehaza sem kell szégyenkezni a jelenlét miatt, abszolút megéri időt és energiát fektetni a képmegosztós jelenlétünkbe, mert márkaismertségben, főleg a 18 és 30 év közöttiek körében többszörösen visszahozza a befektetett időt és pénzt.

Viszont, ha szeretnénk meggyorsítani a folyamatokat, akkor érdemes ezt a pénzt nem csak saját gyártású és menedzselésű kampányokba és tartalomfolyamba, hanem ezeket kiemelendő egy-egy hirdetésikampányba is befektetni.

Hogyan működik?

Amikor egy felhasználó átgörgeti a feedjét többször szembejöhet vele egy-egy olyan poszt, ahol a "sponsored" jelszóval szolidan kiemelnek egy-egy tartalmi egységet. Mindezt nagyon kellemesen, nem hivalkodóan. Többféle call-to-action felirattal találkozhatunk ekkor, kezde a "shop now"-tól a "sign up"-on át egészen a "learn more"-ig. Ezekre kattintva a hirdető weboldalára navigál minket.
Valahogy így nézhet ki...

Milyen előnye van?

Nagyszerű célzási lehetőségek: Annyira specifikusan lebontható a beállítások segítsével a targetálandó közönség, hogy szinte egy az egyben letükrözhető a saját közösségünk. Egyetemista budapestieket keresünk, akik a divat iránt érdeklődnek? Vagy sok gyermekes anyákat Szegeden? Az Instagrammal ez is könnyedén megoldható.

Magas elkötelezettség: Mivel az Instagram egy tisztán fénykép megosztó alkalmazás nincs akkora zavar egy felhasználó feedjén, mint a Facebook-on. Ez nagyobb elkötelezettséget jelent, ami számokban kifejezve azt hozza, hogy 58-szor szívesebben fogadnak egy márkától üzenetet, mint a Facebookon keresztül.

Nyomon követhető: Láthatod, hogy mennyi ember látta, klikkelte, vagy konvertált egy adott hirdetésből. Ez nagyon könnyen összehasonlítható adatsort ad neked, amelyből láthatod, hogy milyen típusú és stílusú kampány működött és melyik nem.

Milyen reklámtípusok vannak az Instagramon?

Ha a Stories adta lehetőségeket nem nézzük akkor ezek közül választhatunk:

Single Image (képes hirdetés) :

Nagy előnye, hogy ugyanúgy néz ki, mint a többi poszt, miközben akár könnyen irányíthatjuk a követőinket egy másik felületre. Ez lehet akár egy landing page is, de a szakemberek azt ajánlják, ha nem egy direkt sales típusú oldalra vezetetjük őket, hanem egy lead-, vagy fogalmazzunk úgy email cím gyűjtő oldalra.

Slideshow ad (diavetítéses hirdetés): 

Tíz, vagy annál több képet lehet megosztani, beállítani, hogy milyen "távolságban" kövessék egymást és még zenét is lehet alájuk rakni. Nagy előnye, hogy komplett üzenetsort lehet közvetíteni így megkapó módon. A szakemberek azt ajánlják, hogy érdemes jól belőni az arányt, hogy továbbra is a magával ragadó képek domináljanak, miközben szinte szünetként közéjük ékelődik egy-két konkrét üzenet is.

Carousel ad (csúsztatható reklám):

Kicsit hasonlatos a diavetítéshez, de itt magunknak swipe-olhatjuk el a képeket. A szakemberek főleg divattal kapcsolatos posztoknál ajánlják, természetesen vegyítve valamilyen korábban emlegetett call-to-action gombbal. 

Video ad: 

A legleíróbb jellegű hirdetésféle. A szakemberek ajánlata az, hogy a feltöltött 60 másodperces hirdetés leírását jól gondoljuk át, mert a videóban közzétett üzeneten túl ez lesz a legfontosabb hordozónk.

Hogyan hozzunk létre egy hirdetést?

A legjobban talán egy videóval érdemes bemutatni.

A korábban felsorolt előnyökön túl természetesen nem csak hirdetéssel lehet szépen gyarapodni az Instagramon.
Ez a jó benne!
A hirdetés csak egy eszköz, - ráadásul inkább terelésre alkalmas -  de akár kitartó és következetesen színvonalas munkával ugyanúgy egy elkötelezett, sőt egy elkötelezettebb közösséget teremthetsz, amelynek nem a fizetőképessége, hanem az irántad és a márkád iránt érzett lojalitása lesz a legnagyobb ereje.

Te építed az Instagramodat?
Szoktál hirdetni?

blog@42netmedia.com

Forrás: Entrepreneur Magazine